Test Mercedes-Benz C 200 Kombi. Základní motor jako žádný jiný
Z faceliftu nedělal Mercedes-Benz nikdy velkou vědu a vnější úpravy pozná jen zkušené oko nebo fanoušek značky. Z této tradice nevybočuje ani modernizovaná třída C. Kromě optiky nových diodových světlometů ho zvenku prozradí jen nepatrné obměny nárazníků. Vše je o to složitější, že čelní maska se liší podle výbavy, což platí po modernizaci stejně jako před ní.
To zásadní se mění pod elegantní karoserií. Zásadní roli při modernizaci totiž hrály emise a efektivita. Benzinové motory dostaly filtry pevných částic, dobíhající základní pohon 1,6 l doplnila nová patnáctistovka, které při rozjezdu pomáhá elektromotor. Diesely přecházejí na novou řadu OM 654, což se týká nejen dvoulitru (220d a 300d), ale i šestnáctistovky (180d a 200d), která nahrazuje stejně objemný motor od Renaultu. V nabídce zůstává benzínový dvoulitr C 300, šestiválec C 400 a C 43 AMG. Absolutním vrcholem je osmiválcové kladivo v podobě C 63. Mimochodem, tohle je v segmentu poslední auto používající V8, které si můžete koupit jako nové.
V interiéru je modernizace viditelnější. Zlepšila se volba materiálů a vůz dostal nezbytnou technickou inovaci v podobě digitálního displeje s rozlišením 1920 x 720 pixelů nahrazující klasické budíky. Ten je však za příplatek, jinak zůstávají ty analogové, ale s větším palubním počítačem. Tlačítka na volantu ustoupila dotykovým ploškám, navíc se sem přestěhoval tempomat.
Uprostřed palubní desky nyní naleznete zvětšeny multimediální displej. Ten má úhlopříčku 10,25 palců a zcela nový informační systém běžící na výkonném procesoru a krásnou intuitivní grafikou. Ovládání hlasem s umělou inteligencí, jak to známě z třídy A zde chybí. Další změnami jsou například inovovaný head-up displej, touchpad na středové konzole s haptickou zpětnou vazbou, či nové elektronické asistenční systémy. Kvůli tomu dostal vůz novou generaci kamer a radarů. Ty společnými silami zajišťují, že auto “vidí” až pět set metrů před svoji příď. Mercedes-Benz C proto bude mít teď také prvky semi-autonomní jízdy. Například může na dálnici samočinně měnit jízdní pruhy a plynule brzdit až do zastavení.
EQ útočí
V dnešní době má každá značka svůj brand, kterým označuje částečnou nebo úplnou elektrifikaci svých vozidel. Musí ji mít, budoucnost je v tomto směru nevyhnutelná. Mercedes-Benz používá označení EQ (Electric Intelligence), které v modernizované céčku naleznete rovnou u základního motoru a bez žádného příplatku. To je poměrně neobvyklé napříč celým automobilovým průmyslem. Než začnete zoufat, upozorním, že se nejedná o elektromobil ani o hybrid.
C 200 je totiž mild-hybrid a je to rozhodně nejlepší forma elektrifikace současnosti. Pořád vzpomínám na týden za volantem fantastického E 53 AMG Coupé, které využívá stejný princip pohonu. Céčko ale logicky nenabídne takový výkon. Nejmenším benzinovým pohonem byla až dosud šestnáctistovka s výkonem 95, nebo 115 kW. Modernizace přinesla motor o deci menší, který přitom dosahuje výrazného navýšení v podobě 135 kW. Ke všem známým fintám (proměnný zdvih ventilů Camtronic, piezoelektrické vstřikování) přidává velké dvouproudé turbodmychadlo. To má poněkud delší reakční prodlevu. Proto je motor zapojen do 48V mild-hybridní sestavy s elektromotorem 10 kW/160 Nm, který při přidání plynu bleskově zasáhne.
Hlavním účelem je tak vyhladit prodlevu turba a nabídnout asistovaný zátah již od volnoběžných otáček. Mimo to také snižuje spotřebu a díky elektrickému startéru také umí tiché starty. Tomu se říká ideální využití elektriky. V praxi to funguje výborně a auto je pocitově velmi svižné. Při akceleraci jde ihned cítit elektrická podpora, která navyšuje kroutící moment a zlepšuje reakci na plynový pedál. Spotřeba se klidně pohybuje okolo 7 litrů kombinovaně, ve městě si vůz řekne o nějakých 9. Mimo jde jezdit i za 6. Možná to nezní kdovíjak, ale testovaný kus měl navíc pohon všech kol 4Matic a vážil přes 1800 kg…
Podvozkově se vůz příliš nemění, pořád se jedná o ideální mix pohodlí a agilního projevu. V případě testované C 200 však nelze nepocítit vyšší váhu, kterou přinesl systém EQ a 4Matic. I tak se však jedná o velmi komfortního společníka, který se nezalekne zatáček a je v nich dokonce velmi svižný. Řízení patří mezi to nejlepší ve třídě a vůz na něj ihned reaguje a vrhá se do oblouku. Trochu horší jsou brzdy, které mají neplynulý nástup, ale to je u elektrifikovaných aut standardní napříč všemi značkami.
Jako souhrn všech vlastností je modernizovaná třída C skvělým autem, které je ještě o fous lepší než dříve. Navíc základní motorizace je opravdu nevídaná a takovou nabídku jinde nedostanete.
Plusy
– Vzhled a image
– Kvalita zpracování
– Systém EQ
– Spotřeba
– Jízdní vlastnosti
– Výbava a asistenti
Minusy
– Vyšší hmotnost
– Necitlivý nástup brzdného účinku
« V Ženevě byly představeny nové sportovní pneumatiky Michelin pro luxusní SUV Auto přes zimu trpí. Jarní očistu proto nepodceňujte, prodloužíte tak životnost svého vozidla »