Reportáž: MOTOSALON 2019 v pražských Letňanech
Již od roku 2010 se mezinárodní veletrh MOTOSALON koná vždy jednou v Brně a jednou v Praze. Letošní jubilejní 10. ročník připadl na pražské Letňany, konkrétně do areálu PVA EXPO PRAHA. Vystavovatelé představili motocykly, čtyřkolky, příslušenství i oblečení. Dle slov organizátorů se jednalo o největší oborovou prezentaci ve střední Evropě.
Na veletrhu byla k vidění většina značek operujících na českém trhu, které byly rozprostřené ve čtyřech halách. Představitelé předních značek opět nezklamali, prezentace stánků tak byla radostí nejen oko. Krásné slečny, nabouchané motorky, to vše za zvuku dynamické muziky. Člověk se vprostřed toho všeho cítí jako malé dítě v Disneylandu a už už odstartovat letošní sezónu.
Tématem letošního veletrhu bylo “Motorka, jako člen rodiny”. V praxi to kromě jiného znamenalo doplnění sortimentu motorkářského zboží o dětské oblečení s mototématikou. Jako otec kojence jsem ani já neodolal a koupil svému prckovi drsňáckou motorkářskou bundu. Nutno dodat, že z ní mám největší radost já, v závěsu je synátor, manželka už nadšení z předražené a pro děti nepraktické bundy tolik nesdílela…
Na Motosalonu byla k vidění řada novinek. Ducati přivezlo svou novinku XDIAVEL, jež je prezentována jako “cruiser”. Pro Ducati je tato kategorie zcela nová a je prý výzvou, se kterou se velmi obstojně popasovali. Čezeta zase představila svůj úplně nový model, jež byl poslední čtyři roky ve vývoji, jedná se o elektroskůtr 506 v designu nestárnoucího „prasete“, teď už vlastně „elektroprasete“. Tento model je dokonce možné si zapůjčit, týden vás přijde na 2 500 Kč, za což dostanete retro mašinu, jež překoná i 100 km/h. Honda měla již standardně pompézní stánek, kde jste našli vše od malé „opičky“ se 125 kubíkovým motorem až po ostré mašiny. Nás zde zaujal naháč CB 650 R, jež je jasným favoritem pro kategorii poměru cena/výkon. U Hondy byla k vidění i Africa Twin CRF1000L, na které jezdí v televizním seriálu Vandráci Pavel Liška.
« Toyota Supra dostala ještě sportovnější verzi TRD Test Dacia Duster 1.5 Blue dCi. Šok, radost i zklamání »