Ceny starých skodovek prudce rostou. Stačí vám i Favorit
Není tajemstvím, že hodnota starých automobilů v poslední dekádě prudce vzrostla. V případě vozů Škoda to ale často platí také u modelů, u nichž byste to ještě vůbec nečekali…
Ano, růst hodnoty starých Škodovek můžete klidně nazývat uměle vytvořenou bublinou, nicméně prokazatelně existuje spousta nadšenců, kterým není líto za taková auta utratit vskutku nemalé peníze.
„Tisícovka“
Začněme u snad nejproslulejšího modelu, který se už v době na přelomu milenia pohyboval na předních pozicích v žebříčku hledání u sběratelů. Škoda 1000 MB. Tento vůz, vyráběný mezi lety 1964 až 1969, pokud je v hezkém stavu, už dnes neseženete pod částkou 200 000 Kč. A za to s trochou snahy pořídíte i zbrusu nový vůz Škoda se stejně velkým motorem.
Jasně, bude to Citigo. A ano, už samotné srovnání 50 let starého automobilu s novým je čirý nesmysl. Skutečnost, že se však automobilka po padesáti letech znovu vrátila k litrovému motoru a že dnes obě auta stojí v podstatě stejně je ale sama o sobě velmi zajímavá.
„Stovečka“
Následující model, Škoda 100, nikdy „Tisícovce“ nesahal ani po kotníky. I tak ale za hezký stroj dáte 100 000 a více korun. Jenomže sportovně odvozený a samozřejmě mnohem vzácnější derivát, 110 R? Ten už stojí klidně 400 000 Kč a víc.
Stará Škodovka
V roce 1976 přijíždí model, který je označen souhrným názvem Škoda 742, a právě tato Škoda se většině lidí vybaví, když se řekne „stará Škodovka“. Obchodní označení 105, 120, 125 a 130 pak označují zdvihový objem motoru. No a kolik stojí taková zachovalá Škoda 105? Zatímco před deseti lety jste za takové auto dali kolem 5 000 Kč, dnes stojí klidně i 60 000 Kč. A výjimkou nejsou ani dražší a vypiplanější kousky. Škody 120, 125 a 130 jsou na tom s cenami hodně podobně. O sportovně laděných verzích modelu 742 pak raději ani nemůže být řeč. Opět bychom se bavili o stovkách tisíc…
I Favorit!
Nyní se ale dostáváme k tomu nejzajímavějšímu. Že ceny starých Škodovek rostou je všeobecně známo. Jenomže tento trend se nevyhýbá ani Favoritu a Formanu! A tak už i „Fáčko, Fávo, Formánek“ nebo jakkoliv jste svým miláčkům říkali, dnes v hezkém stavu stojí klidně 60 000 Kč. A zrovna Favorit ještě před 5-10 lety neměl skutečně vůbec žádnou hodnotu.
.« Firmy loni ztrácely zájem o nové vozy, více je lákají pronájmy Toyota GR Supra je vyprodána i přes svou velkou cenovku »