Posypová sůl je strašák všech motoristů. Jak se před ní chránit?
Posypová sůl je sice důležitou součástí pro průjezd silnic, ale má jednu obrovskou nevýhodu. Dokáže v relativně krátkém čase pomoci ke korozi oceli, ze které jsou naši čtyřkoloví mazlíčci vyrobení. Mytí auta v zimě je tedy důležité.
Při výrobě nejnovějších automobilů se sice používá antikorozní ochrana, ale její kvalita se liší. Pomoci bránit se korozi v tomto počasí je možné dodatečnou ochranou podvozku. V každém případě bude nejideálnější, pokud sůl přijde do kontaktu s kovovými částmi, co nejméně.
Proto je právě v zimě potřebné mýt auto častěji a více z jeho spodku. Tam se sůl drží nejvíce. Nebojte se tedy v bezkontaktní myčce kleknout a co nejlépe umýt každý záhyb vozidla.
Pokud jezdíte zejména po posolených cestách, měli byste myčku navštívit minimálně jednou týdně. Sůl se na autě postupem času usadí i pokud jezdíte pravidelně, ale soli bude menší množství, než kdyby se vůz nemyl.
Mytí vozidla přes zimu by se tedy dalo přirovnat k čištění zubů. Mytí je jako prevence proti korozi a při čištění zubů předejdete kazům. Jakmile mrazivé teploty opadnou, cesty se přestanou solit a je vhodné, aby se auto umylo co nejdříve a co nejdůkladněji.
Koroze kovů je jedním z největších strašáků všech motoristů vlastnící zejména starší ročníky vozidel. Čím později to začnete řešit, tím větší problém vás v budoucnu čeká.
.« Yamaha se podílí i na autech. Toto je 5 výjimečných strojů s jejich pohonem Český trh nabídl o pětinu více zánovních vozů se stabilní cenou a nižším nájezdem »