Elektrická revoluce. Porsche Taycan dobije 100 kilometrů za 4 minuty
Ačkoliv si na plně elektrické Porsche ještě nějaký čas počkáme, automobilka si je už nyní jista tím, že se její zákazníci mají na co těšit. Zástupci nyní odhalili další technické údaje Taycanu a je jasné, že kombinaci takových technologií jsme v elektromobilu ještě neviděli.
Podle původních informací bude mít auto 800voltový rozvod pro dobíjení. To je obrovská hodnota, která umožní dosud nevídanou rychlost nabíjení. Takovou, při které většina argumentů proti elektromobilům, přestane mít smysl.
Auto bude totiž schopno dojezd 400 kilometrů nabít bezpečně v čase okolo 20 minut a jeho bateriím navíc nebudou vadit ani krátké dobíjecí šoky – podobně jako to třeba děláme s mobilními telefony, které chceme jen rychle nabít o pár procent a zase se otočit pryč.
Dojezd plně elektrického Taycanu tak už za první 4 minuty dobíjení vzroste o 100 kilometrů. A to je popravdě hodně pádný argument pro to, aby nám jeho elektrický pohon nevadil.
Dojezd 1000 km
Podle šéfa automobilky a zároveň šéfa vývoje modelu Taycan, Olivera Bluma, navíc Porsche dále pracuje na ještě výkonnějším provedení s vyšším dojezdem. V blízké budoucnosti bychom se tedy měli dočkat Taycanu s dojezdem rovným 1000 kilometrů.
Jakou kapacitu bude mít dříve uvedené provedení je prozatím nejasné, spekuluje se ale o dojezdu na úrovni 500 kilometrů, který bude auto schopné načerpat zpět za zhruba 25 minut na nabíječce. O pohon se budou starat elektromotory od Magneti Marelli. Očekávaný výkon atakuje hranici 600 koní, což by plně elektrickému Porsche mělo stačit ke sprintu z 0-100 km/h za méně než 3,5 sekundy.
A jak bude Taycan drahý? Půjde o menší model, než je Panamera. Cena by tedy měla odpovídat a elektromobil by měl být v cenovém žebříčku mezi Cayenne a již zmiňovanou Panameru. Určitě tedy nepůjde o astronomicky drahý stroj, který bychom v budoucnu na českých silnicích nepotkávali. A to je potěšující zpráva vzhledem ke skutečnost, že v sobě ukrývá často podobně vyspělé technologie, jaké jsou používány při letech do vesmíru.
.« Hyundai si vyšlápl na ty nejluxusnější značky světa. Toto je nový Genesis G90 Nová Mazda 3 je zde. Bude mít pohon všech kol, hybridní techniku i vznětovo-zážehový motor »