Nissan 370Z z říše snů míří na světový veletrh SEMA
Výrazně upravený Nissan 370Z se jmenuje Project Clubsport 23 a ve světové premiéře zamíří na světoznámou výstavu tuningu, SEMA 2018. Na svědomí jej přitom nemá jen samotká automobilka, ale výraznou měrou se na něm podílela i americká dílna MA Motorsports blending OEM. Výsledek je tedy oslnivý!
Auto má rozšířený bodykit připomínající provedení Nismo. Díky oranžovému laku však působí ještě agresivněji a své rozhodně dělají i odlehčená litá kola Nismo.
Původní tělo upraveného Nissanu přitom není nikterak nové. Pochází z roku 2012 a ukrývalo standardní a neupravený šestiválec s objemem 3.7 litru. Tuningová společnost MA Motorsports se ale rozhodla jinak. Do původní modelu zabudovala motor, který je přímým nástupcem motoru v 370Z a potkat jsme jej mohli třeba v prémiovém modelu Infiniti Q50.
Světový unikát
Na tom by zase nebylo nic tak zvláštního, kdyby ovšem motor, o kterém je řeč, existoval ve verzích s manuální převodovkou. A Infiniti Q50 se s manuálem pořídit nedalo. Výsledkem tak byla obrovská spousta práce, která vyústila ve světový unikát.
Motor je samozřejmě také speciálně naladěn. Disponuje silou 408 koňských sil, a aby byl řidičský prožitek ještě umocněnější, dostala 370Z i karbonový samosvorný diferenciál z nejrychlejšího Nissanu GT-R Nismo.
Pozornosti neunikl ani podvozek. Stavitelné tlumiče dodala německá společnost KW, ultralehké zadní pružiny pak pocházejí z dílny Eibachu.
Skoro jak závodní speciál
Pracovnu řidiče si vzal do vínku úpravce Sparco. Najdeme tu tak speciální sportovní volant, skořepinové sedačky s nastavitelným posuvem i pětibodové pásy. Samozřejmostí je pak také celá bezpečnostní klec.
A teď to nejlepší. Project Clubsport 23 totiž vejde do sériové výroby. Sice ne jako celek, cokoliv, co na upraveném modelu fanoušci uvidí, si ale budou moci pořídit. Americký distributor se zavázal, že všechny díly nechá v omezeném množství vyrobit a bude je prodávat jako nadstavbový kit pro tunery.
« Reportáž: XV. Partr Rally Vsetín 2018 Škoda Karoq konečně dostává silný motor, ale není zrovna levný »