getfile

Huracán z Ingolstadtu? Nové Audi R8 vypadá opravdu brutálně

24. 10. 2018 • Novinky

Automobilce Audi bývá čas od času vyčítáno, že její auta nejsou dostatečně emotivní. Ruku na srdce, ale připadá vám placka s desetiválcovou atmosférou hned za předními sedadly a výkonem 620 koní málo emotivní? Ještě ke všemu, když vypadá takhle brutálně?

Zlí jazykové původně strašili, že Audi už nový model R8 neoživí. Vejít se 5.2 litrovým motorem V10 do přísných emisních limitů určitě není žádná hračka, a tak tomu nebylo těžké uvěřit (i v supersportovní novince už je filtr pevných částic). Nyní však můžeme volat hurá a skákat tři metry do vzduchu, nová R8 přijíždí a to hned ve čtyřech verzích.

Jako standardní kupé, přiostřené kupé s přídomkem Performance, anebo jako Spyder v obou výkonových verzích. Na výběr tedy ke konci evolučního cyklu bude mít opravdu každý. Informace, že Audi R8 v roce 2020 skutečně skončí, už je totiž platná. Můžeme tedy s jistotou prohlásit, že ta úplně poslední R8, bude vypadat právě takhle.

Ještě větší stádo
Audi svůj supersport po vzoru nových modelů ještě přiostřilo a musíme uznat, že autu to náramně prospělo. Působí ještě daleko agresivněji a nasupeněji, přesně jako jeho atmosferický motor. Ten bude v základním provedení nyní produkovat 570 koní a 550 N.m točivého momentu. Verze Performance pak výkon vyšroubuje na 620 koní a 580 N.m.

Nový supersport v „základní“ verzi zrychlí z 0-100 km/h už za 3,4 vteřiny. Posílený model pak stejnou metu pokoří za 3,1. Maximální rychlost činí více než dostatečných 324 km/h u standardního a ještě vyšších 331 km/h u posíleného modelu. Provedení Spyder pak bude o nějaký ten kilometřík pomalejší.

Citlivější podvozek
Automobilka zároveň s tiskovou správou uvedla také informaci, že modernizace R8 se netýká pouze vzhledu a výkonu. Upraven byl také podvozek a jízdní režimy sucho, mokro, sníh, po jejichž přepnutí se charakter auta změní daleko výrazněji. Vylepšen byl také účinek proměnlivého posilovače řízení a zásahy stabilizačního systému, které jsou jemnější, čímž se jednak šetří brzdy, ale je zároveň umocněn i jízdní prožitek. Posledními dvěma vylepšeními má být přední zkrutný stabilizátor, na přání z uhlíkových vláken, který je lehčí o výrazná 2 kila, a také posílené karbon keramické brzdy.

Ceny novinky Audi prozatím nezveřejnilo. Vzhledem k tomu, že ale předchůdce startoval na částce lehce přes 4 miliony Kč, můžeme očekávat podobné sumy. Prodej startuje ještě před koncem tohoto roku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz