Nová Škoda Octavia RS dá sbohem konvenčním pohonům. Co nabídne?
Není tajemstvím, že přípravy budoucí generace modelu Škoda Octavia pomalu ale jistě finišují. Přestože novinka bude v mnoha ohledech navazovat na dosavadní předchůdce, pro model RS to tak úplně neplatí. Přiostřená verze praktického liftbacku a kombi totiž dorazí s hybridním pohonem!
Tuzemská automobilka představila na právě probíhající motorshow v Paříži koncept Vision RS, který vedle vzhledu odhaluje i mnohá tajemství a směry, jimiž bude inspirována nová Octavia RS. A právě to nezásadnější bude u obou vozů stejné – pohon. Půjde o kombinaci zážehového motoru a elektromotoru. Model bude koncipován jako plug-in hybrid, čiže si jej budete pro dobití baterií pohánějících elektromotor moci zapojit do zásuvky. Plug-in hybridní ústrojí ale uvidíme v praxi už příští rok. Jako první jej totiž do vínku dostane vlajkový model, Superb. Půjde však jen o první vlaštovku z řady. V budoucnu se dočkáme masivního nástupu hybridní technologie u všech modelů značky.
Ale zpět k Octavii RS. Mladoboleslavská automobilka se pro tento krok rozhodla zejména z důvodu, že Octavia RS odjakživa symbolizovala kompromis mezi sportovností a přijatelnými jízdními náklady. Nejrychlejší Octavia tak byla ideální kandidátkou.
Christian Strube, šéf vývoje Škoda Auto a.s. nám prozradil více: „Budoucí Octavia RS zvládne na čistě elektrický pohon ujet až 70 kilometrů. To znamená, že přes týden, může řidič jezdit ekonomicky a zapomenout na potenciál sportovního modelu. Naopak o víkendu, pokud zatouží po nějaké zábavě, bude mít k dispozici ostrý model, s vysokým výkonem, u kterého však zůstane zachována vysoká efektivita provozu.“
A o jakou kombinaci konkrétně půjde?
Dosavadní odhady prozatím hovoří o maximálním výkonu na hranici 270 koní, což je o 25 víc, než nabízí Vision RS. Pod kapotou konceptu je dále motor 1.5 TSI Evo a právě ten nejspíše dostane i nová Octavia RS. Aby však zvedla dosavadní schopnosti nejrychlejšího modelu RS245, bude se muset hodně snažit. Nejrychlejší model totiž zvládne zrychlení z 0-100 km/h za 6,6 sekundy, což je v porovnání s koncepten Vision RS o více než 0,5 vteřiny lepší čas.
Doba elektrifikovaná
Hybridní Superb, nebo Octavia RS ale nejsou jedinými modely, jimž bude v žilách kolovat elektřina. V Paříži jsme se dozvěděli zajímavou informaci, že vedle hybridních modelů plánuje Škoda i plně elektrifikovaný model RS, který dorazí už v roce 2020. Bude k dispozici ve dvou variantách, přičemž jedna se bude blížit současnému SUV Kodiaq, ta druhá pak bude daleko emotivnější.
No a samotná Octavia RS s hybridní technologií pod kapotou? Start čtvrté generace je naplánován z kraje roku 2020, přiostřená verze by pak měla dorazit zhruba 12 měsíců poté, přičemž budou ihned představeny obě karosářské verze. Zda-li bude model řidičsky opravdu tak zajímavý jako dosavadní provedení s elektronicky řízeným samosvorem, je ale otázkou. Jsme ale hodně zvědaví.
« Test Hyundai i30 1,6 CRDi. Volba rozumu Test legendy JEEP Wrangler Unlimited. Poslední mohykán »