5 důvodů, proč se nám nové Audi Q3 opravdu líbí
Vedle nejočekávanější novinky Audi SQ2 se na autosalonu v Paříži v evropské premiéře představilo také kompaktní SUV Audi Q3, které navazuje na méně úspěšného, i když známého předchůdce.
Nové Audi Q3 se zařazuje po bok vozů jako je BMW X1, Volvo XC40, nebo s přimhouřením očí také Mercedes-Benz GLA. Nám se ale podle prvotních informací nejvíce líbí právě novinka z Paříže. (Uvidíme, co na ní řekneme po svezení.) Tady je 5 důvodů, proč.
1. Nejkompaktnější vzhled
Vozy podobného typu mají obvykle problém s charakterem. Buď si hrají na velké a nejde jim to, anebo vypadají vlivem vyšší stavby karoserie a menších rozměrů roztodivně. To ale není případ nového Audi. To si od každého ze sourozenců půjčilo právě tolik, aby jako celek dokonale ladilo. Auto nepůsobí opulentně, ale jde z něj potřebný respekt a vyzařuje charismatem, které jsme v této třídě ještě neviděli.
2. Nejpřehlednější interiér
Audi a interiéry k sobě patří od nepaměti. Třeba nové Audi A7 se nám ale zdá předisplejované, a řidič, aby si ztlumil klimatizaci, nebo zapnul vyhřívání sedadla, musí sklonit hlavu od vozovky před sebou. To v Audi Q3 nehrozí. Automobilka se nesnažila vylepšit vymyšlené a středový displej zůstal pouze jeden. To je podle nás ta nejlepší cesta. Zároveň je tu ale propracovaný virtual cockpit, který mají Ingolstadští při zapnuté navigaci díky spolupráci s Google Maps opravdu nejpřehlednější.
3. Skvělý motor
Pokud hledáte ten nejlepší čtyřválcový motor s objemem dvou litrů, který ještě ke všemu jezdí na benzín, bezpochyby musíte sáhnout do řad koncernu VW. Motor 2.0 TFSI (u VW nebo Škody s označením 2.0 TSI) najdete také v Audi Q3. Má zde označení 45 TFSI a první verze byla představena s výkonem 230 koní a 350 N.m. točivého momentu. Na malé SUV, jemuž ještě ke všemu přibude rychlejší verze jsou to slušné hodnoty. Co říkáte? Z praxe navíc víme, že tohle auto bude umět jezdit za 7 litrů.
4. Servisní náklady
U nového auta jen málokdo řeší budoucí servisní náklady. Vzhledem k tomu, že Audi Q3 ale přijíždí na platformě, kterou má společnou s většinou středně velkých koncernových aut, spousta dílů je shodných a spousta dílů se dá zaměnit. To snižuje jak výrobní, tak ale i budoucí servisní náklady, takže za tohle prémiové Audi nedáte kromě vyšší sazby v servisu o moc víc peněz než třeba za rychlou Octavii.
5. Vnitřní rozměry
A teď to (pro většinu z uživatelů) nejdůležitější. Snad každý běžný Čech, který se zajímá o nákup vozu jde mezi prvními třemi kroky k zavazadelníku a ptá se, jak je velký. Díky tomu, že Audi Q3 pořádně narostlo (v rozvoru dokonce o 7,6 cm, na délku pak 9,65 cm) může v základním uspořádání nabídnout nejen daleko více podélného místa, ale také zavazadelník s objemem 674 litrů. A to už je pořádně číslo, které vás přivádí na otázku – proč byste měli chtít větší Q5? Za nás dobrá volba.
« Porsche 935- Bílá velryba se vrací Porsche testuje novou 992 GT3 s atmosférou! Poslechněte si ji »