Návrat Audi R8. Tentokrát ve verzi Spyder!
Proslýchalo se, že definitivně končí. Audi nám ale dělá radost a přichystá minimálně ještě jednu verzi oblíbeného supersportu R8. Nyní znovu přijede s atmosferickým desetiválcem ovšem jako Spyder. V aktuální, druhé generaci jsme se „R8ky“ bez střechy totiž ještě nedočkali!
Poslední dobou putovaly skazky o tom, že Audi R8 končí. Na vině prý byly zejména emise atmosferického motoru 5.2 FSI s deseti válci. Audi však ještě nehodilo poslední flintu do žita a znovu nám přiveze lahůdku, na kterou mnozí zákazníci dlouhá léta čekali.
Nové Audi dostane osvědčenou jednotku, kterou přímo sdílí s koncernovým bratříčkem z Itálie. Dá se říct, že tak konečně dorazí ta opravdová konkurence pro Huracán Spyder. Je navíc v podstatě hotová, protože již probíhají poslední testy. Zdá se však, že s jejím příchodem dorazí ještě několik tvůrčích změn, které jsme na Audi R8 prozatím nespatřili.
Pozměněný design, více stylu
Třeba čelní světlomety mají výraznější kouřové zabarvení. Také přední nárazník dostane podle fotografií ještě větší průduchy pro chlazení brzd a upravená bude rovněž zadní část, která by podle dosavadních informací měla být znovu ještě více sexy. Z fotografií je patrný je třeba i výrazný zadní difuzor táhnoucí se skoro přes celou šířku vozu, nebo výrazná odtoková hrana, která vozu propůjčuje patřičný „WOW efekt“.
Otázkou už jen zůstává, kdy se nové Audi R8 Spyder ukáže veřejnosti. Mělo by se tak udát příští rok (tedy pokud půjde vše dobře). Navíc Audi by svůj nejrychlejší Spyder mělo s jistotou doprodat ještě před zavedením nových emisních norem, které atmosferický desetiválec definitivně vyřadí ze hry. Úplně vyloučit ale nelze ani omezenou limitovanou edici Audi R8 Spyder GT, kterou by se Ingolstadští tvůrci jistě chtěli blýsknout. Tak uvidíme. My máme každopádně velkou radost, že svět se ještě na nějaký čas dočká podobně zajímavého vozu s naprosto ryzím motorem.
.
« Úpravce ABT představuje Volkswagen e-Transporter a e-Caddy. Elektrické šílenství pokračuje! Praktický stůl z Lamborghini Aventador? To není vtip, vznikne jich 44 »