citroen-berlingo-2018-3

Nový Citroën Berlingo vstupuje na český trh. Startuje na 350 000 Kč

17. 9. 2018 • Novinky

Před více než dvaceti lety znamenal příchod Berlinga a jeho soukmenovce od Peugeotu doslova revoluci v užitkově rodinných vozech. Dnes vstupuje na český trh třetí generace a dle slov zástupců automobilky je Berlingo rodinným potřebám blíž než kdy dřív.

Nebudeme se dlouze bavit o vzhledu, ten si probereme až v plnohodnotném testu. Je ale potřeba zmínit, že každé nové Berlingo bude vybaveno AirBumpy na bocích, které byly poprvé k vidění na minulé generaci Citroënu C4 Cactus. Berlingo dále dostalo i dvouúrovňový světelný podpis, sympatický interiér s hodnotnější palubní deskou a 8” dotykovým displejem a je tu také inovovaný Modul top, což je prosklená střecha se středovým elegantním lustrem s možností nastavení intenzity osvětlení. V novém Berlingu se ukrývá až 186 litrů úložného prostoru ve 28 přihrádkách. Pokud vám tedy děti budou chtít něco schovat, zaručeně se jim to povede.

Složeno z praktické i komfortní platformy
A teď trochu vážněji. Novinka se skládá hned ze dvou modulárních platforem. Zatímco zadní část zůstala kvůli vyšší nosnosti stejná, tedy stojí na platformě RG5, předek byl kompletně změněný, díky čemuž jsou přední kola Berlinga součástí platformy EMP2. Citroën tak mohl do Berlinga implementovat nové motory a inovativní technologie, které jsou u každé novinky nezbytnou součástí.

Berlingo má předsazenější a vyšší kapotu a působí robustněji. Umí ale také číst dopravní značky, může být vybaveno head-up displejem, v outdoorově střižené verzi XTR nabízí systém Grip control, který zajišťuje dostatek trakce přední nápravy na různých povrchách a v neposlední řadě jsou tu konečně i elektricky stahovatelná okna v zadních dveřích. Ty jsou samozřejmě opět podélně posuvné.

Velikost podle chuti
V nabídce budou hned dvě verze. Provedení ve velikosti M, které měří 4,4 metru na délku a může mít buď 5 nebo rovnou 7 sedadel. A model s označneím XL, který je dlouhý 4,75 metru a jeho třetí řadu sedadel lze navíc posouvat o 130 mm v podélném směru. Berlingo jako již tradičně nabídne obrovský vnitřní prostor. Zavazadelník má hodnotu buď 775 nebo až 1050 litrů.

Novinkou v paletě nabízených motoru je vznětový agregát 1.5 BlueHDi s výkony 75, 100 nebo 130 koní. Ten vychází z dřívějšího motoru 1.6 BlueHDi. Oproti němu je však z více než 80 % přepracován. Nové jsou ojnice, písty i kliková hřídel. Koncern PSA se navíc s tímto motorem vrátil k 16ventilové technice. Vstřikování budou obstarávat vstřikovače Bosch s plnícím tlakem až 2000 barů. Motoráři rovněž zvíšili spotřebu AdBlue, a nový motor tak už dnes plní emisní normu Euro 6d, která vejde v platnost až za tři roky. S tím se ale pojí jedna maličkost – nádrž AdBlue vám nyní vydrží zhruba na 5 standardních nádrží nafty. Načerpat AdBlue si naštěstí budete moci sami na každé, k tomu vybavené benzínce, protože hrdlo pro nádržku bude vždy vedle klasického hrdla na naftu.

Zážehovou část nabídky pak obstará motor 1.2 PureTech s výkonem 110, nebo 130 koní. Silnější verze naftového i benzínového motoru bude k dispozici také s nově vyvinutou 8stupňovou automatickou převodovkou od japonského výrobce Aisin.

Pro značku Citroën je model Berlingo v České republice zcela zásadní. Za minulý rok se zde prodalo více než 2000 těchto vozů. Proto si importér podle svých slov dal znovu záležet na cenové politice, která startuje už na částce 359 900 Kč a při objednání do konce října získáte i zimní pneumatiky. Součástí sériové základní výbavy je klimatizace, tempomat, systém varování před opuštěním jízdního pruhu s možností korekce dráhy, nebo dokonce i rádio s bluetooth® konektivitou.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz