Displeje místo zrcátek? U Lexusu realitou
Japonská značka se oficiálně stane vůbec první automobilkou, která technologii intergrovaných digitálních žpetných zrcátek požene do sériové výroby. Myšlenka vývojářů je jasná – automobily se vyvíjejí a technologie rovněž, proč bychom se tedy měli omezovat jen na konvenční řešení?
Hned na úvod je třeba podotknout, že Lexusu patří obrovský respekt. A to především za jeho odvahu. Vždyť kdo jiný má v dnešním světě koule na to, aby světu představil obrovské kupé s pětilitrovým osmiválcem bez jakéhokoliv přeplňování? Jeho kompletní test si ostatně můžete přečíst na našem webu. No a pak jsou tu pokrokové technologie, na ty má japonská automobilka rovněž dost odvahy a zdá se, že možná i nejvíce ze všech.
Lexus totiž skutečně uvede digitální zrcátka v praxi. A nestane se tak někdy v budoucnu, bude to ještě letos! Oproti konvenčním řešením lze navíc očekávat i spoustu výhod. Třeba že vám displej varovně zabliká, když byste náhodou auto ve zpětném …displeji přehlédli.
Displeje na palubní desce
Japonci plánují uvedení této technologie v novém sedanu střední třídy s označením ES. Ten svojí velikostí navazuje na řadu GS, ovšem co se týče charakteru, bude mnohem sportovnější. Alespoň svým dynamickým vzhledem, na jízdu si budeme ještě muset počkat. Na palubě by se pak o posádku měl starat zástup komfortních prvků, které pocházejí z aktuální vlajkové lodi LS. Ale zpět k revolučním zrcátkům.
Zpětné displeje budou uvnitř vozu, zatímco kamery na místech, kde normálně vídáme zrcátka. To je nejen daleko přehlednější, ale i více pohodlné. Řidič už nemusí koukat tolik do stran, díky čemuž unikne jeho perifernímu vidění mnohem méně důležitých detailů. Bude tak v případě potřeba třeba dřív brzdit.
Lexus plánuje představení nového modelu ES ještě v říjnu tohoto roku a od začátku by se s digitálními zpětnými zrcátky měl prodávat. Tato technologie bude ale nejprve nabízena jen na Japonském trhu, protože v jiných zemích ještě nebyla vyřešena potřebná legislativa, která by displeje namísto zrcátek umožňovala. Tak snad nebude Evropská Unie proti, co říkáte? Podle nás je tohle významný krok vpřed!
« Vybrali jsme 5 luxusních limuzín s náhonem na čtyři kola s cenovkou do tří milionů Mercedes-Benz GLE oficiálně. Je to fešák »