54

Vybrali jsme 12 aut, do kterých se vyplatí investovat. Prodáte je poté s velkým ziskem

13. 9. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Vytvořili jsme pro Vás žebříček deseti aut, kvůli kterým vyberete všechny své úspory, půjčíte si a dokonce vykradete banku. Proč? Protože v příštích letech na nich pohádkově zbohatnete! Jedná se o třídílný seriál článků, dnes si ukážeme první tři favority, přejeme hezké čtení.

BMW M3 E30 (1 000 000 Kč +)

Dalo by se mu říkat stroj na radost, M3 E30 byla, je a bude jedno z nejzábavnějších BMW. Vpředu uložený řadový čtyřválec, objem 2.3 litru, atmosférické plnění, výkon 200 koní, točivý moment 240 Nm, všechna síla na zadní nápravě, hmotnost excelentních 1 165 kg a hlavně žádná otravná elektronika! Jen řidič a stroj, který tvrdě potrestá i malou chybičku. Každý motoristický fanoušek touží jednou usednout za jeho volant.

Aktuálně pěkný kousek neseženete pod jeden milion korun, pokud chcete pěkné auto s nízkým nájezdem a slušnou historií, musíte si ještě hodně připlatit. Jestliže ho koupíte, nebudete litovat jedinou minutu, pokaždé, když usednete za jeho volant, budete se usmívat jako malý kluk, který dostal svou první pusu od vysněné dívky. Každým rokem jeho hodnota jen poroste, ale stejně ho už nikdy neprodáte, pokud ano, poteče potok slz.

Lancia Delta HF Integrale (500 000 Kč +)

Dá se charakterizovat jedním slovem, legenda. Integrale různých generací vyhrávalo na rallye tratích po celém světě téměř desetiletí, celkem na vítězném stupni byla 6x, po sobě! V jeho útrobách se skrývá dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, výkon se dle roku výroby pohybuje kolem 200 koní a 300 Nm točivého momentu. Vpředu uložený agregát posílá výkon na všechna čtyři kola a svou rychlostí překvapí i některé moderní, sportovně laděné vozy. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 5.7 sekundy a rozjede se až na 220 km/h, slušné na 25 let staré auto, že?

Koupíte jej i pod 500 000 Kč, pokud už chcete alespoň trochu slušný kousek s nízkým nájezdem kilometrů, budete muset skousnout minimální cifru 500 000 Kč a s lepšícím se stavem ještě mnohem výš. Věřte mi, že Delta HF Integrale za to opravdu stojí, při rychlé jízdě Vám poteče adrenalin i ušima a po úspěšně projeté krizovce se budete smát, jako v žádném jiném autě! Tak co, kdy dáme tu banku? :)

Nissan GT-R R34 Skyline (400 000 Kč +)

Filmová hvězda, kdo ho nezná, jako by neexistoval. Určitě si pamatujete počáteční scénu z filmu Rychle a zběsile 2, kde s ním Brian O‘Conner (Paul Walker) jede nelegální závod proti Toyotě Supra, Hondě S2000 a Mazdě RX-7. Snímek vyhnal popularitu modelu R34 neskutečně vysoko. Bohužel, většina majitelů si brala Rychle a zběsile jako příklad a svoje GT-R upravila, tím pádem větší část z nich auto zničila. Narazit na zachovalý a neupravený kus je téměř nemožné, ale stačí koupit lehce upravené auto a vrátit ho zpět do původního stavu. Originál má výkon 280 koní a točivý moment 391 Nm. Tuto masu výkonu produkuje 2.6 litrový řadový šestiválec. Poháněna jsou všechna čtyři kola a pneumatiky doslova trhají asfalt. Více jak před 15 lety se mu říkalo postrach supersportů a své schopnosti dokazoval i na Nurburgringu, který zajel za 8 minut a 28 sekund, sériový a neupravený. Pokud jste fanouškem již zmiňovaného filmu, máte větší výběr, na internetu jsou nabízeny Skyliny s výkonem vysoko nad 500 koní, ale stejně bych bral klasiku.

Kolik si připravit? Je to složité, najdete za 400 000 Kč, ale i za dvojnásobek či trojnásobek. Takže hledat, hledat a hledat, nějaký pěkný v originálním stavu určitě najdete! Auto už se svou cenovkou určitě níž nepůjde, tak si pospěšte, pěkné Skyliny rychle mizí.

Vytvořili jsme pro Vás druhou část žebříčku deseti aut, kvůli kterým vyberete všechny své úspory, půjčíte si a dokonce vykradete banku. Proč? Protože v příštích letech na nich pohádkově zbohatnete!

Tento díl je věnován speciálně pro fanoušky slavné německé automobilky Porsche. Všude se však zaměřují na nejstarší modely 911 a už mi to přijde, tak nějak, ohrané. Tím pádem jsem vybral dva vozy, které nejsou ani pět let staré a i přes to jejich hodnota už vzrostla téměř na dvojnásobek.

Spousta bohatých lidí už v dnešní době neví, do čeho své velké peníze uložit tak, aby samy vydělávaly nebo alespoň udržely svoji hodnotu. Už to není jako dříve, že nakoupíte kila zlata, pozemky, cizí měny, to vše jsou bohužel věci, které jsou nejisté a svou hodnotu často mění. Teď totiž na řadu přicházejí auta, protože když umíte vybírat, jsou nejlepší investicí na světě! Nevěříte? Věřte, stačí se podívat na stará Ferrari, která dokáží během dvou let klidně zdvojnásobit svou cenu.

BMW 635 CSI

Píšou se 80./90. léta a z výrobní linky BMW začíná sjíždět 635 CSI. Má nádhernou karoserii, skvělou techniku a vysoký výkon. Pod jeho kapotou se schovává 3.5-litrový řadový šestiválec, který produkuje výkon 286 koní (210 kW) a točivý moment 340 Nm. Hmotnost činí pouze 1510 kilogramů a v kombinaci s pěti-stupňovým manuálem se rozjede z klidu na 100 km/h za pouhé 6.4 sekundy. Dvoustovkou upaluje za 23.5 sekundy a maximální rychlost je nadprůměrných 255 km/h.

Starší 635 koupíte i za 200 000 korun, za pěkné kousky však dáte kolem 600 000 Kč. To znamená, že nedávno toto auto bylo na cenovém minimu, dnes už pomalu stoupá. Pokud jej však chcete, pospěšte si, pěkné mizí a cena roste čím dál rychleji!

Porsche 911

U Porsche 911 bych se nezaměřoval pouze na jeden model, protože jich je nepřeberné množství a na spoustě z nich se dá pohádkově vydělat. Jedná se o sportovní coupe s pohonem zadních kol. Největší zajímavostí je šestiválcový boxer s přeplňováním či bez uložený nad zadní nápravou. Auto má nespočet odpůrců a velké množství zarputilých fanoušků. Já do Porsche 911 zamilovaný nejsem, ale musím mu nechat, že je to legenda. Stačí se podívat na prodeje, tituly v závodech a hned máte jasno, že to není jen tak ledajaký sporťák.

Ceny vozů se obrovsky liší. Spektrum cen je velmi velké, řekněme od milionu až po x milionů korun. Však se podívejte sami třeba na mobile.de. Nejlépe se dívejte po sportovněji zaměřených a limitovaných edicích. Klasických a základních modelů bylo vyrobeno opravdu hodně a cena tudíž tak výrazně nestoupá.

Mercedes-Benz CL 55 AMG (2000-2006)

Legendární coupé od automobilky Mercedes-Benz oplývající luxusem a zároveň pořádnou brutalitou. Druhá generace se vyráběla od roku 2000, koncem roku 2003 prošla modernizací a s rokem 2006 byla výroba ukončena.

Pod kapotou najdeme přeplňovaný 5.4-litrový osmiválec Supercharger o výkonu 360 koní (2000-2003) a 500 koní (2003-2006). Motor spolupracuje s pěti-stupňovou automatickou převodovkou a výkon přenáší pouze na zadní kola. Dokážete si tak asi představit, jaké zábavné a nebezpečné monstrum se musí skrývat pod tím elegantním zevnějškem. Chci ho!

Auto je nyní na svém cenovém minimu a udržované kousky začínají hezky stoupat. Předfaceliftovou verzi koupíte od 220 000 Kč, do 600 000 Kč dáte za málo ježděná a udržovaná auta. Na opravdové krasavce si tak připravte alespoň 450 000 Kč. Modernizované CL s výkonem 500 koní začíná na 400 000 Kč a nejdražší s nájezdem 11 000 km se pohybuje lehce pod 800 000 Kč. Limitovaná edice F1, kterých bylo vyrobeno jen 55 kusů si žádá 2-3.4 mil. Kč.

BMW M5 E39

Auto, které se stalo nejrychlejším sedanem planety. Vyrábělo se od roku 1998 do roku 2003, kdy soupeřilo s Mercedesem E 55 AMG a Jaguarem XJR.

Pod jeho kapotou nademe 4.9-litrový (4941 ccm) osmiválec dohc s atmosferickým plněním. Výkon činí 400 koní v 6600 ot./min a točivý moment brutálních 500 Nm už při 3900 ot./min. To stačilo tomuto 1795 kg vážícímu drobkovi ke zrychlení z nuly na stovku za 5.3 sekundy a rozjel se až na 250 km/h, bez elektronického omezovače se rychlost pohybovala kolem 300 km/h.

Nejlevnější M5 E39 koupíte od 270 000 Kč, ale za tyto peníze žádnou slávu nečekejte, budou to spíše bourané, hodně jeté a neudržované kusy. Pravé ”libovky” hledejte až od 500 000 Kč. Do zvuku jeho osmiválce a jízdních vlastností se prostě zamilujete.

BMW M3 E46

Legenda, zná ji každý, slavná M3. O generaci E46 se říká, že je to poslední opravdové řidičské BMW a já s tím nemohu nesouhlasit. Ve své době se chlubilo například titulem nejrychlejší automatické převodovky na světě. Výkon byl dostačujících 340 koní, točivý moment 365 Nm, a to vše navíc putovalo pouze na zadní nápravu. Kde že se ta síla vzala? V klasické řadovém šestiválci o objemu 3.2 litru. Díky nízké hmotnosti 1565 kilogramů M3 atakovala 100 kilometrovou hranici za 4.8 sekundy a letěla až 250 km/h.

Na auto si připravte minimálně 400 000 korun, pokud však chcete zachovalý kus, chce to hodně přes půl milionu.

Mercedes-Benz CLK 55 AMG (2003-2006)

První CLK AMG. Pod kapotou dřímá 5.4-litrový osmiválec s výkonem 367 koní při 5750 ot./min. a točivým momentem o hodnotě 510 Nm při 4000 ot./min. Na zadní kola jsou tato čísla přenášena přes pěti-stupňový automat AMG Speedshift a hmotnost je 1715 kilogramů.

Sprint na stovku zabere 5.2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezených 250 km/h.

Technicky pořád ohromí a s cenou kolem půl milionu korun nemusí být vůbec špatnou koupí.

Mercedes-Benz SL 55 AMG

Mercedes-Benz SL 55 AMG – jeden z nejoblíbenějších vozů Jeremy Clarksona, bývalý safety-car Formule 1 a skvělý, svalnatý roadster z Německa. Nejedná se však přímo o investici, ale o auto, které si podrží svoji hodnotu a časem půjde s cenou lehce nahoru. Užijete si s ním však obrovskou dávka zábavy a navíc vypadá naprosto skvěle!

Auto na trh dorazilo v roce 2002, o dva roky později prošlo mírným technickým faceliftem a v roce 2007 byla výroba této generace ukončena. Auto přišlo s 5.4-litrovým osmiválcem Supercharged, který posílal na zadní kola přes pěti-stupňový automat výkon 476 koní (350 kW) a točivý moment 700 Nm. Hmotnost činí 1855 kg a na stovku zrychlí za 4.3 sekundy. Od roku 2004 už tu máme ze stejného motoru výkon 500 koní a točivý moment 720 Nm. Stovka je tu za rovné 4 sekundy a bez omezovače se rozjedete na rychlost přes 300 km/h. Poslední rok výroby se pak tento roadster chlubil výkonem 517 koní. Nejlevnější SL 55 AMG začínají na 500 000 korunách, za TOP auta zaplatíte i přes 2 miliony korun. Už za 900 000 korun se však dají najít hezké kousky, je jich dost, takže hledat, hledat a hledat ten správný.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 (9 000 000 Kč – 12 000 000 Kč)

Jak ji jen nazvat, jak říct, co je toto monstrum zač. Když se zamyslíte, je to docela komplikované. Jedná se vlastně o nejrychlejší verzi, zrychlené verze, rychlé verze, docela obstojně svižné 911. Abyste mě pochopili, začátek je u 911 Carrera, potom pokračujeme k GT3, přes GT3 RS, až po žiletkově ostrou GT3 RS 4.0, už chápete? Dá se tvrdit, že auto je závodním vozem s homologací pro běžné silnice. Do prodeje se dostal v roce 2011 v limitované sérii 600 kusů. Cena nového vozu činila 4 544 000 korun, dnes se více jak zdvojnásobila a za opravdu hezký kousek můžete zaplatit přes 10 milionů korun, a to nemluvě o téměř neježděných kusech, které se závodního okruhu ani nedotkly.

Pod tím krásným zevnějškem se ukrývá 4.0 litrový šestiválcový boxer s atmosférickým plněním, jeho výkon činí rovných 500 koní v 8 250 ot./min. a produkuje točivý moment o hodnotě 460 Nm v 5 750 ot./min. Všechna síla je přenášena přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Podvozek mělo na starosti závodní oddělení Porsche a největší důraz byl kladen na co nejnižší hmotnost vozu, kvůli tomu je skoro celá karoserie z karbonu a odlehčených materiálů, zadní okno z plastu a ztenčily se dokonce i koberečky. Hmotnost je parádních 1 360 kilogramů a s hodnotou 2.72 kg/koně se jedná o špičku ve své třídě. Samozřejmostí jsou karbon-keramické brzdy, aby Vás mělo co zastavovat z těch extrémních rychlostí.

Vzhled charakterizuje bílá nebo černá barva s šedým pruhem a s červenými doplňky. Dále se od GT3 RS 3.8 liší jiným předním nárazníkem s malými spoilery před předními koly, největší peckou je však gigantické zadní křídlo. Díky skvělé aerodynamice je při nejvyšších rychlostech dosaženo přítlaku 190 kg. V interiéru najdete pouze skořepinová sedadla a téměř žádnou výbavu, pouze bezpečnostní klec.

Z 0 na 100 km/h vystartuje za 3.9 sekundy a dvoustovkou upaluje za necelých 12 sekund. Maximální rychlost je více jak 310 km/h a Nurburgring pokoří za 7 minut a 27 sekund.

Porsche 911 GT2 RS (9 300 000 Kč – 13 500 000 Kč)

S časem 7 minut a 18 sekund na slavném Nurburgringu se tento vůz zapsal do dějin, stal se totiž nejrychlejším sériově vyráběným sporťákem od Porsche a zároveň nejrychlejším sériovým autem na tomto legendárním okruhu. Jedná se o ostřejší verzi klasické 911 GT2, která je takovým Turbem s náhonem na zadek. Své majitele GT2 RS stála 6 500 000 korun a prodávala se v limitované edici o počtu 500 kusů. Dnes ji nekoupíte pod 9 milionů korun a opravdu krásný kus si vyžádá klidně 13 milionů korun.

V jeho útrobách se skrývá 3.6 litrový šestiválec boxer přeplňovaný twin-turbem. Výkon se vyšplhal až na 620 koní a 700 Nm točivého momentu, vše je posíláno na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Hmotnost tu byla největším nepřítelem, tak se použitím uhlíkových vláken a odlehčených materiálů srazila na 1 370 kilogramů. Podvozek dostal nové pružiny, přeprogramované adaptivní tlumiče, stabilizaci, karbon-keramické brzdy a spoustu dalších vymožeností.

Na venek se jedná o jednu z nejbrutálnějších 911 dnešní doby, která do svého vzhledu dokázala zabudovat i ladné tvary každodenní použitelnosti. Členitý přední nárazník, roztažené prahy, kola s centrální maticí, velké nádechy před zadními koly, difuzor, dvě koncovky výfuku a překrásné přítlačné křídlo. Interiér byl odlehčen a objevíte v něm odlehčená závodní skořepinové sedadla, bezpečnostní rám a všudypřítomnou alcantaru, moc výbavy zde nehledejte, tady jde jen o jedno, a to je rychlost, nepředstavitelná rychlost.

Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3.3 sekundy, na 200 km/h za 9.4 sekundy a rozjede se až na masivních 330 km/h.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz