Atmosférické motory v Porsche 911 nadobro končí
Není tomu tak dávno, kdy 911-ky bez označení turbo měly ploché atmosférické a vzduchem chlazené motory. Nyní se však doba změnila a už základní model 911 Carrera má nový přeplňovaný třílitr. Stejně tak i verze S, GTS či targa.
Mnozí si pravděpodobně mysleli, že doba se asi vrací. Verze 911 991 GT3/RS mají tradičně zadní pohon, atmosféricky plněný šestiválec boxer. Nicméně klienti zřejmě dali najevo, že jim něco chybí. Po modernizaci přišla verze 991.2. Samozřejmě, v tradičním duchu, ale možná nečekaně vyhověla náročným zákazníkům a názorům zřejmé většiny automobilových nadšenců. Má totiž 4-litrový plochý motor s výkonem 500 koní, zadní pohonem a možnost manuálního řazení. Zřejmě sen každého, kdo má řadu Porsche 911.
Je však otázkou, jak moc se máme těšit na příští generaci 992. Určitě přinese mnohé vychytávky, vyšší výkon či lepší okruhové časy, ale také bude přeplňovaná ve všech verzích. Měla by přijít v roce 2019 nebo zkraje roku 2020. Přesně tolik máte času na koupi poslední atmosféricky plněné 911-tky. Stejně tak z ceníku zmizí kolonka na zatržení manuální převodovky (znovu povinný automat). Samozřejmě, přínos v oblasti dynamiky bude enormní. Nová GT3 by z 0-100 km/h měla zrychlit zhruba za 3 sekundy. Z 0-200 by to mělo být za 9 sekund. O těchto disciplínách však filozofie GT3 nikdy nebyla a být ani neměla.
« Hyundai Santa Fe Cabriolet. Sedmimístné SUV bez střechy je světový unikát Nejkrásnější kombi ve třídě? Kia ProCeed odhalena »