Nové BMW řady 3 dostane nejvýkonnější sériový čtyřválec v historii BMW
Mnichovská automobilka ukázala fotografie maskované nové trojky, zachycené na Severní smyčce okruhu Nürburgring, kde absolvovala dynamické testy s cílem naladit jízdní vlastnosti vozu. Kromě toho jsme se dozvěděli nové oficiální informace. Odtučňovací kúra znamená pro BMW minus 55 kg v porovnání s předchůdcem při současném navýšení tuhosti vozu. Těžiště vozidla je o 10 mm níže a konstruktéři opět dosáhly ideálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50:50.
O motorech jsme se zatím hodně nedozvěděli. BMW prozradilo pouze využití propracovaného čtyřválcového benzinového motoru. Má jít o nejsilnější čtyřválec v historii značky, použitý v sériovém vozidle. Parametry zatím nejsou známy, můžeme však očekávat o 5% nižší spotřebu. V souladu s dnešním trendem dostane částicový filtr, aby splnil přísnou emisní normu Euro 6d-TEMP. Nebude chybět ani ikonický benzínový šestiválec o objemu třílitrů a s výkonem 385 koní. To je mimochodem stejný výkon jako má M2. Označení modelu bude M340i a na výběr bude zadokolka nebo xDrive.
Klíčovým prvkem odpružení nového BMW řady 3 Sedan je nový systém tlumičů. První tlumiče, zaměřené na odskok, namontované do vozidla značky BMW, pracují kontinuálně a progresivně v závislosti od práce pružiny. Naklánění karoserie má být proto při dynamickém průjezdu zatáček potlačováno velmi jemně a precizně. Nové tlumiče zaměřené na odskok budou součástí standardní výbavy a BMW je použije i v případě podvozku M sports. Rozdíl mezi nastavením standardního podvozku a podvozku M má být výraznější než kdykoliv předtím. Sportovní pružení je až o 20% tužší.
Variabilní sportovní řízení, variabilní posilovač řízení Servotronic, elektronicky ovládaný zadní diferenciál má spolu se specifickým nastavením podvozku přispět ke klidnému projevu vozu i při sportovní jízdě. Aktivní samosvorný diferenciál nabídne při jízdě mnohem vyšší úroveň příčného zrychlení jakož i nárůst dynamického výkonu při výjezdu ze zatáčky.
Ve finále to vypadá tak, že BMW zdůrazňuje zejména sportovní vlastnosti a my se vůbec nezlobíme. Vypadá to, že se BMW vrací ke sportovní tradici, která jej tolik proslavila. Na oficiální premiéru BMW řady si musíme pár týdnů počkat, zřejmě se tak stane na autosalonu v Paříži.
« DeLorean DMC-12. Temná minulost a elektrická budoucnost Mercedes Benz 500E W124. Nadopovaný taxík »