5 dostupných aut, která se vyplatí koupit. Prodáte je později s velkým ziskem
Aktuální doba je jako stvořená pro investování do starších aut. Můžete si pořídit drahá Lamborghini či Ferrari a vydělat na nich miliony, ale co když máte rozpočet do půl milionu a taky byste si rádi užili nějaký skvostný vůz a něco na něm vydělali? Přesně takovou otázku si teď pokládám i já, a proto jsem udělal krátký seznam pěti aut, která vás budou neuvěřitelně bavit a po pár letech na nich pohádkově vyděláte.
Sázkou na jistotu jsou většinou BMW M3, některá AMG od Mercedesu či pár Audi ze sportovního oddělení RS. Nechybí zejména Porsche nebo v našich končinách méně žádaný Jaguar. Všechny tyto vozy se zatím dají pořídit do půl milionu korun, ale už brzy může být vše jinak.
Audi RS6 C5 (2002-2004)
Strohý design chladného sedanu či kombíku, i tak se dá nazvat první oční kontakt s Audi RS6 C5. Jenže potom ho zkoumáte blíž a blíž a zjišťujete, že křivky jsou velmi povedené. Po vzhledové stránce totiž téměř nestárne a jeho roky nejsou vůbec znát.
RS6 C5 se vyrábělo mezi lety 2002 a 2004 a řadilo se mezi nejrychlejší sedany a kombíky planety. Pod kapotou je totiž 4.2-litrový osmiválec TwinTurbo, jenž umí zásobovat všechna čtyři kola výkonem 450 koní a točivým momentem 560 Nm. Motor spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou a hmotnost je 1840 kilogramů. Ohromující jsou především čísla, zrychlení z nuly na stovku zabere pouhopouhé 4.4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezených 250 km/h, s odblokovaným omezovačem však zvládá rychlosti okolo 300 km/h.
A proč, že bude časem tak vzácné? Vyrobila se jich sice spousta, ale většina je až příliš ojetá a v nepříliš přívětivém stavu. Kousků s nájezdem okolo sta tisíc kilometrů a méně je jako šafránu a do budoucna na ceně určitě klesat nebudou, spíše naopak.
Mercedes-Benz C 43 AMG (1997-2000)
Hranaté tvary, plná kola, majestátní linky a hvězda uprostřed kapoty – ideální zástupce klasickým Mercedesů. Ještě před pár lety to byla jen ošklivá krabice, po které neštěkl ani pes, ale dnes auto dospělo a díky svému vzhledu působí výjimečně a extra.
Z výrobní linky C 43 AMG sjíždělo v letech 1997-2000 a jedná se o opravdový skvost. Pod kapotou je atmosférický plněný osmiválec s vysokým objemem 4.3-litru. Výkon je slušných 306 koní a točivý moment děsivých 410 Nm. O přenos se starají zadní kola a pětistupňový automat. Hmotnost je 1470 kilogramů a zrychlení z klidu na stokilometrovou hranici trvá 6.5 sekundy, maximálka je 250 km/h.
Céček v tomto provedení od AMG se vyrobilo velmi málo a opravdu zachovalých kousků je po skromnu. Teď jsou na cenovém minimu, ale do budoucna půjdou jen nahoru.
BMW M3 E46 (2000-2006)
Jedno z nejkrásnějších trojkových BMW historie, to je M3 E46. Agresivní tvary, vystouplé blatníky a kapota s boulí, jakoby se pod ní motor jinak nevešel. Většinu fanoušků si však E46 neobmotala kolem prstu díky vzhledu, nýbrž brilantním jízdním vlastnostem.
Pod kapotou je vysokootáčkový šestiválec 3.2-litru, který kašle na přeplňování a raději se nadýchá čerstvého vzduchu. Jeho hodnoty 343 koní a 365 zní skvěle, ještě lépe však potom, co se dozvíte o nízké hmotnosti 1565 kilogramů. Vše putuje na zadní kola přes šestistupňový klasický či robotizovaný manuál SMG, samozřejmostí je poctivý samosvorný diferenciál a přesné hydraulické řízení. Stovka je otázkou 4.8 sekundy a maximální rychlost činí obligátních 250 km/h.
Je to ikona a jedno z nejřidičtějších aut planety a stejně jako ostatní eMka začíná rapidně stoupat na ceně. Je ideální kombinací mezi potěšením za volantem a investicí. Právě proto silně uvažuji, že právě na něho padne na jaře má volba.
Porsche 911 Carrera 996 (1998-2004)
Někdo by řekl, že generace 996 je nejošklivější 911 vůbec, a to především kvůli nezvykle tvarovaným světlometům. Jenže výjimka potvrzuje pravidlo a tato klasika nádherně dozrála a je nemůžu jinak, než konstatovat, že je to kus krásného auta.
Vzadu je umístěný plochý šestiválec boxer o objemu 3.4-litru, který ze sebe umí vyždímat výkon 300 koní a točivý moment 350 Nm. Agregát spolupracuje s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a sílu posílá na zadní kola. Překvapí velmi slušná váha 1320 kilogramů a díky tomu i zrychlení z nuly na stovku za 4.9 sekundy. Na pořádně dlouhé rovince dokáže vyvinout rychlost přes 280 km/h.
Díky svému nezvyklému vzhledu by mohla časem příjemně růst na ceně. Hlavně je to Porsche 911, a ty s dobou stoupají všechny.
Jaguar XKR (1996-2006)
Britský aristokrat, který zaujme jemným, avšak agresivně vyhlížejícím vzhledem. Pokaždé, když se na něho podívám, tak dostanu erekci. XKR je prostě dílo boží, které si zde místo určitě zaslouží.
Před řidičem dřímá čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem, který škube zadní pneumatiky a roluje asfalt silou 525 Nm. Výkon je 375 koní a o vše se stará pětistupňová automatická převodovka. Hmotnost je 1640 kilogramů a podvozek laděný spíše do brutálního GT. Stovku sfoukne za 5.4 sekundy a dosahuje rychlosti 250 km/h.
V Česku sice Jaguary nejsou příliš oblíbenými vozy, ale v zahraničí je po nich poptávka poměrně vysoká. S tehdejší nejvýkonnější motorizací známého XKR tak nemůžete šlápnout vedle. Jen pozor na stav daného kousku, servis je náramně drahý.
« Nejdražší Superb stojí 3,5 milionu. Jaké skrývá tajemství? Test ojetiny BMW 330d Coupé LCI. Skvělé luxusní auto za cenu “holého” hatchbacku »