Titul “nejemotivnější značka” získali Korejci, Porsche je druhé
J.D. Power přináší každý rok průzkum přitažlivosti, který měří nadšení a emotivní propojení majitelů s jejich autem. Na vozidlech hodnotí 77 různých atributů a na základě výsledků určí nejlepší značku. Vzhledem k hodnoceným kritériím bychom ji mohli nazvat i nejemotivnější. Příkladem hodnocených oblastí je totiž pocit, který se dostaví, když pořádně šlápnete na plyn, nebo vnímání luxusu, když si sedáte na sedadlo řidiče.
Emoce jsou u automobilů mimořádně důležité a zejména u luxusních automobilů často vyhrává design vozidla a jeho výkon. Stále důležitější jsou však emoce i u “běžných” automobilech. Výrobci to vědí a naznačuje to i studia přitažlivosti. Podle ní si masově vyráběná vozidla v žebříčku meziročně polepšila o 10 bodů s průměrným skóre 814 bodů na 1 000 bodové stupnici. Luxusní auta dosáhla ve srovnání s minulým rokem jen o šest bodů více (851). Za výraznějším zlepšením masově vyráběných vozidel stojí zejména bohatší výbava.
Nejlépe hodnoceným autem se stal Lincoln Navigator s celkovým skóre 915 bodů. Jde o nejlepší výsledek pro toto vozidlo za posledních šest ročníků studie, odkdy se zavedl nový způsob hodnocení.
Mezi značkami jsme očekávali obhajobu vítězství od Porsche, ale nakonec se o jeden bod muselo sklonit před korejskou značkou Genesis, patřící do skupiny Hyundai Motor Group. S větším odstupem následovalo BMW, Lincoln, Mercedes-Benz a Audi.
Na posledním místě v hodnocení je Mitsubishi, které se však díky zlepšení o 33 bodů stalo skokanem roku. V následujícím grafu jsou zobrazeny modrou barvou luxusní značky, zelenou běžné, masově vyráběné značky a šedou je vyznačen průměr.
.« Audi představí elektrický supersport. Toto o něm víme Test BMW 440i M Performance. Opravdu potřebujete M4? »