peugeot_508_sw_41_5b17833f22762

Peugeot stvořil nejhezčí kombi současnosti. Shooting Brake 508 SW má bezrámové dveře a svalnatý design

6. 6. 2018 • Novinky

Značka Peugeot odhaluje jen několik měsíců po radikálním fastbacku 508 jeho SW verzi. A i zde se jedná o výraznou proměnu! Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi segmentu D a čerpá inspiraci ze světa vozů označovaných jako „shooting brakes“. Design vozu nový Peugeot 508 SW je díky jeho nízké a dynamické siluetě ohromující. Podařilo se mu snoubit atletickou eleganci a praktičnost z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru. Vůz je vybaven kabinou Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace. Má malý poloměr otáčení, což mu usnadňuje pohyb v jakémkoli prostředí: od hustého městského provozu po dálnice. Vynikající nápravový systém vozu nový Peugeot 508 SW, který je pro značku typický, zajišťuje jak vynikající stabilitu, tak dokonalou kontrolu nad pohyby karoserie. Koncepce vozu zaměřená na efektivitu, bezpečnost a ten nejlepší komfort je příslibem intenzivních pocitů. Nový Peugeot 508 SW bude představen na pařížském autosalonu 2018 a na evropský trh bude uveden v lednu 2019.

Segment D představuje v Evropě trh o velikosti 1 400 000 vozů. Podíl vozů kombi zůstává již deset let majoritní, a to i přes stále větší růst nabídek a tvarů karoserie, zejména SUV. V Evropě tvoří kombi třetinu vozů segmentu D. Nabídka v segmentu se dělí mezi tradiční nabídku velkých a objemných vozů kombi, z nichž většinu nabízejí výrobci široké škály vozů, a prémiovou nabídku spojující praktičnost kombi s mnohem dynamičtějším designem. Volba značky Peugeot je jasná a celistvá. Cílem je nabízet vůz, který bude vzbuzovat touhu, naruší tradiční principy a nabídne moderní propracovaný tvar, který byl doposud vyhrazen několika luxusním automobilkám.

Značka vždy stejně jako před 50 lety, kdy představila Peugeot 504, vycházela u vozů kombi z tvarů hatchbacků. I nový Peugeot 508 SW nabízí veškeré stylové atributy radikálního designu nedávno přestaveného fastbacku 508. Nové proporce verzi kombi zajistily velmi dynamický vzhled.

Díky funkčním střešním nosičům, jež dokonale zapadají do stylu vozu, je kombi téměř stejně nízké jako fastback – necelých 142 cm. Je to o téměř 6 cm méně než předchozí generace, což je zárukou optimalizované aerodynamiky. Vůz si současně zachoval na zadních sedadlech prostor nad hlavou, velikostí je tento prostor srovnatelný s ostatními konkurenty v segmentu. Profil nového vozu Peugeot 508 SW, který je dlouhý 478 cm (pouze o 3 cm víc než fastback a o 5 cm méně než předchozí generace), nabízí protáhlé plynulé linie zdůrazněné nízko posazenou ladnou linií střechy.

Bezrámové dveře, které jsou u běžného vozu kombi zcela jedinečným designovým prvkem, umožňují zjemnit a současně zdynamizovat siluetu vozu, ale také nabídnout velké prosklené plochy. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum. Kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku). Tvar vozu je svalnatý s patrnou inspirací v prémiových kategoriích vozů. Přední strana je stejná jako u fastbacku. I u verze kombi však působí velkolepě. Nový Peugeot 508 SW nabízí světlomety Full LED a vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou exkluzivní identitu, zdůrazněnou logem lva uprostřed masky chladiče a označením 508 na nose kapoty.

Při pohledu zezadu vůz navozuje dojem síly a modernosti. Upoutá zde leskle černý horizontální pás zasazený mezi zadní třírozměrná světla Full LED převzatá od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku, nebo přímo zezadu. Dvojitá chromovaná koncovka výfuku posiluje výraznost vozu a dodává mu větší dynamiku.

Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje praktické víko (které může být motorizované a s hands free otevíráním). Práh zavazadlového prostoru je nízký a široký (o 6 cm nižší než fastback, pouze 63,5 cm od země a o 2,4 cm širší). Kryt lze velice rychle vysunout a je okamžitě vidět obsah celého zavazadlového prostoru. Jeho objem pod krytem činí 530 l. Má velmi jednoduché tvary, takže ho lze naplno využít. Tento objem je velmi podobný objemu zavazadlového prostoru pod krytem u předchozí verze kombi (560 l). Jedním ze zásadních prvků vozů kombi je modularita. V případě vozu nový Peugeot 508 SW ji zajišťuje zadní lavice dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat. Tento systém umožňuje okamžité sklopení obou částí lavice pomoci dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné po stranách zavazadlového prostoru. Vznikne tak téměř plochá podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1780 litrů.

K zajištění intenzivního zážitku z řízení a ke snížení úrovně emisí CO2 na nejnižší hodnoty přispívá řada prvků: architektura vozu, úprava jeho objemů, optimalizace rozměrů, snížení hmotnosti, aerodynamika i motory. Nový Peugeot 508 SW je vybaven motory PureTech a BlueHDi nejnovější generace (všechny s technologií SCR), které jsou v nabídce i u fastbacku.

V případě benzínových motorů jde o dvě verze s motorem PureTech se zdvihovým objemem 1,6 l:
– 1.6 PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
– 1.6 PureTech 225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8

V případě dieselových motorů jsou to čtyři verze BlueHDi se zdvihovým objemem 1,5 l a 2,0 l:
– 1.5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6
– 1.5 BlueHDi 130 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
– 2.0 BlueHDi 160 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
– 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8

Všechny tyto motory jsou již homologovány podle nomy „Euro6.d temp“, která předvídá požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.

U motorů PureTech v režimu ECO se automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu Neutrál (freewheeling). Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nabídku obohatí v druhém pololetí 2019 výkonná benzínová verze Hybrid Plug-In s dojezdem v režimu ZEV (nulové emise) 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz