BMW 760 Li

11. 4. 2009 • Novinky

Začalo to přeplňovanými osmiválci a i přes obavy to naštěstí končí dobře – BMW do své řady 7 montuje “klasický” V12! BMW 760i dostalo zcela nový motor o výkonu 400 kW při 5250 otáčkách, točivý moment 750 Nm a na stovku se tento luxusní kolos dostane za neuvěřitelných 4,6 sekundy, což ještě ne tak dávno byla doména lehkých supersportů…

Nicméně i tady se dostalo na přeplňování a jak je opravdu vidět, klasickým atmosférám je zřejmě konec. TwinPower Turbo Technology je klasické přeplňování výfukovými turbodmychadly, které je kombinováno s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a dvojitým plynule variabilním časováním ventilů VANOS. BMW využívá optimální uspořádání V12 s úhlem řad válců 60°. S pomocí přeplňování mohl být zvýšen výkon motoru, aniž by byl nutný výrazný nárůst zdvihového objemu.

I v této motorizaci nemůže chybět systém EfficientDynamics, který snižuje spotřebu a motor tak plní standard EU5 i ULEV II.

Novinkou je také nasazení automatické převodovky ZF s osmi stupni. BMW tvrdí, že je s novým uspořádáním planetových soukolí schopno dosáhnout většího převodového rozsahu než u jakékoliv jiné šestistupňové automatické převodovky, přičemž rozměry, hmotnost a účinnost osmistupňového automatu zůstávají právě na úrovni starší a dnes standardní konfigurace.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz