SEAT představil první 100% elektrický závodní cestovní vůz CUPRA e-Racer
CUPRA vítá zcela nové zážitky ve světě motoristického sportu, které slibuje seriál E TCR, historicky první mistrovství cestovních vozů s elektrickým pohonem pro více značek. V současnosti se zvažuje účast závodního vozu e-Racer v některých podnicích TCR během sezony 2018 s cílem vyhodnotit jeho potenciál v porovnání se závodními vozy TCR s pohonem na benzin. Konečným cílem je dosáhnout nejlepšího možného detailního nastavení pravidel pro E TCR, které se stane v roce 2019 samostatným mistrovstvím.
CUPRA e-Racer je prvním cestovním vozem, který splňuje požadavky pro účast v závodech nového mistrovství E TCR. Elektromotory jsou uloženy nad zadní nápravou a poskytují nejvyšší výkon až 500 kW (680 k), což je o 242 kW (330 k) více než u verze CUPRA TCR s pohonem na benzin. Elektrický závodní vůz je vybaven také systémem rekuperace kinetické energie. V porovnání s konvenčně poháněným závodním vozem CUPRA TCR dosahuje vynikající jízdní dynamiky se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,2 sekundy, a to navzdory hmotnosti vyšší o 400 kilogramů.
Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj, řekl, že „podporujeme E TCR, protože jsme přesvědčeni o tom, že budoucnost motoristického sportu spočívá v elektrickém pohonu. Stejně jako SEAT Leon Cup Racer položil technické základy pro mistrovství TCR, razíme nyní cestu pro nové zážitky“. Dr. Rabe z toho důvodu vyzývá „ostatní výrobce automobilů, aby se k nám v tomto úžasném dobrodružství připojili“.
CUPRA je mimořádná značka pro výjimečné lidi. Jejím cílem je oslovovat zákazníky, kteří hledají přesně to, co nová značka nabízí: jedinečnost, sofistikovanost a sportovní výkony. Nastal čas, aby se fanoušci automobilů spojili s novou značkou, která splňuje jejich očekávání. Kromě uvedení nových modelů na trh projevuje CUPRA svého závodního ducha účastí v motoristickém sportu, konkrétně v seriálu TCR. Svět značky CUPRA žije a je připraven podmanit si novou skupinu automobilových nadšenců ve více než 260 speciálně vybraných dealerstvích po celé Evropě.
« Test Škoda Superb 2.0 TSI Sportline. Redaktorku dostalo pořádné zrychlení Desatero dobré praxe při výměně pneumatik »