Majitel nechal Ferrari 456 GT opuštěné na pospas osudu. Pohled na chátrající klasiku bolí
Případy, kdy na ulici chátrá opuštěné luxusní nebo exotické auto se dějí relativně často, zejména pak v zemích Blízkého východu. Většina majitelů uprchla před závazky, zákonem nebo nebezpečím a majetek tohoto rozměru si odvést nemohla. Už méně se pak podobné případy stávají jinde, natož v rozvinutém a bohatém Tokiu, Přesně tam se podařilo najít klasické Ferrari 456 GT zcela opuštěné a čekající na svůj konečný osud.
Pohled na chátrající karoserii nádherného auta bolí vždy, v případě tohoto nedoceněného Ferrari 456 GT ještě o to více. Vozidlu se již výrazně loupe barva a většina karosářských částí je chycena rzí. Interiér je pak pochopitelně v pořádku a prozrazuje, že se jedná o verzi s manuální převodovkou a nájezdem pouhých 41000 kilometrů. Cenný těchto klasických Ferrari dnes začínají na dvou milionech korun a stoupají dále dle konkrétního stavu.
Typ 456 se vyráběl od roku 1992 do roku 2003. Nahradil typ 412, který byl prémiový čtyřsedadlový automobil s dvanáctiválcovým motorem uloženým vpředu. Modernizovaný typ 456M byl nahrazen v roce 2004 typem 612 Scaglietti. Byl posledním typem s vysouvacími světlomety. Původní model 456 s designem od Pininfariny byl k dispozici ve dvou verzích – GT a (od roku 1996) GTA. Rozdíl v názvech označuje typ převodovky: starší typ měl šestistupňovou manuální převodovku a pozdější měl čtyřstupňovou automatickou převodovku navrženou ve spolupráci s firmou FF Developments, v Livonii (Michigan) (která byla později koupena firmou Ricardo Engineering ve Velké Británii). Toto byla v pořadí pouze čtvrtá nabízená automatická převodovka v automobilech Ferrari.
5,5 litrový dvanáctiválcový motor byl odvozen z šestiválce z Dina. Maximální rychlost přes 300 km/h jej dělala nejrychlejším čtyřsedadlovým automobilem na světě. V době svého vývoje to byl nejvýkonnější silniční automobil Ferrari (kromě supersportu F40).
« Test ojetiny Škoda Superb Combi 2.0 TDI. Má starší evergreen stále co nabídnout? Test Peugeot 308 GT 1.6 THP »