Mitsubishi představilo nový Evolution. Je to ale elektrický crossover!
Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 45. ročníku autosalonu v Tokiu, který 27. října 2017 otevře své brány veřejnosti, oslaví světovou premiéru svého modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Vysoce výkonné SUV na čistě elektrický pohon zhmotňuje novou strategii značky vč. nového sloganu „Drive your Ambition“. Nová strategie MMC odráží dobrodružný a progresivní mentální postoj zaměřený na inspirující design a modely.
MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je technickým prototypem, ukazujícím strategické směřování značky Mitsubishi Motors. Přináší silné stránky vozů SUV i elektromobilů se schopnostmi začleňovat nové systémy v souladu s požadavky zákazníků po mobilitě s konektivitou.
MMC v rámci této nové filozofie rozšíří zákaznickou základnu, kdy efektivně naváže na tradiční jízdní vlastnosti a spolehlivost zprostředkovanou průkopnickými vozy SUV a crossovery. MMC jako průkopník elektromobility ještě rozšíří a urychlí nasazování vozů s elektrickým pohonem. MMC posune technologické hranice cestou důsledně integrované umělé inteligence (AI), konektivity, palubních systémů a cloud computingu.
Mitsubishi je proslulé svojí dlouhou a bohatou historií. Řekneme-li „Mitsubishi Motors“, ihned nás napadnou osvědčené jízdní schopnosti v terénu v kombinaci se špičkovým pohonem 4WD.
Vlajkonošem špičkových schopností pohonu 4WD nyní bude koncepční MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Z designu konceptu je zřejmá ochota zakousnout se všemi koly do povrchu vozovky i agilita velmi schopného cestovního vozu pro výpravy za hranice města.
Ztvárnění předních partií modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je nejnovější variantou příslovečného Dynamického štítu (DYNAMIC SHIELD) vozů MMC. Černá maska chladiče je schována za sklem, čímž decentně naznačuje zařazení vozu do kategorie vysoce výkonných elektromobilů. Za skleněným štítem je možné spatřit kamery a senzory, zde zvýrazněné modrými linkami. Pod světlomety zaujmou velké otvory přívodu vzduchu, připravené účinně chladit elektricky ovládané brzdové třmeny. Kvůli ještě lepší aerodynamice je přiváděný vzduch veden kolem drobných ocasních ploutví na zadních C-sloupcích a následně se odtrhuje od karoserie po obou stranách zadní honárazníku.
Ostře skloněné čelní sklo a krátké převisy propůjčují modelu e-EVOLUTION CONCEPT jedinečný boční profil, který by bez přítomnosti elektrického pohonu nebyl myslitelný. Z vysoké světlé výšky, krátkých převisů karoserie, svalnatých ramen a úzkých boků přímo čiší hbitost a agilita. Velká kola umístěná v rozích karoserie vypovídají o mohutném točivém momentu systému 4WD. Masivní žebra ubíhající po obou stranách střechy ještě zvýrazňují atletický postoj celého vozu.
Velký šestiúhelník na zádi se inspiroval krytem rezervního kola ikonického SUV, legendárního modelu Mitsubishi Pajero, který je představitelem nejlepších terénních vozů a současně jednou z nejkultovnějších kapitol v historii Mitsubishi.
Z pohledu do kabiny je zřejmé, že návrháři studie e-EVOLUTION CONCEPT měli možnost ignorovat tradiční nepřestupitelné hranice. Pohon konceptu e-EVOLUTION CONCEPT zajišťuje trojice elektromotorů s mohutným zátahem, a tak díky absenci velkého spalovacího motoru pod kapotou měli designéři mnohem větší volnost při návrhu zbrusu nového kokpitu. Přístrojový panel před řidičem zdánlivě pluje prostorem. Staví přitom na horizontálním provedení, charakteristickém pro všechny vozy Mitsubishi – informace se tradičně zobrazují nad vodorovnou osou, zatímco ovládací prvky najdeme o něco níže. Horizontální přístrojový panel v roli jakési libely elektronického hledáčku usnadňuje odhad náklonu vozidla při jízdě v terénu – další ukázka toho, jak forma následuje funkci.
Napříč celou přístrojovou deskou se rozpíná velká plochá obrazovka. Zde se zobrazují venkovní podmínky, údaje navigace a další důležité pokyny. Velkou obrazovku lemují dva menší displeje zprostředkující záběry přední a zadní kamery. Celoskleněná okna poskytují prakticky neomezený rozhled v rozpětí 360°, kdy řidič získává pocit, jak by seděl v kokpitu stíhacího letounu.
MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT využívá vysokokapacitní baterii a výkonné elektromotory s vysokým točivým momentem, poskytující hladkou a dynamickou odezvu, kterou se elektromobily liší od vozů se spalovacím motorem. Baterie pohonu je umístěna pod podlahou uprostřed vozidla, kterému tak propůjčuje nízké těžiště ve prospěch co nejlepší jízdní stability. Pohon 4WD s trojicí elektromotorů s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti využívá jeden samostatný elektromotor pro kola přední nápravy, který doplňuje nový systém AYC (aktivní kontrola stáčení kolem svislé osy) se dvěma elektromotory, zajišťující koordinovanou činnost dvojice zadních elektromotorů prostřednictvím elektronicky řízeného vektorování točivého momentu v rámci systému AYC. Všechny výše uvedené komponenty jsou začleněny do integrovaného stabilizačního systému S-AWC (Super-All Wheel Control) pro řízení pohonu všech kol, který je jedinečným systémem značky Mitsubishi. Uvedené řešení se podepisuje na lepších jízdních vlastnostech při průjezdu zatáček a jistém záběru všech kol. Brzdy e-EVOLUTION CONCEPT bleskově a přesně regulují svoji sílu za pomoci elektrických brzdových třmenů, které nahrazují klasické hydraulické ovládání. Fungování použitého řešení řidič pocítí a ocení prakticky okamžitě, dokonce i za pomalejší jízdy, kdy jsou síly příčného zrychlení jen nízké. Čistý elektromobil při jízdě po městě, na rychlostních komunikačních i silnicích plných zatáček vždy zajišťuje ostré a Čistý elektromobil při jízdě po městě, na rychlostních komunikačních i silnicích plných zatáček vždy zajišťuje ostré a pohotové reakce, věrně odrážející záměry řidiče.
„Naším cílem je nabízet takové vozy, které naplní přání zákazníků prostřednictvím mimořádného designu v kombinaci s výkonem, originalitou a detailně promyšlenou funkčností…tedy vlastnostmi, pro které je společnost Mitsubishi Motors proslulá,“ uvedl globální šéfdesigner MMC Tsunehiro Kunimoto.
« BMW neuhlídalo podobu nové X2. Ta teď koluje internetem. BMW X2 oficiálně odhaleno po ranním úniku fotografií. Má novu dvouspojkovou převodovku a 231 koní. »