Audi SQ7 TDI

SUV, které umí být rychlé jako supersporty? Je jich docela hodně!

9. 10. 2017 • Novinky, Zajímavosti

Svět rychlých aut už dávno není jenom o sportovních a supersportovních modelech, ale již delší dobu zde figurují i přerostlé SUV s monstrózními výkony. Průkopníkem mezi těmito auty je rozhodně BMW, které svými modely X5 M a X6 M v jejich první generaci šokovalo celý svět. O smysluplnosti takových aut se dá dlouze polemizovat a ke schůdnému závěru se asi stejně nedopátráte, nicméně prodeje podobných modelů rozhodně nejsou nízké a zejména v USA a na Blízkém Východě je o ně obrovský zájem. Tady je přehled toho nejzajímavějšího a nejrychlejšího z této kategorie.

BMW X5 M / X6 M

4.4-litrový osmiválec, výkon 575 koní a točivý moment 750 Nm – přivítejte X5 M. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí osmi-stupňové převodovky M Steptronic a systém pohonu xDrive. Hmotnost je 2275 kilogramů a z nuly na stovku se tento gigant rozjede za 4 sekundy a maximální rychlost činí 257 km/h.

SUV, které udělá problém nejednomu supersportu a prcky, jako je základní 911 nebo F-Type si dává na rozehřátí.

maxresdefault

Jeep Grand Cherokee SRT

Jak se říká, objem ničím nenahradíš. Jeep pod svou kapotou ukrývá atmosférický osmiválec HEMI, jehož objem je 6.4 litru a výkon dosahuje hodnoty 477 koní. Točivý moment 630 Nm putuje přes osmi-stupňový automat a smaží všechny čtyři pneumatiky zároveň. Z nuly na stovku zrychlí za 5.2 sekundy a maximální rychlost je 266 km/h.

Na nejnovější supersporty to už nestačí, ale těch starší se bude minimálně držet a sporťáčkům typu Porsche Cayman, BMW Z4 atd. hrdě ukáže zadní lampy.

Hero

Range Rover Sport SVR

Pěti-litrový V8 Supercharged poskytuje solidních 550 koní a krouťák 680 Nm posílá na všechna čtyři kola pomocí osmistupňové převodovky ZF. Hmotnost je 2335 kilogramů, ale to nebrání zrychlení z nuly na sto za 4.9 sekundy a maximální rychlosti 260 km/h.

Zřejmě nejlépe bokem jezdící SUV, které zní jako nas*aný nosorožec a vypráská skoro všechno, co potká. Nezalekne se ani těžšího terénu.

L494_16SVR_EXT_LOC08_dfc_fs_281-161613_1216x684

Mercedes-AMG GLE Coupe 63 S

Přivítejte vládce zla – bi-turbo V8, 585 koní a 760 Nm. Skvělé zrychlení z nuly na stovku za 4.1 sekundy a maximální rychlost se zastavuje na 280 km/h. No není to úžasné na takový kamion?

Pokud vedle něj zastavíte se svým Ferrari F430, raději nepokoušejte svou pravou nohu a nezávoďte. Mohli byste prohrát.

carpixel.net-2015-mercedes-amg-gle-63-coupe-16085-hd

Porsche Cayenne Turbo Sport Chrono

Zřejmě nejrychlejší SUV na světě. Cayenne Turbo ze svého osmiválce twin-turbo doluje výkon 550 koní a brutální točivý moment 770 Nm. Hmotnost je 2235 kilogramů a díky skvělé převodovce PDK se rozjede z nuly na stovku za 3.9 sekundy a maximální rychlost je úžasných 286 km/h. Ať žije král.

Toto Porsche zadupe do země kohokoliv s čímkoliv a nezalekne se ani řadění na okruhu.

2018-porsche-cayenne-turbo-frankfurt-2017-6-537x350

Audi SQ7

Audi má ve stáji také pořádnou lokomotivu, která pod kapotou ukrývá nejsilnější naftový motor současnosti – 4.0-litrový osmiválec TDI, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a elektrickým kompresorem, jež eliminuje jakoukoliv prodlevu při přidání plynu. O vstřikování paliva se stará nejnovější generace systému common rail, který dokáže tlačit až 2500 barů. Výsledný výkon? 435 koní (320 kW) a extrémní točivý moment 900 Nm již od 1000 ot./min. Spotřeba nemá být vyšší než u klasické naftové V6, to je 7.4 l/100 km.

Díky nízkému aerodynamickému odporu 0.34 a pohonu všech čtyř kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem se rozjede z nuly na stovku za 4.8 sekundy a zastaví se až ve 250 km/h.

Audi SQ7 TDI

Audi RS Q3

Nejmenší ze všech zmíněných, avšak jeho přeplňovaný pětiválec dává výkon 310 koní a točivý moment 420 Nm. Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a výkon přenáší na asfalt všechna čtyři kola. Díky svým malým rozměrům a nízké hmotnosti zrychlí z nuly na stovku za 4.8 sekundy a zastaví se až ve 250 km/h.

Skvělé auto pro manželku do práce, jen se v něm asi brzo zabije. No a pokud ji povezete Vy, tak spíš zablije.

Audi-RS-Q3-1

Volkswagen Touareg W12

Mocný 6-litrový dvanáctiválec do W odstřeluje toto monstrum na stovku za 5.8 sekundy výkonem 450 koní a točivým momentem 600 Nm. O komfortní řazení se stará klasický šestistupňový automat a Touareg se nezalekne ani těžšího terénu. Maximální rychlost je 250 km/h.

Tvor, který žere úplně vše kolem silnice a děti jsou jen malým zákuskem.

volkswagen-touareg-w12-3

Bentley Bentayga

Bentley pod kapotou ukrývá nejsilnější motor, jenž byl sériově do SUV namontován. Jeho W12 má výkon 608 koní a točivý moment 900 Nm. Díky inteligentní čtyřkolce trvá sprint na stovku 4.1 sekundy a maximálka o 1 km/h překračuje 300 km/h.

Prozatím nejluxusnější a nejdražší SUV na světě.

Bentley-Bentayga-1

Maserati Levante

SUV o hmotnosti 2109 kilogramů a výkonu 430 koní dokáže dosprintovat z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy, přičemž maximální rychlost vrcholí hodnotou 264 km/h. Standardem pro všechny verze je pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) s teoretickým přerozdělením točivého momentu mezi nápravy v rozmezí od 0:100 až 50:50. Výrobcem pohonu 4×4 je dle všeho společnost Magna Steyr, která jej dodává také pro sedan Ghibli.

2017-maserati-levante-s-q4-inline3-photo-675107-s-original

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz