Škoda chystá elektrický sporťák a s elektromobily má velké plány!
Škoda, potažmo celý mateřský koncern VW, chystá velkou modelovou ofenzívu v oblasti elektromobilů. První vlaštovkou bude Superb plug-in hybrid, který dorazí už v roce 2019 a hned za ním také elektrická verze modelu Citigo.
První čistě elektrickou novinkou postavenou na nově vyvinuté platformě MEB bude kupé SUV, které se zařadí velikostí mezi modely Karoq a Kodiaq. Hlavním trhem pro tento stylový elektromobil bude zejména Čína. Vůz pravděpodobně nabídne pohonné ústrojí se dvěma elektromotory, kdy každý jeden bude na jiné nápravě. Bude se tak jednat o vůz s pohonem všech kol. Společný výkon by pak měl činit zhruba 305 koní (225 kW). Dojezd u všech vozidel nové platformy bude činit 500 km. Cenovka se očekává poněkud větší, a to minimálně 1.2 miliónu korun. Bude se tak jednat o nejdražší vůz značky Škoda v historii. Výroba by měla probíhat v novém závodě VW u Bratislavy.
Automobilka však chystá i levnější a tedy dostupnější modely. V nabídce se znova objeví jméno Felicia, ale s přídomkem E. Menší elektrický hatchback bude sdílet techniku s vozy Volkswagen I.D. a cena by se měla pohybovat kolem 500 000 korun. Silnější a dražší verze Felicie E bude dosahovat výkonu 170 koní a dojezdu až 400 km.
Tím výčet nekončí, objeví se ještě kompaktní elektrické SUV, jako alternativa k modelu Karoq. Mnohem zajímavější je ale informace o chystaném sportovním elektromobilu! Tyto informace se poprvé objevily letos v květnu, kdy plán na zařazení sportovního vozu nepřímo potvrdil šéf vývoje Škody Christian Strube během rozhovoru s redaktory britského magazínu Auto Express.
Těžko říci, jestli Škoda bude mít odvahu na klasické dvoudveřové coupé a nebo se bude raději jednat o čtyřdveřovou variantu, po které je větší poptávka. Vůz bude každopádně sdílet stejnou techniku a výkon s coupé SUV. Tedy přes 300 koní a dva elektromotory. Historie české automobilky je na sportovní modely bohatá a plná emocí, zmínit můžeme třeba legendární 110 R.
« TEST Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW – Tři válce se snaží, ale… TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Hvězdný začátek. »