Mercedes-Benz faceliftoval také S Coupé a Cabrio – kompletně nová technika a úchvatný vzhled!
Ač se to dle změn zvenčí nezdá, vůz kompletně vyměnil techniku pod kapotou, vyměnil vidlicové šestiválce za řadové, přešel na 48V elektroinstalaci a přidal ohromné množství pokrokových technologií. Jako první benzínové auto na světě také používá elektrické turbodmychadlo a třeba model S63 AMG 4Matic+ dokáže dvoutunové auto odpálit na stokilometrovou rychlost za 3,5 sekundy.
Co je nového?
- kompletní obměna motorové nabídky
– přechod z vidlicových šestiválců na řadové
– přechod na 48V elektroinstalaci
– šestiválce M256 disponují elektrickým turbem
– vůz se v zatáčkách naklání proti odstředivé síle, aby zajistil větší komfort posádky
– S63 AMG 4Matic+ dokáže zrychlit na stovku za neuvěřitelných 3,5 sekundy!
– S500 již není osmiválec, ale řadový šestiválec. Jeho místo s V8 nahradil silnější model S560
Není obvyklé, že facelift vymění téměř kompletní motorovou paletu, ale u nové třídy S se tak stalo. Benzínové šestiválce jsou nyní výlučně řadové a jedná se o novou konstrukční řadu M256. Do té nově spadá označení S500, které již nenabízí osmiválec, ale právě nový motor R6, jež je zároveň základní motorizací pro Coupé i Cabrio. Díky instalaci elektrického turba se výkon vyšplhal na 320 kW a 520 N.m. Je to sice méně než u verze S500 před faceliftem, ale jeho roli nyní zastává model S560, který má pod kapotou famózní motor z modelu AMG GT S, tedy čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 345 kW a 700 N.m. Na spodní nabídce benzínových motorů je nově S450 se slabší variantou nového řadového šestiválce a výkonem 270 kW a 500 N.m.
Na vrcholu samozřejmě zůstává verze S600 s přeplňovaným dvanáctiválcem a výkonem 390 kW. Ještě nad ní je monstrózní S65 AMG s brutálním výkonem 463 kW a kroutícím momentem rovných 1000 N.m. Osmiválcový vrchol pak tradičně zastává S63 AMG. To ve verzi 4Matic+ umí katapultovat dvoutunovou limuzínu na stokilometrovou rychlost za 3.5 sekundy. Výkon pak činí 450 kW a 900 N.m.
Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S dostal lepší stereokameru pro čtení povrchu silnice, díky které se během milisekund mění nastavení podvozku Magic Body Control, a to až do rychlosti 180 km/h. Podvozek se také umí naklánět proti odstředivé síle, aby ta na posádku uvnitř vozu působila co nejméně. Nové S-Klasse je také více připraveno pomáhat s řízením – adaptivní tempomat a asistent řízení umí převzít kontrolu nad vozem a vykroužit nově větší poloměry zatáček, stejně jako popojíždět v koloně a sám se rozjet i po zastavení trvající do 30 sekund.
Dále zde máme komfortní prvek Energizing, který spojuje systémy jako audio, ambientní osvícení (64 barev) a masážní sedadla, díky čemuž dokáže navodit jedinečnou atmosféru a třeba taky zaujme lehce omlazený vzhled exteriéru či interiéru. Uvnitř se sjednotily zejména dvě obrazovky, které nabídnou čistý design bez přechodu a vyšší rozlišení s lepším procesorem než je tomu u aktuální třídy E. Zaujme také volant, který kombinuje dotyková tlačítka s klasickými hardwarovými a přestěhovalo se na něj ovládání tempomatu. Potěší, že multifunkční oblast je provedena z pravého hliníku. Inu, vlajková loď.
« SEAT Leon Cupra R je realitou. Má 310 koní a výhradně manuál. TEST Mercedes-Benz GLA 220d 4Matic »