TEST Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion
Počátkem roku prošel faceliftem i bestseller od Volkswagenu – Golf. Vzhled se měnil jen decentně, výraznějších změn se však dostalo technice a novinka si tak opět upevňuje pozici dokonale univerzálního auta. Tuto vlastnost posouvá ještě dále paket Alltrack, který Golfu propůjčí zlepšenou průjezdnost na nezpevněných silnicích. Do testu přijela verze s nejsilnějším dieselem 2.0 TDI o výkonu 135 kW a s novou převodovkou DSG se sedmi stupni.
A co se tedy změnilo? Přední část dostala nové FullLED světlomety, které mohou být za příplatek adaptivní (Dynamic Light Assist). Denní svícení má zajímavý tvar a v případě aktivace ukazatele směru se s tímto překrývá. Ze světel pokračuje chromová linka přes celou šíři přepracované masky chladiče. Zcela Nové světlomety nalezneme i na zadní části, ty jsou výhradně diodové, pro vrcholné verze je k dispozici také ze strany nabíhající ukazatel směru ve stylu Audi. Přepracován byl také zadní nárazník a poloha koncovek výfuků.
Uvnitř se modernizace projevila ještě decentněji a spíše se dá nazvat digitalizací. Za příplatek totiž můžete mít velký TFT display Active Info Display namísto klasického přístrojového štítu. Také panel multimédií na středovém panelu dostal větší rozměry, vrcholná verze Discover Pro může mít displej až s úhlopříčkou 9,2 palce a hezký celoskleněný design. Veškeré funkce se pak ale ovládají dotekem, a to i včetně hlasitosti audia. To jsem ostatně kritizoval i u nové Octavie, klasické kolečko by bylo lepší.
Zbytek interiéru zůstal beze změny a to je jen dobře, protože provedení i ergonomie je perfektní. Osobně mám rád, že Golf stále nabízí středový panel orientovaný na řidiče lehkým náklonem přesně tak, jak to měly třeba starší vozy BMW.
Alltrack je pak samozřejmě stylovější oplastovanou verzí kombíku, který přidává o 20 milimetrů zvednutý podvozek. Můžete namítnout, že podobné varianty nemají smysl, ale není to pravda. Stejně jako v případě Octavie Scout, i toto je nejpohodlnější zástupce svého rodu, který si můžete pořídit. Navíc je i hezčí a působí dražším dojmem, a to i přes plastové doplňky. Obyčejný Golf Variant je totiž až příliš subtilní a mdlý, zezadu pak působí opravdu úzce. Alltrack však toto mění a nabídne opravdu majestátní a dospělý vzhled.
Alltrack je kombík a přestože je Octavia Kombi ve všech směrech prostornější, i on nabídne slušný objem zavazadlového prostoru 605 litrů v základním uspořádání, respektive 1 620 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel. Výhodou je sklápění sedadel z kufru a nebo dvojitá podlaha, s níž se dá bez problémů manipulovat jednou rukou.
Pod kapotou se v zásadě mění technika jen v podobě nové převodovky DSG DQ381. Má sedm stupňů a poměrně dlouhé převody. Při dálničních 130 km/h točí necelé dva tisíce otáček a díky tomu nabízí auto i vcelku příznivou spotřebu paliva. Řazení nahoru je, jak jsme u všech DSG zvyklí, rychlé, ale překvapí i poměrně rychlým podřazením. Naopak nepotěší občasným pocukáváním při rozjezdu. Jinak jí nemůžu nic vytknout.
Pod kapotou testovaného Golfu byl naftový evergreen 2.0 TDI ve své, pro Golf, nejsilnější verzi s výkonem 135 kW a 380 N.m. točivého momentu. Nechyběl ani pohon všech kol 4Motion řešený spojkou Haldex poslední generace. Dynamika motoru je s novou převodovkou konečně odpovídající, dříve tomu tak totiž nebylo a motor byl spárován se starší šestistupňovou verzí DSG, která plný točivý moment uměla využít jen na poslední dva kvalty.
Nyní je však zátah vydatný a Golf upaluje vpřed velmi slušně, a to i ve vyšších dálničních rychlostech. Potěší i dobrá kultivovanost a minimum přenosu vibrací a hluku do kabiny vozu. V běžných podmínkách převodovka drží co nejvyšší rychlostní stupeň a nechává motor převalovat v nízkých otáčkách. A díky tomu potěší spotřeba paliva, kterou lze zcela bez problémů držet mezi 5 a 6 l/100 km.
V úvodu jsem zmínil, že se jedná o nejpohodlnější Golf a je to pravda. Vděčí za to zvýšenému podvozku a v našem případě i aktivním tlumičům DCC. Díky tomu si vůz můžete přizpůsobit dle aktuální potřeby. Překvapením je, že se auto vrhá s chutí do zatáček a je velmi agilní s působivou stabilitou. Řízení je pak tradičně přeposilované a bez špetky zpětné vazby, nicméně vůz na něj ochotně reaguje.
Mimo zpevněné komunikace nelze čekat zázraky, Alltrack zvládne horší polní cestu, případně přejezd přes louku a to je tak vše. I tak je ale ještě univerzálnější než klasická verze. Působí solidním dojmem, nabízí velmi dobré řemeslné zpracování nejen exteriéru, ale také interiéru a dobře jezdí. A na kolik tohle auto vyjde?
Tady ovšem nastává problém – testovaná verze stála lehce přes jeden milión a sto tisíc k tomu… Nejlevnější Alltrack pořídíte za necelých 700 000 Kč, s touto motorizací pak od 850 000 Kč. A to si řekneme upřímně, není za Golf úplně málo, jakkoli je to dobré auto.
Plusy
- Výborná ovladatelnost
- Dobré odhlučnění kabiny
- Kvalita dílenského zpracování
- Rychlá převodovka
- Zajímavější vnější vzhled
- Komfort
- Výkon světlometů
Minusy
- Cukající převodovka při popojíždění
- Vysoká pořizovací cena
« VW Golf R s technikou Performance: Vysokovýkonné brzdy a titanový výfuk Vzácné Santorini Blue E34 BMW M5 Touring na prodej »