bez-nazvu615

Rolls-Royce představil nový Phantom.

28. 7. 2017 • Novinky

Po neuvěřitelných 14 letech Rolls-Royce představil novou, již osmou generaci, modelu Phantom. Na první pohled se designově příliš neliší, ale vůz je od základu zcela nový včetně platformy a použitých technologií. Přední světla jsou samozřejmě adaptivní, vybaveny techniku LED a laserovými projektory. Ty zadní jsou LEDkové.

Architecture of Luxury, jak nazývá značka novou platformu, je tvořena lehkým celohliníkovým prostorovým rámem a dostanou ho všechny nové modely, včetně „SUV“, které by se mělo představit za několik měsíců. Výsledkem je o 30 % lepší tuhost celé karoserie. Nový Phantom je však díky množství požitých technologií těžší, kdy hmotnost vzrostla z 2550 kg na 2625 kg. Nová generace je přitom oproti té předchozí o 8 mm vyšší (1646 mm), o 29 mm širší (2018 mm), ale o 77 mm kratší (5762 mm). O 19 mm kratší je ale také rozvor náprav (3552 mm). Prostor pro posádku zůstal zachován a v hlavové části se dokonce zlepšil.

Výrobce se pyšní, že se jedné o nejtišší auto světa, což dokazuje použití 140 kg tlumícího materiálu, jenž má posádku od okolního světa izolovat. Klid nenaruší ani použití pořádného motoru – pod kapotou je benzínový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru, který díky dvojitému přeplňování nabídne výkon 570 koní v 5000 ot./min a točivý moment 900 Nm dostupný již od 1700 ot./min. Motor je standardně spjat s osmistupňovou převodovkou ZF a pohonem zadních kol. Krátká verze na stovku zrychlí za 5,3 sekundy, prodloužená EWB verze je o desetinu pomalejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h.

Stabilitu a manévrovatelnost Zajišťují natáčecí zadní kola, která mají v nízkých rychlostech vylepšit poloměr otáčení a ve vysokých rychlostech zlepšit stabilitu, ale také nová 48V elektrická síť. Ta bude ovládat aktivní stabilizátory na podvozku tak, aby se automobil co nejméně nakláněl. P5evodovka a podvozek dále spolupracují s daty GPS a podle silnice před vozem upravují své nastavení.

Nejzásadnější je to ale v interiéru, kde posádku obklopí jen ty nejlepší materiály. Všechna sedadla jsou vyhřívaná, stejně jako loketní opěrky ve střední části mezi sedadly, ale také ty na dveřích. Zadní části dominuje nejen obrovský prostor, ale také bohaté možnosti nastavení sedadla – od těch čistě „pracovních“ až po „odpočinkové“. Samozřejmostí budou další možnosti masáží, odvětrávání a podobně. Palubní deska může být standardně kombinací hedvábí, kůže, kovu, dřeva, ale vlastně jakýchkoliv dalších materiálů, které si budete přát. Přístrojový štít už nebude analogový, ale po vzoru moderní doby nabídne digitální panel s úhlopříčkou 12,3 palce. Podobně velký bude i panel navigace a multimédií uprostřed středového panelu, ten lze na přání překrýt nádherným kusem palubní desky, podobně jako v současné generaci.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz