Jaguar XJ prošel modernizací, má až 575 koní!
Značka Jaguar uvedla řadu vylepšení své luxusní limuzíny XJ pro modelový rok 2018. Mezi stěžejní body patří zejména uvedení nové vlajkové lodě XJR575, inovované technologie a nejnovější bezpečnostní prvky. Jaguar XJR575 je nejdynamičtějším vozem modelové řady XJ s výkonem 575 koní a točivým momentem 700 Nm. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválcový motor od Jaguar Land Roveru posílil o 25 koní. Luxusní sportovní limuzína zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy. Maximální rychlost pak dosahuje 300 km/h.
Vůz je k dispozici se standardním nebo prodlouženým rozvorem*. Zákazníci si budou moci objednat také jeden ze dvou nových laků karoserie vytvořených divizí Special Vehicle Operations v centru na Oxford Road. Jde o Velocity Blue a Satin Corris Grey.
Volitelné detaily exteriéru zahrnují zadní spojler, nástavce prahů, přední nárazník a spodní vstupy vzduchu s rámečky v lesklé černé barvě. Označení XJR575 a dvojice výdechů na kapotě tento vůz odlišují od zbytku modelové řady, zatímco 20palcová kola s lesklým černým lakováním Farallon a červené brzdové třmeny dokreslují dynamický nádech vozu. Uvnitř tohoto modelu jsou zakázkové embosované koberečky s označením 575 a sedadla se speciálním prošíváním ve tvaru diamantu. Ty jsou navíc čalouněná v kombinaci barev Jet/Jet a Ivory/Jet s označením 575.
Jaguar XJ pro modelový rok 2018 dostal řadu technologií s vylepšeným připojením 4G Wi-Fi, které pasažérům umožní zůstat při jízdě on-line až na osmi zařízeních. Centrální konzole má navíc větší 10palcový dotykový displej. Jde o větší obrazovku s ovládáním jako u smartphonu, která umožňuje cestujícím pohybem prstů měnit měřítko mapy navigace a vytvářet vlastní domovské stránky pro rychlý přístup k oblíbeným funkcím.
Modelová řada XJ se také zaměřuje na bezpečnost díky nejnovějším systémům. Systém Forward Traffic Detection je navržen tak, aby řidiči pomohl v případě, že viditelnost směrem dopředu je omezena, například při vyjíždění ze slepé odbočky.
Systém Lane Keep Assist udržuje pozici vozu v jízdním pruhu a monitoruje zásahy do řízení. Pokud auto směřuje ven z jízdního pruhu bez zapnutí ukazatele o změně směru jízdy, řízení koriguje pohyb vozu lehkým zásahem do řízení a zamezuje nechtěnému přejetí do druhého jízdního pruhu. Systém Driver Condition Monitor identifikuje úseky s malou nebo žádnou aktivitou na volantu následované náhlými nebo přehnanými zásahy, kdy jde o jasnou známku únavy řidiče. Systém zobrazí víceúrovňové vizuální varování a vyzve řidiče k přestávce.
Ochrana chodců je dále zdokonalena pokročilým systémem automatického brzdění (AEB), který se doplňuje s nově uvedeným systémem detekce chodců. Systém pracuje v rychlostech od pěti do 60 km/h a k rozpoznání nebezpečí využívá pokročilé, dopředu namířené stereokamery a v případě, že je zjištěno riziko srážky, začne samočinně brzdit.
« TEST Land Rover Discovery TDV6 – Král třídy SUV Rolls-Royce představil nový Phantom. »