20369544_1541850152503985_3832157660286688223_o

Jaguar XJ prošel modernizací, má až 575 koní!

26. 7. 2017 • Novinky

Značka Jaguar uvedla řadu vylepšení své luxusní limuzíny XJ pro modelový rok 2018. Mezi stěžejní body patří zejména uvedení nové vlajkové lodě XJR575, inovované technologie a nejnovější bezpečnostní prvky. Jaguar XJR575 je nejdynamičtějším vozem modelové řady XJ s výkonem 575 koní a točivým momentem 700 Nm. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválcový motor od Jaguar Land Roveru posílil o 25 koní. Luxusní sportovní limuzína zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy. Maximální rychlost pak dosahuje 300 km/h.

Vůz je k dispozici se standardním nebo prodlouženým rozvorem*. Zákazníci si budou moci objednat také jeden ze dvou nových laků karoserie vytvořených divizí Special Vehicle Operations v centru na Oxford Road. Jde o Velocity Blue a Satin Corris Grey.

Volitelné detaily exteriéru zahrnují zadní spojler, nástavce prahů, přední nárazník a spodní vstupy vzduchu s rámečky v lesklé černé barvě. Označení XJR575 a dvojice výdechů na kapotě tento vůz odlišují od zbytku modelové řady, zatímco 20palcová kola s lesklým černým lakováním Farallon a červené brzdové třmeny dokreslují dynamický nádech vozu. Uvnitř tohoto modelu jsou zakázkové embosované koberečky s označením 575 a sedadla se speciálním prošíváním ve tvaru diamantu. Ty jsou navíc čalouněná v kombinaci barev Jet/Jet a Ivory/Jet s označením 575.

Jaguar XJ pro modelový rok 2018 dostal řadu technologií s vylepšeným připojením 4G Wi-Fi, které pasažérům umožní zůstat při jízdě on-line až na osmi zařízeních. Centrální konzole má navíc větší 10palcový dotykový displej. Jde o větší obrazovku s ovládáním jako u smartphonu, která umožňuje cestujícím pohybem prstů měnit měřítko mapy navigace a vytvářet vlastní domovské stránky pro rychlý přístup k oblíbeným funkcím.

Modelová řada XJ se také zaměřuje na bezpečnost díky nejnovějším systémům. Systém Forward Traffic Detection je navržen tak, aby řidiči pomohl v případě, že viditelnost směrem dopředu je omezena, například při vyjíždění ze slepé odbočky.

Systém Lane Keep Assist udržuje pozici vozu v jízdním pruhu a monitoruje zásahy do řízení. Pokud auto směřuje ven z jízdního pruhu bez zapnutí ukazatele o změně směru jízdy, řízení koriguje pohyb vozu lehkým zásahem do řízení a zamezuje nechtěnému přejetí do druhého jízdního pruhu. Systém Driver Condition Monitor identifikuje úseky s malou nebo žádnou aktivitou na volantu následované náhlými nebo přehnanými zásahy, kdy jde o jasnou známku únavy řidiče. Systém zobrazí víceúrovňové vizuální varování a vyzve řidiče k přestávce.

Ochrana chodců je dále zdokonalena pokročilým systémem automatického brzdění (AEB), který se doplňuje s nově uvedeným systémem detekce chodců. Systém pracuje v rychlostech od pěti do 60 km/h a k rozpoznání nebezpečí využívá pokročilé, dopředu namířené stereokamery a v případě, že je zjištěno riziko srážky, začne samočinně brzdit.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz