%c2%a8gjfgjf

Land Rover Discovery Sport a RR Evoque s novými motory

3. 7. 2017 • Novinky

Značka Land Rover uvedla dva nové zážehové motory Ingenium a vznětovou variantu pro svá kompaktní SUV Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque pro modelový rok 2018.

Čtyřválcové zážehové motory Ingenium
Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque se v modelovém roce 2018 dočkají zcela nových dvoulitrových čtyřválcových zážehových motorů Ingenium. Nové úsporné jednotky tak snižují emise a zlepšují spotřebu paliva napříč celou modelovou řadou. Čtyřválcový zážehový motor Ingenium, který je základem nízkoemisní strategie firmy, se vyrábí v Centru pro výrobu motorů ve Wolverhamptonu ve Velké Británii. Pohonné jednotky využívají nejmodernější technologie. Zároveň splňují nejpřísnější celosvětové emisní normy.

Model Range Rover Evoque pro modelový rok 2018
Range Rover Evoque nedávno překonal hranici 600 000 vyrobených vozů. Evoque nabízí luxus a kultivovanost značky Range Rover v kompaktním balení a je k dostání ve třech typech karoserie – kupé, pětidveřový vůz a kabriolet.

Zážehový motor Ingenium s výkonem 240 koní, který je k dispozici pro všechny typy karoserií, je o 15 % úspornější než dosud dostupný motor GTDi. Kultivovanost vozu je dosažena díky technologiím nízkého tření aplikovaným na motor, které také přináší výhody v podobě nízkých emisí CO2 okolo 165 g/km a spotřeby paliva 7,3 l/100 km. Díky zážehovému motoru Ingenium s výkonem 290 koní vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 231 km/h. K dostání je stále vznětový Evoque eCapability s výkonem 150 koní, jehož emise CO2 se pohybují okolo 109 g/km (v kombinovaném cyklu) a spotřeba paliva kolem 4,2 l/100 km.

Zákazníci, kteří zvolí výkonnější zážehový motor Ingenium, získají paket příslušenství pro exteriér Dynamic. Ten zahrnuje větší přední a zadní nárazník a lesklou černou úpravu masky chladiče, průduchů a 20palcových litých kol s pěti dělenými paprsky.

Aby se zákazníci snadněji rozhodovali, upravili designéři paletu barev. Základní paleta se skládá z barev Fuji White a Narvik Black; metalických barev: Yulong White, Indus Silver, Corris Grey, Santorini Black, Loire Blue, Firenze Red a Kaikoura Stone; a prémiových barev: Silicon Silver a Carpathian Grey. Barva Phoenix Orange je speciální pro verzi kabriolet.

Pokud chce zákazník zvýraznit sportovní charakter modelu Evoque, může si navolit nová sportovní sedadla s perforovanými a výraznými vsazenými prvky s vodorovným žebrováním.

V reakci na poptávku zákazníků po Range Rover Evoque Convertible bude tento model v modelovém roce 2018 k dostání s interiérem v provedení Lunar/Ivory (u verzí SE Dynamic), který doplní stávající interiér v odstínu Ebony.

Land Rover Discovery Sport pro modelový rok 2018
Od uvedení modelu Land Rover Discovery Sport v roce 2014 se ho prodalo přes 200 000 kusů po celém světě. Zákazníkům nabízí bezkonkurenční terénní schopnosti, univerzálnost až pro sedm lidí a prémiový interiér.

Nové zážehové motory nabízí kombinaci výkonu a úspornosti v souladu s normou EU6. Motor s výkonem 240 koní poskytuje maximální točivý moment 340 Nm a Discovery Sport díky tomu dosahuje spotřeby paliva 8,0 l/100 km a emisí CO2 okolo 181 g/km v evropském kombinovaném cyklu. Zážehová varianta s výkonem 290 koní zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy.

Vznětový motor Ingenium s twin-scroll turbodmychadlem nabízí výbornou kombinaci výkonu a spotřeby paliva. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 7,5 sekundy díky výkonu 240 koní a točivému momentu 500 Nm. Spotřeba paliva se pohybuje kolem 6,4 l/100 km a emise CO2 okolo 169 g/km při kombinovaném cyklu EU.

Zákazníci, kteří chtějí ještě ekologičtější variantu, si mohou zvolit vznětový motor Ingenium o výkonu 150 koní s přímo řazenou převodovkou (ve verzi 2WD). Tato pohonná jednotka dosahuje emisí CO2 pouhých 123 g/km při kombinovaném cyklu EU. V Evropě a Velké Británii jsou tyto modely známé pod označením eCapability a jsou odlišeny modrým znakem „Sport“.

Pokud zákazníci zvolí nový vysoce výkonný zážehový motor Ingenium (290 k), získají v základní výbavě paket příslušenství pro exteriér Dynamic. Ten zahrnuje přední nárazník s většími sacími otvory, které zlepšují chlazení motoru a dodávají vozu dramatičtější vzhled. Celkový vzhled pak doplňuje lesklá černá maska chladiče a boční průduchy a 20palcová litá kola „Style 511“ s pěti dělenými paprsky.

Větší individualizace
Paleta barev modelu Discovery Sport nyní obsahuje 12 možností. Jednobarevné laky: Fuji White a Narvik Black; metalické barvy: Indus Silver, Scotia Grey, Corris Grey, Santorini Black, Firenze Red, Yulong White a Byron Blue; prémiové metalické barvy: Namib Orange, Carpathian Grey a Silicon Silver. Zákazník si může také navolit kontrastní střechu, která je k dostání v barvách Corris Grey a Narvik Black. V interiéru si pak může zvolit nové barevné provedení Vintage Tan.

U sedadel se změnilo složení sedadlové pěny, která zaručuje ještě větší pohodlí pro všechny cestující. Všechna elektricky nastavitelná sedadla byla vylepšena a mají čtyřpolohovou bederní opěrku (dříve dvoupolohovou), díky které budou i velmi dlouhé cesty příjemné. V nabídce je také volitelná 12stupňová konfigurace.

Zážehové motory Ingenium
Nové technologie zahrnují integrované výfukové potrubí, systém přímého vstřikování paliva s tlakem 200 bar a twin-scroll turbodmychadlo. Motory mají elektrohydraulické řízení sacích ventilů. Tato moderní technologie umožňuje variabilní zdvih válců, takže regulace zatížení je spravována především sacími ventily a nikoli škrticí klapkou. To redukuje hydraulické ztráty a poskytuje vysokou flexibilitu a kontrolu nad prouděním vzduchu do spalovacích komor. To zlepšuje výkon, točivý moment a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise.

Silný zážehový motor Ingenium Si4 o výkonu 290 koní nahrazuje tradiční čepová ložiska nábojovými kuličkovými ložisky. Ta zaručují výrazné zlepšení výkonu turbodmychadla včetně bezprostřední odezvy a vyšší úspornosti.

Nová generace vznětových motorů
Čtyřválcový vznětový motor Ingenium od společnosti Jaguar Land Rover poskytuje vysoký točivý moment již od nízkých otáček motoru. Prvky jako mimořádně tuhá kliková skříň, dva vyvažovací hřídele a aktivní kapalinou plněné zavěšení motoru zaručují vysokou kultivovanost.

Sofistikovaný systém recirkulace výfukových plynů (EGR) využívá kromě vysokotlakého okruhu také chlazený nízkotlaký okruh. To vše snižuje hydraulické ztráty, zlepšuje hospodárnost a snižuje maximální teplotu spalování, což pomáhá omezit vznik NOx ve válcích.

Systém selektivní katalytické redukce (SCR) snižuje výfukové emise NOx. Systém vstřikuje do výfukových plynů kapalinu AdBlue, která reaguje s NOx a přeměňuje je na neškodný dusík a vodu. Vznětové motory Ingenium tak splňují přísné limity normy Euro 6.

Zákazníci, kteří touží po vyšším výkonu ale ne na úkor hospodárnosti, mohou zvolit výkonnější vznětovou jednotku Ingenium Sd4. Je vybavena dvěma turbodmychadly (jde o první použití systému sériového sekvenčního plnění) a systémem common-rail s tlakem 2200 bar. Tento motor poskytuje výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm od pouhých 1500 min-1.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz