Audi e-tron Spyder v Kalifornii [video]
Může být lehký a hbitý roadster poháněn vznětovým motorem? Audi se svým konceptem e-tron Spyder dokazuje, že může. Nuže, tomu se říká náskok díky technice.
Ale abych byl přesný, tak to není jen vznětový šestiválec TDI o zdvihovém objemu 3,0 litru, který výkon 221kW (300 koní) a 650Nm točivého momentu posílá na zadní nápravu a stará se tak o pohon celého vozu. Ta přední totiž disponuje dvojící elektromotorů o celkové síle 64kW (87 koní) a 352Nm točivého momentu. Rozložení hmotnosti 1450kg těžkého vozu je pak v ideálním poměru 50:50.
Tyto parametry bohatě stačí k tomu, aby e-tron dokázal zrychlit z nuly na 100km/h za skvělých 4,4 vteřiny, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena na hodnotě 250km/h. Mnohem působivější je ovšem především spotřeba, která v kombinovaném cyklu dosahuje hodnoty pouhých 2,2l na 100km. Emise Co2 činí jen 59g/km. 50-ti litrová nádrž pak bude bohatě stačit na dojezd přes 1000km. Režim jízdy v čistě elektrickém módu je umožněn na vzdálenost 50km s maximální rychlostí 60km/h. Při překročení této rychlosti se automaticky zapne spalovací motor.
Dočkáme se tohoto atraktivního konceptu, jež se na videu prohání ve slunečné Kalifornii v okolí Malibu, v budoucnu ve výrobě? Na tuto otázku Audi zatím odpovědět nedokázalo. Jednou se hovoří již o příštím roce, jindy zase o dekádě následující. Jisté je, že tento plug-in hybrid je zřejmě tím nejmodernějším, čím německá automobilka disponuje, byť by v sériové výrobě dostal umírněnější design jak exteriéru, tak interiéru.
.
« Nissan GT-R a jeho 1000 koní v podání BenSopra Audi Quattro »