Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S je tady – Má nové motory a je ještě komfortnější
Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S dostal lepší kameru pro čtení povrchu silnice, díky které se během milisekund mění nastavení podvozku, a to až do rychlosti 180 km/h, dále zde máme komfortní prvek Energizing, který spojuje systémy jako audio, ambientní osvícení (64 barev) a masážní sedadla, díky čemuž dokáže navodit jedinečnou atmosféru a třeba taky zaujme lehce omlazený vzhled exteriéru či interiéru. Nechybí samozřejmě vylepšené asistenční prvky typu adaptivní tempomat, držení v pruzích a podobně. Takovými detaily většinou facelifty končí, ale zde se šlo dál, nové eSko totiž nabídne zbrusu nové motory v portfoliu značky.
Těšit se můžeme na dva řadové šestiválce naftového původu, které potěší výkonem 210/250 kW a točivým momentem 600/700 Nm, přičemž nabídnou průměrnou spotřebu 5.5/5.6 litrů na sto kilometrů. Z benzinových variant zde máme dvě – první s označením S560 pod kapotou ukrývá čtyřlitrový osmiválec BiTurbo, jenž produkuje výkon 345 kW a točivý moment 700 Nm, druhá verze je od AMG (S 63 4Matic +), která má osmiválec o stejném objemu, avšak s hodnoty 450 kW a 900 Nm. Průměrné spotřeby benzinových motorů jsou 8.5 a 8.8 litrů na sto kilometrů. Později se dočkáme i zážehového řadového šestiválce, který bude doprovázen elektromotory. Ostatní, převážné dvanáctiválcové jednotky, zůstávají beze změn.
Model | S 350 d 4Matic | S 400 d 4Matic | S 560 4Matic | AMG S 63 4Matic+ |
Zdvihový objem [cm3] | 2925 | 2925 | 3982 | 3982 |
Koncepce motoru | R6 | R6 | V8 | V8 |
Největší výkon [kW] | 210 | 250 | 345 | 450 |
Točivý moment [N.m] | 600 | 700 | 700 | 900 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,6 | 8,5 | 8,9 |
« Lepší ceny ojetých aut a hledání jehly v kupce sena BMW představilo M4 CS – kyž GTS je moc a M4 málo! »