mini-john-cooper-works-countryman-20

MINi představilo nový Countryman JCW

12. 4. 2017 • Novinky

MINI Countryman je ve své aktuální druhé generaci největším a nejpraktičtějším modelem z celé palety vozů tradiční britské značky. A nové MINI John Cooper Works Countryman přidává další superlativ: jeho motor o výkonu 170 kW/231 k je tím nejvýkonnějším, jaký kdy našel místo pod kapotou MINI. V kombinaci se sériovým pohonem všech kol a celkovou robustností posouvá jízdní zážitky na zcela novou úroveň na silnici i mimo zpevněný povrch. Zrychlení na 100 km/h zabere pouhých 6,5 s, a to jak se standardní 6stupňovou manuální převodovkou, tak i s volitelnou 8stupňovou sportovní převodovkou Steptronic (kombinovaná spotřeba paliva: 7,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 169 g/km). S

kvělé výkony nového MINI John Cooper Works Countryman jsou reflektovány pružností při sprintu, ale i obratností v zatáčkách a v neposlední řadě značným účinkem výkonné brzdové soustavy. Za celkovými kvalitami není jen rozsáhlé využití závodních zkušeností John Cooper Works v oblasti pohonného ústrojí a pohonu všech kol, ale také sportovní podvozek, 18palcová kola JCW z lehkých slitin, sportovní brzdový systém Brembo, speciální karoserie s optimalizovanými aerodynamickými prvky a specifický kokpit se sportovními sedadly JCW. Mimořádná pozice nového MINI John Cooper Works Countryman je v rámci kompaktního prémiového segmentu podtržena standardně dodávanými exkluzivními prvky, jako jsou volič jízdních režimů MINI, LED přední světlomety, komfortní přístup a rádio MINI Visual Boost.

MINI John Cooper Works Countryman je nástupcem prvního výkonného kompaktu značky s pohonem všech kol ALL4. Proti předchůdci vyniká hlavně výkonem vyšším o 10 kW/13 k, optimalizovaným pohonem ALL4 a také nárůstem vnějších rozměrů a prostoru, větší univerzálností a funkčností. Karoserie je o 17 cm delší, o 3 cm širší a stojí na rozvoru o 7,5 cm delším než předchůdce, což výrazně zvyšuje prostornost na všech pěti plně polstrovaných sedadlech. Objem zavazadlového prostoru lze sklopením opěradel zvýšit ze základních 450 až na 1390 litrů.

MINI John Cooper Works Countryman těží z moderních technologií, ale jeho výrazný charakter reprezentuje dlouhou závodní tradici značky. Dnes je tomu 55 let, co klasické Mini získalo své první vítězství – když Mini Cooper vyhrál British Touring Car Championship. Od té doby stojí za závodními úspěchy i jízdní zábavou na silnicích legendární John Cooper. Od posledního ze tří vítězství klasického Mini na Monte Carlo Rallye uplynulo přesně 50 let a značka tohoto jubilea využívá k tomu, aby pomocí nového MINI John Cooper Works Countryman ukázala další směr svého vývoje na poli motorsportu. Novinka je totiž základem pro závodní vůz připravovaný společně MINI a týmem X-raid pro vytrvalostní soutěže. MINI John Cooper Works Rally se chystá na největší výzvy a chce navázat na MINI ALL4 Racing, které bylo postavené na základě první generace a čtyřikrát za sebou vyhrálo Dakar Rally.

Dvoulitrový 4válec umístěný vpředu napříč vyniká svými závodními geny. Využívá specifickou verzi technologie MINI TwinPower Turbo s turbodmychadlem integrovaným do litinového sběrného potrubí, přímým vstřikem paliva, systémem plně variabilního ovládání ventilů VALVETRONIC a variabilních vačkových hřídelí Double VANOS. Žáruvzdorné turbodmychadlo přináší tlak až 2,2 baru, čímž poskytuje základ pro nekončící příval síly. Maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici od 1450 do 4500 min-1. Nejvyšší výkon 170 kW/231 k je připraven od 5000 do 6000 min-1.

Mezi typické prvky nového motoru vyvinutého pro modely JCW patří speciální písty, velký mezichladič a přídavný chladič. Navíc zde najdeme sportovní výfukový systém, vynikající i působivým akustickým projevem. Typický emotivní zvuk modelů JCW je generován díky speciální geometrii výfukového potrubí a nastavitelné klapce výfuku.

Schopnosti nového MINI John Cooper Works Countryman nejsou jen překvapivé, ale zároveň extrémně využitelné. A to zejména díky pohonu všech kol ALL4, který optimalizuje trakci na nezpevněných površích, ale zároveň zvyšuje agilitu při ostře řezaných zatáčkách na silnici nebo závodním okruhu. Elektronické ovládání systému je propojeno s DSC (Dynamic Stability Control), což zajišťuje rychlé a nerušivé přenosy točivého momentu mezi předními a zadními koly.

Kompaktní a optimalizovaný systém pohonu všech kol nabízí efektivní distribuci síly. Skládá se z kuželového převodu u diferenciálu přední nápravy, dvoudílné kardanové hřídele a diferenciálu zadní nápravy s elektrohydraulickou spojkou. Snížení ztrát točivého momentu při přenosu na zadní nápravu zajišťuje systém aktivního DSC. V běžných situacích je síla přenášena na přední kola, v případě potřeby dojde ve zlomku sekundy k sepnutí spojky a připojení zadních kol.

Pečlivě naladěný podvozek nového MINI John Cooper Works Countryman nabízí skvělý základ pro maximální výkon a vzrušující jízdní vlastnosti. Funguje v souladu s extrémně výkonným motorem, ale i dlouhým rozvorem, širokými rozchody kol a nízkým těžištěm karoserie. Specificky naladěné zavěšení kol využívá vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. A navíc, standardně dodávaný sportovní podvozek vyniká tuhými tlumiči a pružinami. Precizní ovladatelnost v zatáčkách a komfortní manévrovatelnost v nízkých rychlostech zajišťuje standardní řízení Servotronic s proměnným účinkem posilovače.

Sportovní brzdový systém byl vyvinut společně se společností Brembo. Tvoří jej hlavně 4pístkové pevné třmeny vpředu, které vynikají červeně lakovaným povrchem s logem John Cooper Works. Systém DSC zajišťuje optimální trakci při zrychlování, agilitu v zatáčkách a bezpečnost při brzdění. Mezi jeho funkce patří Dynamic Traction Control (DTC), Electronic Differential Control (EDLC) – sloužící jako elektronická uzávěrka předního diferenciálu – a Performance Control pro agilní zatáčení ve vysokých rychlostech. Součástí standardní výbavy jsou i 18palcová kola JCW z lehké slitiny v designu Black Thrill Spoke. K dispozici jsou i další volitelná kola z lehkých slitin v 18- a 19palcovém rozměru.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz