bez názvu3

Audi A5 a S5 Cabriolet vstupuje na český trh – intenzivní potěšení z jízdy bez střechy

1. 3. 2017 • Novinky

S příchodem nového modelu Audi A5 Cabriolet je nová generace modelové řady A5 kompletní. V otevřeném modelu střední třídy si mohou až čtyři osoby užívat intenzivní potěšení z jízdy s větrem ve vlasech. Zcela automaticky ovládanou skládací střechu z tkaniny se zvukově izolační vrstvou lze otevřít nebo zavřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h. V modelu Audi S5 Cabriolet zajišťuje vrcholnou úroveň jízdních výkonů nový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který poskytuje nejvyšší výkon 354 k a maximální točivý moment 500 N.m.

Designéři se při navrhování tvarů nového modelu Audi A5 Cabriolet drželi štíhlých linií verze kupé. Zadní okno je nyní více skloněno, čímž společně s krátkými převisy a dlouhou kapotou motoru s centrálním vyboulením, přesahující do stran, umocňuje sportovní vzhled. Nové Audi A5 Cabriolet je s vnější délkou 4673 milimetrů o 47 milimetrů delší než předchůdce.

Klasická skládací střecha z tkaniny přesvědčí dokonale padnoucími tvary a díky účinné zvukové izolaci se může pochlubit vynikajícími aerodynamickými a akustickými vlastnostmi. Nová funkce komfortního otvírání usnadňuje ovládání sériově dodávané skládací střechy z tkaniny se zvukově izolační vrstvou. Nyní postačuje krátké zatažení za ovládací prvek, aby se střecha během 15 sekund zcela automaticky otevřela nebo během 18 sekund zavřela – a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

Přídi dominuje trojrozměrně tvarovaná maska chladiče Singleframe, která je výrazně nižší a širší než dosud. Mimořádnou eleganci propůjčuje modelu A5 Cabriolet zvlněná ramenní linie, která je charakteristickým stylovým prvkem celé modelové řady A5. Výrazná klenutí nad podběhy kol staví do popředí geny quattro. Horizontální linie na zádi umocňují šířku nového modelu Audi A5 Cabriolet, který je zároveň jen nepatrně užší než předchůdce.

Třetí brzdové světlo je elegantně integrováno do ozdobné lišty na horním okraji víka prostoru pro skládací střechu. Zadní světlomety LED dávají nejvyšší technickou úroveň na odiv i za tmy, stejně jako na přání dodávané světlomety LED nebo Matrix LED s dynamickými ukazateli směru vpředu a vzadu.

Široký rozchod kol a dlouhý rozvor náprav 2765 milimetrů tvoří jeden ze základů pro sportovně vyvážené nastavení podvozku. Rozchod kol činí 1587 milimetrů vpředu a 1568 milimetrů vzadu. Na přední nápravě nalézá uplatnění zdokonalené pětiprvkové zavěšení kol. Vzadu nahradila pětiprvková konstrukce zadní nápravu s lichoběžníkovými rameny předchůdce. Na přání jsou k dispozici adaptivní tlumiče, které jsou integrovány do sériového systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select a podle přání řidiče zajišťují buď mimořádně dynamické, nebo komfortní jízdní vlastnosti. Nově vyvinuté řízení s elektromechanickým posilovačem nabízí dobrou zpětnou vazbu a zvyšuje preciznost řízení. Na přání se dodává dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Karoserie nového modelu Audi A5 Cabriolet má nejvyšší tuhost ze všech konkurentů a přesto patří mezi nejlehčí ve svém segmentu. Díky inteligentní kombinaci materiálů a lehké konstrukci zvýšili inženýři dobrou úroveň torzní tuhosti předchozího modelu o dalších 40 procent. Z toho těží agilní jízdní vlastnosti kabrioletu. Pohotovostní hmotnost nové generace je až o 40 kilogramů nižší. A5 Cabriolet s pohonem předních kol a motorem 2.0 TDI o výkonu 190 k má pohotovostní hmotnost 1690 kilogramů. Nepřítomnost pevné střechy kupé kompenzují přídavné výztuhy karoserie a vyztužené prahy. Při převrácení zajišťují bezpečnost cestujících boční airbagy chránící hlavu a hrudník, společně s automaticky výsuvnými hliníkovými profily.

Pro nové Audi A5 Cabriolet bude v České republice na výběr pět motorů – 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) a 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k), 2.0 TDI s výkonem 140 kW (190 k), 3.0 TDI vyladěný na 160 kW (218 k) a 3.0 TDI poskytující 210 kW (286 k). V porovnání s předchůdcem se motory vyznačují nárůstem výkonu až o 17 procent, zatímco jejich spotřeba paliva klesla až o 22 procent. Veškeré agregáty kombinují vysokou hospodárnost se sportovní výkonovou charakteristikou a vysokou kultivovaností běhu – to platí zejména pro oba šestiválcové motory 3.0 TDI.

U každého motoru zajišťuje přenos hnací síly na míru střižená technika, ať se jedná o šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňovou převodovku tiptronic. Model A5 Cabriolet je sériově vybaven pohonem předních kol, na přání je k dispozici pohon všech kol quattro s technikou ultra nebo trvalý pohon všech kol, který je součástí sériové výbavy varianty s motorem 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k).

Audi S5 Cabriolet jezdí se svým nově vyvinutým motorem 3.0 TFSI ve vlastní lize. Přeplňovaný šestiválec poskytuje ze zdvihového objemu 2995 cm3 nejvyšší výkon 260 kW (354 k) – to je o 15 kW (21 k) více než u předchůdce. Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Sériová výbava zahrnuje trvalý pohon všech kol quattro a osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic.

Nové modely Audi A5 a S5 Cabriolet vstupují na český trh s prvním březnovým dnem. Model A5 Cabriolet s motorem 2.0 TSFI 140kW a manuální převodovkou stojí 1 264 900 korun, sportovnější sourozenec S5 stojí 1 957 900 korun. Jak je v České republice už zvykem u všech modelů Audi, také A5 Cabriolet a S5 Cabriolet mají čtyřletou záruku do nájezdu 120 000 kilometrů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz