IMG_7894

TEST ojetiny Toyota Corolla – Klasik

20. 2. 2017 • Novinky, Ojeté vozy, Testy, Toyota

Tentokrát jsme si do týdenního testu ojetiny vzali v Česku nepříliš obvyklý kousek, jenže tento sedan je nejprodávanějším autem na světě. Ve výsledku vlastně ani není moc těžké zjistit, proč. V ruce držím klasický klíč z dob dávno minulých od neobyčejně obyčejného auta. Přede mnou stojí Toyota Corolla desáté generace, která slaví především na asijském trhu neuvěřitelný úspěch, vždyť už se taky celkem vyrobilo přes 40 milionů kusů tohoto modelu!

Náš kousek z AAA Auto byl vyrobený v roce 2010 a najezdil jen 90 tisíc kilometrů. Pod kapotou ukrývá základní pohonnou jednotku a má zcela průměrnou výbavu. Za cenu do 200 tisíc korun se tak jedná o docela zajímavou koupi, jenže hodně záleží na tom, co od auta čekáte.

Po designové stránce je to nic neříkající kus plechu. Má tvar sedanu, a to je asi tak vše, co bych k němu mohl dodat. Drobně působící maska a svisle useknutý zadek z desáté generace Corolly dělají spíše ošklivé káčátko. Pokud vám tedy alespoň trochu záleží na vzhledu auta a chcete v něm vypadat reprezentativně, tak se tomuto Japonci honem rychle vyhněte.

2

Uvnitř se nachází vše potřebné. Komfortní měkká sedadla, pár odkládacích ploch, rádio, klimatizace, vyhřívaná sedadla a dostatek místa na předních i zadních sedadlech. Nic víc ve výsledku ani nepotřebujete. Celý vnitřek je udělaný jednoduše a kvalitně, takže nějakého výrazného vrzání bych se nebál ani po několika stech tisících kilometrech. Ergonomie je jednoduchá a rychle se na ni zvyká, naopak posez by mohl být o něco nižší. Zavazadlový prostor má objem 450 litrů, což je dostačující. Zamrzí však, že nemá vlastní kliku a vždy se musí otvírat pomocí tlačítka uvnitř auta.

Pod kapotou bije základní čtyřválcové srdce 1.3 Dual VVT-i, které produkuje výkon 74 kW je spárované s šestistupňovou manuální převodovkou – ta má až nevídaně přesnou kulisu řazení. Chod motoru je kultivovaný a příjemný, po čemž ještě více potěší jeho spotřeba, ta se totiž v podstatě nedá dostat nad 6.5-litru na sto kilometrů, a to jsem pomalu rozhodně nejezdil. Ačkoliv se zdá být 74 kW dostatečný výkon, ve výsledku to taková sláva není. Do 2500 otáček je motor prakticky bez zátahu a je potřeba hodně podřazovat. Znatelný zátah přijde až někde ve 4500 otáčkách, ale ani to není nikterak výrazné. Poté motor jen točí a výkonnostní špička jakoby nebyla. Ne, tento motor nemá rád rychlou jízdu a mnohem více mu sedí předpisové rychlosti a klidná noha. Pokud máte rádi svižnější styl jízdy, určitě sáhněte po větší jednotce 1.6. Pro někoho výhodou, pro druhého záporem, potom může být absence elektronických systémů, je zde jen ABS, stabilizaci budete hledat marně.

1

Podvozek je komfortní, ale na můj styl až příliš houpavý. Nerovnosti však žehlí s přehledem a zase, při klidné jízdě mu není moc co vytknout. Jenže opět nesmíte myslet na svižnou jízdu, při té se Corolla naklání a znatelně dává najevo, že se jí to nelíbí. To stejné platí i o řízení, je poměrně přesné, ale bez jakékoliv dávky zpětné vazby. Brzdy jsou na tom podobně, silné, ale dávkovat se moc nedají.

Ze stránky spolehlivosti není moc věcí na rozebírání. Corolla je kvalitní a spolehlivé auto, kterému se problémy vyhýbají obloukem. Za zmínku stojí jen drobnosti jako poruchový palivoměr, u více ojetých aut problém s převodovkou, která se kouše a skřípání brzd nebo vadný závěs výfuku. Pokud tedy koupíte méně ojetý a obstarávaný kousek, nemáte se čeho bát.

A co říci závěrem. Ve výsledku je to tak nezajímavé a obyčejné auto, až se nedivím, že si ho někdo pořídí. Desátou generaci si umím nejlépe představit v rukou klidného důchodce, který auto využívá na jezdění za vnoučaty a do obchodu. Ten uvítá komfort, jednoduchost ovládání, prostornost a vysokou spolehlivost auta.

Za propůjčení vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.

3

Plus

Komfortní podvozek

Kultivovaný motor

Kvalita zpracování

Spolehlivost

Mínus

Vzhled

Menší kufr

Občas až příliš houpavý podvozek

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz