Opel Insignia Sports Tourer se představuje. Vypadá nádherně!
Opel zahajuje další ofenzívu a představuje zcela novou Insignia Sports Tourer, která rozhodně apeluje na titul nejhezčího kombi na trhu. Vůz spočívá na zcela nové architektuře. Díky pozměněným proporcím má nový model prostornější kabinu pro posádku, vůz má atletičtější vzhled a výrazně sebevědomější postoj na silnici. Také při hodnocení aerodynamiky patří nová Insignia ke špičce své třídy.
Optimalizací prostorového uspořádání vozu a díky využití lehkých materiálů v jeho konstrukci se podařilo snížit celkovou hmotnost až o 175 kilogramů. Díky tomu bylo možné nový model vybavit hi-tech prvky, jakými jsou např. mimořádně moderní systém pohonu všech kol se systémem aktivního rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola (tzv. vektorování točivého momentu) nebo 8-stupňová automatická převodovka.
Kromě toho si nový Opel Insignia Sports Tourer přiváží řadu dalších technologií, které posouvají bezpečnost a komfort na zcela novou úroveň. Jde například o adaptivní diodové světlomety IntelliLux LED, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist, head-up displej, prostorový kamerový systém se záběrem 360° nebo prémiová přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR, vyhřívání zadních sedadel či elektricky vyhřívané čelní sklo.
Nechybí samozřejmě ani nejmodernější systémy infotainmentu a prvky konektivity, jako jsou systémy IntelliLink a Opel OnStar. Konstruktéři mysleli i na bezpečnost osob, které se nevezou na palubě nové vlajkové lodi značky Opel: Insignia je prvním modelem své značky, který má aktivní hliníkovou kapotu – ta výrazně snižuje riziko poranění chodců při kolizi.
Opel Insignia Sports Tourer dává jasně najevo, že kořeny stylingu jsou u studie Monza Concept. I při prakticky shodné délce nováček shodil v porovnání se svým předchůdcem až 175 kg, přičemž jen samotná karoserie je lehčí asi o 60 kilogramů. Novinka je o 29 milimetrů nižší, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů a rozvor se prodloužil až o 92 milimetrů, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie.
Maska chladiče je posazena níž a vizuálně umocňuje pocit stability vozu. Grafika bočných oken, která mají chromovanou lištu pouze u horního okraje, spolu s „kupé“ střechou zdůrazňují protáhlé linie karoserie a opticky přitlačují vůz k silnici. Typický boční prolis v profilu břitu dotváří efektní vzhled nové Insignie.
Čisté a jednoduché linie zadních partií v kombinaci s koncovými LED světly s charakteristickou grafikou dvojitého křídla vizuálně zvětšují šířku vozu při pohledu zezadu. Třetí brzdové světlo z LED diod je integrováno do zadní hrany střechy, což modelu Insignia Grand Sport propůjčuje hi-tech image prémiových značek. Nespornou výhodou designu karoserie je vynikající koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,26, což nový Opel řadí mezi nejaerodynamičtější vozy ve třídě.
Pečlivá pozornost každému detailu je dobře patrná i v interiéru. Čisté linie, příjemné povrchy a prvotřídní řemeslné zpracování dotvářejí atmosféru elegance a lehkosti. Celá palubní deska je natočena k řidiči, který sedí o 3 cm, níže než v aktuálním modelu Insignia. Přehledný sdružený přístroj je v pohodlném zorném poli a všechny ovládací prvky jsou snadno dosažitelné. Dotykový monitor infotainmentu doslova vyzařuje sofistikovanost a technický šarm.
Nejenom řidič, ale i všichni pasažéři v interiéru modelu Insignia Grand Sport profitují z nového designu a změněných proporcí vozu: Delší rozvor přispěl ke zvětšení prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech a působivý je i objem zavazadlového prostoru od 490 do 1640 litrů.
Další významnou novinkou je nový „inteligentní“ systém pohonu všech kol, u něhož diferenciál zadní nápravy nahrazují dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky. Tato konstrukce umožňuje tzv. vektorování točivého momentu, tedy aktivní rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Díky tomu je špičkový Opel silničním suverénem bez ohledu na aktuální povrch cesty.
Základem skvělých jízdních vlastností nového modelu je zdokonalený podvozek FlexRide, který se přizpůsobuje momentální jízdní situaci. Charakteristika tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu i samočinné převodovky se mění automaticky, nebo podle řidičem zvoleného režimu „Standard“, „Sport“ či „Tour“. Podle zvoleného režimu je reakce motoru na změny polohy pedálu plynu více či méně bezprostřední a elektronický stabilizační systém ESP intervenuje později i dříve. Nový řídicí modul DMC (Drive Mode Control) je srdcem i duší adaptivního podvozku – DMC průběžně analyzuje informace z mnoha senzorů a díky tomu dokáže rozeznat individuální styl jízdy každého řidiče.
Insignia nabídne také adaptivní světlomety Opel IntelliLux LED Matrix nové generace, které nyní mají 32 LED segmentů, tedy dvakrát více než v modelové řadě Astra. Vyšší počet LED segmentů garantuje ještě přesnější rozložení vyzařovaného světla v závislosti na aktuálních podmínkách v provozu a také přepínání mezi jednotlivými režimy je mnohem plynulejší.
Opel je jedním z opravdu mála výrobců, který nabízí přední sedadla s německým ergonomickým certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken – Kampaň za zdravá záda). Ergonomická sedadla v nové modelové řadě Insignia poskytují kromě standardního nastavení navíc také možnost nastavování šířky bočních opěr sedáku a opěradla, ventilaci, masážní funkci i paměť nastavení. A díky vyhřívání zadních sedadel cestují v plném komfortu také pasažéři v zadní části vozu.
Opel Insignia Sport Tourers bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu 2017. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června 2017. O motorech zatím Opel mlčí, ale měl by dorazit i šestiválec s výkonem až 230 kW.
« Alfa Romeo Giulia QV vs BMW M3 Competition vs Cadillac ATS-V vs Mercedes-AMG C 63 S – Přímé srovnání TEST ojetiny Mazda CX-5 2,2 Skyactiv-D AWD A/T »