Nejsilnější Octavia všech dob přijíždí – RS245
Připoutejte se, prosím: přijíždí nejsilnější ŠKODA OCTAVIA v historii. Nová ŠKODA OCTAVIA RS 245 má výkon 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než měla dosud nejsilnější verze RS 230. Silný motor a inovativní technika podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu (VAQ) zaručují skvělý zážitek z jízdy. Tento silák je v nabídce v karosářských verzích liftback i kombi a svou premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje kompaktní sportovec za pouhých 6,6 s (OCTAVIA COMBI RS 245: 6,7 s). Jak je obvyklé, nabízí interiér i zavazadlový prostor dostatek místa. Kromě toho jsou i pro verzi ŠKODA OCTAVIA RS 245 v nabídce nejnovější asistenční systémy. S infotainmentem mohou být cestující díky WLAN-hotspotu a modulu LTE na přání nepřetržitě online. Praktické přednosti tohoto silného kompaktního vozu doplňuje i řada ‚Simply Clever’ řešení.
Lesklé černé detaily a výrazný sportovní zvuk ŠKODA OCTAVIA RS 245 je nositelem nové tváře značky se zvláštními sportovními detaily. Zcela nová příď se širokou maskou chladiče a širokými otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku propůjčují vozu ŠKODA OCTAVIA RS 245 maskulinní a dynamický vzhled. Jak žebra masky chladiče, tak i její rámeček jsou provedeny v lesklém černém laku. Nově strukturované světlomety krystalického vzhledu jsou sériově vybaveny Full-LED technologií a funkcí adaptivních světlometů AFS. Také mlhové světlomety, zadní skupinová světla a osvětlení registrační značky jsou provedeny v krystalické optice a vybaveny prvky LED.
Černé jsou i kryty vnějších zpětných zrcátek a lichoběžníkové koncovky výfuku. Na masce chladiče a na pátých dveřích je umístěno logo RS s lesklým černým písmenem „V“ (z anglického „Victory“). Detaily jako spoiler na zádi liftbacku, resp. na hraně střechy u verze kombi jsou další znaky emocionálního a sportovního designu. S výrazným zvukem ze sportovního výfuku se ŠKODA OCTAVIA RS 245 i akusticky předvádí coby špičkový sportovec.
Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami dobře drží tělo při rychlém průjezd zatáček. Přední sedačky zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG. Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách v typickém designu RS 245 ponoří interiér do deseti individuálně volitelných barev. Do přístrojového panelu je integrován barevný Maxi DOT displej.
Velká síla, nízká spotřeba Pod kapotou špičkového modelu řady ŠKODA OCTAVIA pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1.600 do 4.300 min-1. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Mimořádně působivé jsou také hodnoty pružného zrychlení. Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá ŠKODA OCTAVIA RS 245 s manuální převodovkou za pouhých 6,4 s (OCTAVIA COMBI RS 245: 6,5 s), na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 s (OCTAVIA COMBI RS 245: 6,8 s).
Díky sportovními podvozku je světlá výška vozu ŠKODA OCTAVIA RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 milimetrů nižší. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Tato funkce diferenciálu umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Elektrohydraulická uzávěrka diferenciálu VAQ se nabízí výhradně pro vrcholný model RS 245. Volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator umožňují individuální nastavení funkcí pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí dle přání řidiče. Dynamický charakter vozu ŠKODA OCTAVIA RS 245 dále zvýrazňuje i progresivní řízení a volitelně dodávaná adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC).
Zkratka RS pro nejsportovnější modely značky ŠKODA Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka jako synonymum sportovního charakteru objevila i v modelové paletě značky ŠKODA. To byl počátek úspěšné historie. Dosud bylo prodáno 200.000 vozů ve variantě RS – z toho 100.000 od roku 2013, ve třetí generaci modelu OCTAVIA.
« Holden Commodore se loučí speciální 635-koňovou edicí – K dispozici je extrémní sedan a úchylný pick-up Porsche rozšiřuje edici Platinum o dva modely Cayenne S »