Nové BMW řady 5 Touring – Pravděpodobně nejhezčí kombi!
Dynamická výjimečnost, estetický přitažlivý vzhled a inteligentní funkčnost jsou atributy, díky nimž je BMW řady 5 Touring proslulé po celém světě. A nová generace tuto kombinaci posouvá na zcela novou úroveň. Stejně jako nedávno uvedené BMW řady 5 Sedan, také druhá karosářská varianta této tradiční modelové řady ohromuje mimořádným konceptem zobrazování a ovládání, průkopnickými asistenčními systémy a výraznými pokroky v oblasti digitální konektivity.
„BMW řady 5 Touring bylo vyvinuto speciálně pro evropský trh, kde se posledních 25 let těší mimořádné oblibě. Jsem si jist, že praktičnost této nové, již páté generace bude mezi zákazníky, kteří dokáží ocenit typickou prostornost BMW řady 5 Touring, variabilní zavazadlový prostor v kombinaci s elegantním vzhledem a v neposlední řadě jízdní dynamiku, typickou pro vozy BMW, ještě úspěšnější,“ říká Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG, Sales and Marketing.
Nové BMW řady 5 Touring oslaví svou světovou premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od uvedení na trh v červnu 2017 budou zákazníkům k dispozici čtyři motory nejnovější generace BMW Group, zatímco inteligentní pohon všech kol BMW xDrive bude od počátku nabízen v kombinaci se dvěma motory. Další varianty, jak s klasickým pohonem zadních kol, tak s pohonem všech kol, doplní modelovou nabídku v průběhu roku.
Nižší hmotnost, vyšší agilita, optimalizovaná hospodárnost.
Sportovní jízdní vlastnosti nového BMW řady 5 Touring jsou výsledkem použití nových technologií podvozku a naší neutuchající snahy snižovat hmotnost. Vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky je součástí standardní výbavy. Kromě toho na seznamu volitelné výbavy figurují aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering (nyní k dispozici ve spojení s pohonem všech kol xDrive) a M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.
Některé nosníky podvozku a také víko zavazadlového prostoru jsou nyní vyrobeny z hliníku, který je společně s vysokopevnostní ocelí použit také na některých dalších dílech podvozku a extrémně pevné karoserie. Tato kombinace materiálů, společně s již zmiňovanými úspornými technologiemi hnacího ústrojí a optimalizovanou aerodynamikou, ústí ve srovnání s předchůdcem nového BMW řady 5 Touring v pokles spotřeby paliva a emisí CO2 o 11 %.
Sportovní vzhled pro všestranný sportovní stroj.
S tvary karoserie, které působí jednoznačně sportovním dojmem s elegantně protaženou boční linií, dává exteriér nového BMW řady 5 Touring zcela jasně na odiv kombinaci dynamického charakteru a všestrannosti, jimiž je tento model proslulý. Precizní tvary dávají vyniknout přední části nového BMW řady 5 Touring a standardně nabízené LED světlomety zasahují až do vpřed skloněné přední masky chladiče. Při pohledu z boku je zřejmá působivá vyváženost a harmonické proporce. Dalším faktorem, přispívajícím ke sportovní auře nového BMW řady 5 Touring, je dlouhá linie střechy, která plynule přechází do šikmých
D-sloupků. Zadní okno je orámováno střešním spoilerem se zabudovaným třetím brzdovým světlem a větrnými deflektory po stranách. V dolní části zvýrazňují šířku vozu nápadné horizontální linky a zadní svítilny ve tvaru písmene L, které výrazným způsobem zasahují do boků.
Vylepšená prostornost a inteligentní funkčnost.
Uvnitř nového BMW řady 5 Touring se kombinuje na řidiče orientovaná palubní deska s prémiovou atmosférou, kterou tvoří souhra soudobé elegance, precizně zpracovaných kvalitních materiálů a mimořádné zaměření na detaily. Přístrojová deska je méně napřímená než v předchozím BMW řady 5 Touring, čímž napomáhá vytvářet dojem velkorysé prostornosti. Kontrolní displej nyní stojí samostatně a má tenký displej. Na všech sedadlech je více prostoru pro hlavu, ramena i nohy, zatímco optimalizovaná opěradla, delší sedáky a větší prostor pro nohy zvyšují komfort cestujících na zadních sedadlech. Další vylepšení v oblasti odhlučnění, které mají „na svědomí“ čelní sklo a čalounění stropu a zavazadlového prostoru, povyšují akustický komfort na palubě nového BMW řady 5 Touring na úroveň sedanu. Nárůst šířky interiéru umožňuje přepravu až tří dětských sedaček, které mohou být bezpečně a pohodlně uchyceny na zadních sedadlech.
Objem zavazadlového prostoru nového BMW řady 5 Touring vzrostl na 570 až 1700 litrů. Užitečná hmotnost se v závislosti na variantě zvětšila až o 120 kg (720 až 730 kilogramů). Stejně působivý je vysoký stupeň flexibility pramenící z řady praktických detailů, jako je například sklopné opěradlo dělitelné v poměru 40 : 20 : 40, elektricky ovládané dálkové uvolnění opěradel zadních sedadel (ovládá se stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru), samostatně otevíratelné zadní okno či automatické otevírání víka zavazadlového prostoru, které může být volitelně vybaveno funkcí bezdotykového otevírání a zavírání.
Radost z jízdy tak, jak ji máte rádi: od uvedení na trh v nabídce čtyři motory a pohon BMW xDrive.
Motory, které budou po uvedení nového BMW řady 5 Touring k dispozici, se vyznačují technologiemi BMW TwinPower Turbo a kombinují vyšší výkon s menší spotřebou paliva a nižšími emisemi. 2,0litrový zážehový čtyřválec pod kapotou nového BMW 530i Touring generuje maximální výkon 185 kW/252 k a točivý moment 350 Nm. BMW 530i Touring je standardně dodáváno s osmistupňovou převodovkou Steptronic a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,5 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba paliva činí 6,3–5,8 litru na 100 kilometrů a emise CO2 143–133 gramů na kilometr.
3,0litrový zážehový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic a inteligentní systém pohonu všech kol se společně starají o to, že nové BMW 540i xDrive Touring doslova letí po řidičem zvolené silnici. Navýšený výkon na 250 kW/340 k a maximální točivý moment 450 Nm nabízí zrychlení 0–100 km/h během 5,1 sekundy. BMW 540i xDrive Touring vykazuje hodnoty kombinované spotřeby paliva 7,7–7,3 litru na 100 kilometrů a emise CO2 177–167 gramů na kilometr.
Čtyřválcový motor v novém BMW 520d Touring odevzdává z dvoulitrového objemu výkon 140 kW/190 k a točivý moment 400 Nm. Tato vznětová pohonná jednotka je standardně spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání může být vybavena také osmistupňovou převodovkou Steptronic. BMW 520d Touring zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy (Steptronic: 7,8 s), ovšem výjimečná účinnost jeho motoru rovněž umožňuje dosáhnout kombinované spotřeby paliva 4,9–4,5 l/100 km (Steptronic: 4,7–4,3 l/100 km) a emisí CO2 ve výši 129–119 g/km (Steptronic: 124–114 g/km).
Sestavu motorů dostupných od uvedení na trh uzavírá vznětový řadový šestiválec o objemu 3 litry, produkující maximální výkon 195 kW/265 k a točivý moment 620 Nm. Tento motor je schopen výkon na vozovku přenášet buď prostřednictvím pohonu zadních kol, nebo přes pohon všech kol xDrive, a je spojen výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic. BMW 530d Touring zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,8 s (BMW 530d xDrive Touring za 5,6 s). Kombinovaná spotřeba paliva činí od 5,1 do 4,7 l/100 km (xDrive: 5,7 až 5,3 l/100 km) a emise CO2 dosahují hodnot 134 až 124 g/km (xDrive: 139 až 149 g/km).
Koncept obsluhy: extrémně intuitivní a ještě všestrannější než kdy předtím.
Nové BMW řady 5 Touring je vybaveno dotykovým kontrolním displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou až 10,25 palce. Stejně jako předtím lze funkce vozu, navigace, komunikace a infotainmentu podle přání řidiče ovládat také pomocí dotykového ovladače iDrive Touch. Nově rozvržené hlavní menu napomáhá zajistit intuitivní ovládání a minimální rozptýlení od dění na silnici. Dalšími dostupnými možnostmi, jak ovládat funkce vozu, jsou vylepšená technologie hlasového ovládání a ovládání gesty, které je nyní k dispozici také pro BMW řady 5. Nejnovější generace BMW Head-Up Displeje s o 70 procent větší projekční plochou představuje další krok v oblasti zobrazování a ovládání vozu.
Modelové varianty v době uvedení na trh:
BMW 530i Touring: Zážehový čtyřválec, 8stupňová převodovka Steptronic
Objem: 1998 cm3
Výkon: 185 kW/252 koní při 5200–6500 1/min
Max. točivý moment: 350 Nm při 1450–4800 1/min
Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva*: 6,3–5,8 l/100 km
Kombinované emise CO2*: 143–133 g/km
BMW 540i xDrive Touring: Zážehový šestiválec, 8stupňová převodovka Steptronic
Objem: 2998 cm3
Výkon: 250 kW/340 koní při 5500–6500 1/min
Max. točivý moment: 450 Nm při 1380–5200 1/min
Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva*: 7,7–7,3 l/100 km
Kombinované emise CO2*: 177–167 g/km
BMW 520d Touring: Vznětový čtyřválec, šestistupňová manuální převodovka (volitelně osmistupňová převodovka Steptronic)
Objem: 1995 cm3
Výkon: 140 kW/190 koní při 4000 1/min
Max. točivý moment: 400 Nm 1750–2500 1/min
Zrychlení 0–100 km/h: 8,0 s (7,8 s)
Maximální rychlost: 230 km/h (225 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva*: 4,9–4,5 l/100 km (4,7–4,3 l/100 km)
Kombinované emise CO2*: 129–119 g/km (124–114 g/km)
BMW 530d Touring/BMW 530d xDrive Touring: Vznětový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic
Objem: 2993 cm3
Výkon: 195 kW/265 koní při 4000 1/min
Max. točivý moment: 620 Nm při 2000–2500 1/min
Zrychlení 0–100 km/h: 5,8 s/5,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h/250 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva*: 5,1–4,7 l/100 km/5,7–5,3 l/100 km
Kombinované emise CO2*: 134–124 g/km/149–139 g/km
*Hodnoty podle normovaného evropského cyklu měření závisejí na rozměru kol a pneumatik. Všechny hodnoty dynamiky, spotřeby paliva a emisí jsou předběžné.
« Na boj s podvodníky stáčejícími tachometry vynakládají autobazary miliony korun Řidiči, vy ještě nešetříte na povinném ručení? »