skko21_5889a9e0621a1

ŠKODA ukázala Kodiaq Scout

26. 1. 2017 • Novinky

ŠKODA pokračuje ve své ofenzívě v segmentu SUV. Na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017) představí česká automobilka vůz ŠKODA KODIAQ SCOUT, modelovou variantu s designovými a technickými úpravami pro jízdu mimo zpevněné cesty. Drsný a robustní vzhled podtrhují stříbrné designové prvky včetně výrazných lišt vpředu a vzadu. K výjimečnému vzhledu přispívají také speciálně pro model ŠKODA KODIAQ SCOUT navržená devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Pro novou variantu tohoto modelu jsou k dispozici dva benzinové a dva naftové motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.

S délkou 4,70 metru, až sedmi místy k sezení a největším interiérem i zavazadlovým prostorem ve své třídě oslaví ŠKODA KODIAQ SCOUT svou ostře sledovanou světovou premiéru. Design odráží výtvarnou identitu značky a představuje směs emocionality i racionality. ŠKODA KODIAQ SCOUT se svými svébytnými identifikačními znaky vyzařuje robustnost a sílu.

Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je ŠKODA KODIAQ SCOUT vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Stříbrné prvky zvýrazňují mohutný vzhled a robustní charakter nového velkého SUV české automobilky. Sebevědomý design vozu podtrhují také standardně dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky.

Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části.

Pro boční siluetu vozu ŠKODA KODIAQ jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. ŠKODA KODIAQ SCOUT je kromě toho vybavena devatenáctipalcovými koly, speciálně navrženými pro tuto variantu. Na předních blatnících a na víku odkládací schránky před sedadlem spolujezdce je plaketa s označením modelu.

Také výbava, vycházející z výbavového stupně Ambition, a uspořádání interiéru jsou střiženy na míru robustnímu charakteru vozu. ŠKODA KODIAQ SCOUT má v sériové výbavě funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, dále paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu. Velkorysá sériová výbava zahrnuje standardně také volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC. Režim Snow přizpůsobuje funkci systémů ABS, ASR, ACC (pokud je součástí výbavy) a řídicí jednotku motoru dle konkrétních podmínek zasněžené nebo kluzké vozovky.

V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými materiálem Alcantara s logem KODIAQ, výplněmi dveří v dekoru Alcantara, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem KODIAQ na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, přehledný barevný MaxiDOT displej a parkovací Rear View Camera.

Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.

ŠKODA KODIAQ SCOUT se i mimo zpevněné cesty cítí jako doma. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupně, díky krátkým převisům vykazují hodnoty předního a zadního nájezdového úhlu 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá pod ní uložená vedení a kabely.

Tam, kde silnice končí, může řidič jednoduchým stisknutím tlačítka navolit režim Offroad. Na přání dodávané tlumiče DCC odpovídajícím způsobem upraví charakteristiku a mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil tzv. klínového efektu, tj. delším blokováním brzděného kola si před sebou nahrne materiál a tím vytvoří klín. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad dovoluje systém ASR určitý prokluz a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce, resp. asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost vozu zvolenou řidičem.

Nabídka motorů Jako pohonné jednotky jsou v nabídce dva benzinové a dva naftové motory:

1,4 TSI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km

2,0 TSI /132 kW (180 k) 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km

2,0 TDI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km

2,0 TDI /140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz