VIDEO: BMW už pilně testuje a driftuje s novou řadou 8.
BMW už pilně testuje nový model řady 8 za polárním kruhem a evidentně je to zábava – testovací jezdci se na přiloženém videu občas hezky sklouznou bokem. Ale zpět k samotnému autu. Nová osmička bude stát na podvozku řady 7 a bude konkurovat bestselleru S Coupé a Cabrio od Mercedes-Benz. Pak tady máme Bentley Continental, které zaujme především svou majestátností a Maserati GranTurismo/Cabrio, které má obrovské charisma a duši. Za chvíli se však k této špičce přidá i BMW, a to se zbrusu novou řadou 8. Ta se představí v polovině roku 2018 a o rok později dostane nejostřejší provedení od divize M. A že BMW odvaha nechybí, rovnou chce mít nejlepšího zástupce v kategorii.
Automobilka se pyšní tím, že M8 bude jednoznačně nejlehčím a dokonce i nejrychlejším vozem ve třídě. Ale na chvíli zpět k motorizacím. Pod kapotou tohoto více jak pětimetrového vozu se zpočátku objeví 3.0-litrový řadový šestiválec s přeplňováním (830i a 835i), jenž na kola vyplivne výkon od 350 do 400 koní. Dále se dočkáme zbrusu nového osmiválce TwinTurbo 4.0-litru, který ve verzi 850i a 850i M-Performance dosáhne výkonu okolo 500 koní, slabší 845i pak přibližně 450. Nejideálnější volbou na dlouhé mezinárodní trasy se stane 860i, to dokáže z 6.6-litrového dvanáctiválce TwinTurbo vydolovat přes 600 koní. Ostrá M8 dostane stejný, avšak lépe odladěný osmiválec jako 845i a 850i. Výkon se má pohybovat v blízkosti hodnoty 650 koní. V neposlední řadě se na trh dostaví hybridní verze 840e iPerformance, ta má kombinovat přeplňovaný šestiválec a elektromotor. Výsledkem bude výkon 400-500 koní.
Coupé dostane označení G17 a Kabrio G18. Osmička nabídne čtyři místa k sezení a v nejbrutálnějším provedení zrychlení z nuly na stovku hluboko pod 4 sekundy. Téměř všechny motorizace movité zájemce potěší volitelným pohonem všech čtyř kol xDrive a měničovou převodovku ZF (klasika) či dvouspojkovým DCT (eMko). Poslední informace je ohledně použité platformy. Tou je modulární CLAR, ta využívá převážně karbonová vlákna, hliník, hořčík a vysokopevnostní ocel.
RETRO TEST BMW 850i ALPINA
.« TEST ojetiny Audi Q5 3.0 TDI – Medvědí síla Alfa Romeo Giulia DTM – Tento stroj by měl skalpovat BMW, Audi i Mercedes »