Ženský test: Škoda Superb 2.0 TSI SPORTLINE
Tentokrát jsem se mrkla na zoubek Superbu a jeho nejnovější sportovní verzi Sportline 2,0 TSI. a jak by řekl “profesionál:” Tahle mašina má jednoduše větší “koule“. Už na první pohled působí dramaticky a svou dramatičnost potvrzuje i v jízdě.
Jen co zasednete do útulného a sportovně laděného interiéru, jako první spatříte ten nejdůležitější prvek celku a tím je volant. Opravdu povedený kousek, a tak jej rádi budete ohmatávat jako nějakou štíhlou slečnu v nočním baru v centru Prahy. Nová sportovní sedadla jsou pohodlná a příjemně obepínají tělo, a tak se při ostré zatáčce nesetkáte s tím, že by jste odletěli na místo spolujezdce. Superb je stále velmi komfortní, prostorný a žádné větší změny se zde nekonají.
Příjemné je elektrické ovládání sedadel a jejich zpracování v alcantaře. Chválím zadní kameru, která přenáší čistý obraz, a tak je parkování hračka. Rozmýšlela jsem, co vše bych mohla dát do kufru o objemu 625 litrů. Viděla bych to na velký nákup z Kauflandu, kde zrovna mají 50% slevy, celý vánoční nákup, a dokonce se tam schová i milenec/milenka. Tím rozhodně nenabádám k nevěrám, jen spekuluji.
Kouzlo tohoto vozu začíná u dokonalých světlometů. Tato práce tvarů je bezprizorně nejlepší, jakou jsme u škodovky zatím viděli. Proto je nejspíš obdobně promítli i do následujícího modelu Kodiaq, a asi proto to museli extrémně pokazit s novou Octavií, takové prodeje už by asi škodovka neunesla… Vraťme se ale k této precizní práci, která startuje u skvělých světlometů a pokračuje detaily jako černá mřížka masky chladiče, černá zrcátka, zatmavené okna, stylové mini křídlo v zadní části vozu, decentní lišta v prazích a náznaky výfuků v náraznících s chromovým lemováním.
Jak já říkám – kola dělají auto, a tak i toto je důležité vždy zohlednit. A co si budeme povídat – je to tam! Krásná ostře laděná 19“ kola jsou perfektní a já dávám bludišťáka navíc. Jako třešničkou na dortu je barva Corida red. S touhle zářící a drsně působící barvou vypadá sportovní verze Superbu ještě více sexy a doma by ho chtěl nejeden z nás. Je to jednoduše auto, za kterým se otočíte a které vás může skvěle reprezentovat.
Kdo má rád pohodu, relax a žádný extrémní spěch, jistě sáhne po úspornějším dieslu, který není nijak špatný, ale nechytne za srdíčko. Kdo si naopak rád užívá života, zakládá si na detailech a rád šlape káře na plyn, je jeho volba jasná a 2.0 TSI mu jednou bude říkat: “Můj pane“.
Oceňuji lehkost a svižnost řízení, ale mnozí z vás, hlavně muži, by asi rádi volili tužší odpor. Svou dominanci dokazuje Superb i příjemným zvukem, který se ozve při dostatečném sešlápnutí plynu. Není to sice zvuk sporťáku, ale na denní skotačení to je dostatečné a příjemně “nakřáplé”. Podvozek je na sportovní verzi Superbu až neočekávaně pohodlný. Čekala jsem, že o 15 mm nižší tlumiče promění Superb ve skákajícího zajíce, ale dočkala jsem se komfortní a agilní jízdy. Zrychlení z 0-100 km/h to má tato svižná čtyřválcová předokolka za 7 sekund. Ručička tachometru se vytáhne až do 245 km/h. Automatická dvouspojková převodovka se pyšní šesti stupni a pracuje dobře, občas jen trochu cukne.
Pokud rádi držíte spotřebu na nízkých číslech, musíte sundat nohu z plynu. Spotřeba se dá držet kolem devíti litrů, ale je to opravdu jen a jen na stylu jízdy. Respektive na vás, takže pokud jste blázen jako já, šáhnete si o něco hlouběji do kapsy.
Už nyní je celá Česká Republika posetá Superby a s tímto novým charakterním kusem jich bude určitě ještě mnohem více. Je to jednoduše zážitkové auto, které uspokojí touhu po zrychlení i klasické praktické potřeby jako nákupy, rodinné výlety a pracovní cesty. (A teď opravdu myslím pracovní cesty, ne milenky a milence).
« TEST Toyota Hilux Invincible – Nezničitelný! Toto BMW 328i po Clarksonovi je na prodej – Nestojí moc »