Souboj investicí – Pořídili byste si BMW M5 E39 nebo Alpinu B10 V8 S?
V dnešní době se dá pořídit spousta retro aut, která si stále můžete koupit za docela rozumné peníze a časem na nich pohádkově vyděláte. Obrovský boom zažívá hlavně automobilka BMW, a to především se svými ostrými modely M a upravenými vozy Alpina. A my se dnes podíváme na oba dva typy, konkrétně BMW M5 E39 a Alpina B10 V8 S.
Oba vozy stojí podobné peníze, pořídit se dají od nějakých 300 tisíc do částky přesahující 1 milion korun. Jenže je tu jedno MALÉ ale, zatímco ”klasických” M5 v sedanu se vyrobilo přes 20 000, tak Alpin B10 v tomto nejsilnějším provedení pouze 145 kusů.
BMW M5 E39
Legenda mezi rychlými sedany, která stanovovala měřítka kategorie. Pod kapotou je 4.9-litrový V8 s atmosférickým plněním, který produkuje výkon rovných 400 koní a točivý moment 500 Nm. Motor je propojený s šestistupňovou manuální převodovkou a síla putuje na zadní kola. Hmotnost je 1795 kilogramů a úpravám neunikl ani podvozek, který je oproti standardní Pětce kompletně předělaný. Dynamika je ohromující – stovku zvládá za 5.1 sekundy, dvoustovku za 16.9 a maximální rychlost je elektronicky omezených 250 km/h.
Náš TIP.
Alpina B10 V8 S
Stejně jako u ostatních modelů, tak i tady Alpina vytvořila ostrý model, jenž vychází z BMW 540i a v podstatě konkuruje originálnímu eMku. 4.4-litrový osmiválec byl převrtaný na objem 4.8-litru a nadále pořádně upravovaný – výsledný výkon je 375 koní a krouťák 510 Nm. Namísto manuálu se zde nachází pětistupňový automat, který vše posílá na zadní kola. Ručička váhy ukazuje 1744 kilogramů a pořádně přepracovaný je i podvozek. I navzdory takovým zásahům do techniky je Alpina ve srovnání s M5 o trochu pomalejší. Zrychlení z nuly na stovku zabere 5.4 sekundy, na dvoustovku 20.6 a maximální rychlost činí 284 km/h.
Náš TIP.
Kompletní fotogalerie:
BMW M5 E39
Alpina B10 V8 S
« TEST ojetiny Mini Clubman – Velmi slušný základ Toto je nové nejdražší auto světa – Stojí 1.383 miliardy korun a pořád si ho můžete koupit »