Ginetta G60 – Neviděli jsme se už?

5. 10. 2011 • Novinky

Déjà vu. Při pohledu na nový vrcholný model malinké britské značky Ginetta, jež se specializuje zejména na výrobu závodní aut, ale pár jejich vozů může i na silnici, jsem se nemohl zbavit pocitu, že jsem tohle auto už někde viděl. Začetl jsem se tedy do oficiálních informací a vida, opravdu je to značně přepracovaný již dříve prodávaný sporťák, konkrétně Farbio GTS. Ginetta totiž firmu Farbio nedávno koupila a tak nyní po dvaceti letech znovu představuje auto s motorem uprostřed. V domovské Británii se bude prodávat za v přepočtu 2 miliony korun.

Nejdříve něco málo o Farbiu. Když byl představen novinářům, mluvilo se o něm jako o ostřejším a drsnějším Porsche Cayman, což je velice dobré hodnocení vzhledem k tomu, jak výborný Cayman je. Poháněl jej charakterní třílitrový šestiválec původně z Fordu Mondeo ST220, jež měl v atmosferické verzi přes 260 koní a v kompresorem přeplňované až přes 400 koní. Ginettu G60 pohání rovněž motor Ford, ale tentokrát atmosferický šestiválec z Mustangu, který splňuje všechny emisní limity. Má 310 koní a jeho parťáky jsou šestistupňový manuál Ford a samosvorný diferenciál Quaife. Novinka má stejně jako Farbio výhodu v nízké hmotností, konkrétně se mluví o 1100 kg. Auto totiž postrádá posilovače řízení a brzd, ABS či jakékoliv elektronické pomocníky. To z něj dělá krásně čistý stroj, který bude jistě vynikat v komunikaci s řidičem a násobit tak zážitek z jízdy. Zároveň však bude klást vyšší nároky na svého řidiče. Nagelovaní frajírci zvyklí na zástupy elektronických trpaslíčků napravujících jejich chyby by tak mohli rychle přijít o iluze.

Pro podobnou klientelu však tento vůz není a pochybujeme, že by si jej kdokoliv jiný než zkušený řidič koupil. Tomu odpovídá i omezený počet vyrobených vozů na pouhých 50 kusů. Očekávejte zrychlení na stovku kolem 4 sekund a maximální rychlost přes 270 km/h. Od dob Ginetty G32 první vůz této značky s motorem uprostřed se nám tedy zatím jeví jako ideální volba pro všechny nadšené řidiče, kteří stále oplakávají jednoznačně zaměřená auta a nelíbí se jim moderní kompromisní sporťáky, které musí umět vše, ale ve výsledku neumí pořádně nic.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz