MINI představilo nový Countryman
Tradiční britská značka posiluje premiérou nové generace MINI Countryman své místo v segmentu prémiových kompaktních vozů. Nové MINI Countryman je největším a nejpraktičtějším modelem v 57 leté historii značky. Zcela nově vyvinutý automobil sdružuje výrazná vylepšení v oblasti prostoru, funkčnosti, stejně jako sportovního a prémiového charakteru.
Nové MINI Countryman vyčnívá nad přímými konkurenty díky silně expresivnímu designu, efektivně tvarované karoserii a svou unikátní jízdní agilitou. Radost z jízdy i mimo zpevněné silnice poskytuje nejnovější verze systému pohonu všech kol ALL4. Nové MINI Countryman se navíc stává prvním modelem značky, který bude nabízen i jako plug-in hybrid. Jmenuje se MINI Cooper S E Countryman ALL4 a čistě na elektrickou energii ujede až 40 kilometrů.
O 20 centimetrů delší než předchozí model.
Nové MINI Countryman je o 20 centimetrů delší než předchůdce a přibližně o tři centimetry širší. Rozvor byl prodloužen o 7,5 centimetru. Díky nárůstu těchto hodnot je na všech pěti plnohodnotných sedadlech výrazně více místa, zvětšil se i objem zavazadlového prostoru a variabilita při převozu nákladu. Zvýšená pozice sedadel zajišťuje výborný výhled a podtrhuje radost z jízdy. Zadní sedadla lze podélně posouvat až o 13 centimetrů. Opěradla zadních sedadel lze sklápět v poměru 40 : 20 : 40. Jejich opěradla vynikají možností změny úhlu náklonu, takže lze buď posílit komfort cestujících, nebo zvětšit prostor pro zavazadla. Objem zavazadlového prostoru 450 litrů lze navýšit až na 1309 litrů. To znamená nárůst proti předchozímu modelu o 220 litrů.
Pět míst v interiéru, dvě na lavičce Picnic Bench.
V rámci volitelné výbavy je nabízeno elektrické ovládání pátých dveří. Ve spojení s výbavou Comfort Access je možné otevírat a zavírat víko zavazadlového prostoru bezdotykově. Volitelný paket úložných prostorů neobsahuje pouze variabilní dno zavazadelníku, poutací oka a pružné popruhy, ale také nerezovou lištu na nakládací hraně zavazadelníku. Mezi unikátní prvky volitelné výbavy patří Picnic Bench – flexibilní lavička, která se vyklopí ze zavazadlového prostoru a dvěma lidem nabídne místo k sezení.
Světová premiéra v Los Angeles, na trhu od února 2017.
Nové MINI Countryman zažije svou světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles 18. listopadu 2016. Uvedení na evropské trhy je naplánováno na únor 2017.
MINI Countryman: úspěšný model s tradičními kořeny.
Tradice britské značky je zakotvena dokonce i v označení nového modelu MINI Countryman. Tato mimořádně praktická verze klasického Mini nesla stejné jméno už v 60. letech. Stejně jako identický Morris Mini Traveller, i Austin Seven Countryman vynikal variabilním interiérem a verze s dřevěnými panely karoserie známá jako „Woody“ si získala kultovní status, který žije až do současnosti. Už od svého uvedení v roce 2010 nabízí MINI Countryman nové způsoby, jak si užít charakteristickou radost z jízdy. Stalo se prvním MINI se čtyřmi dveřmi, velkými pátými dveřmi, pěti sedadly a volitelným pohonem všech kol. Po celém světě se prodalo přes 540 000 kusů.
Svalnaté proporce, zralý charakter.
Nejnovější generace MINI Countryman je ještě všestrannější, agilnější a vyniká vypilovaným prémiovým charakterem. Díky svým svalnatým proporcím působí nové MINI Countryman typicky sebevědomým dojmem. Jeho nezaměnitelnou auru definuje zvětšená světlá výška, vyšší pozice sedadel i střešní ližiny. Nové MINI Countryman lze snadno rozpoznat podle typických designových prvků, jakými je například jasně definované optické rozdělení karoserie na tři části – střechu, oblast oken a karoserii. Charakteristické jsou i krátké převisy, zvýrazněné blatníky a opticky zvětšená šířka. Přesně definované kontury a rozměrné plochy vytvářejí atraktivní hru světel a stínů, která dále podtrhuje sportovní tvar. Výběr barev karoserie obsahuje i varianty s metalízou Island Blue či lakem Chestnut, jež jsou pro MINI nabízeny vůbec poprvé. „Nové MINI Countryman podstatně vyrostlo. I přesto se nám ale podařilo zachovat typické proporce MINI,“ říká Julius Schluppkotten, projekt manažer nového MINI Countryman.
Evolučním vývojem prošla řada specifických designových elementů nového vozu – zmiňme střechu připomínající přilbu, vertikálně orientované zadní světla, šestiúhelníkovou masku chladiče či rozměrné přední světlomety. Ukazatele změny směru vynikají novým tvarem připomínajícím šíp. Hliníkové střešní ližiny jsou zkombinovány se stříbrnými lištami prahů, což dále podtrhuje výšku automobilu. Zadní části dominují horizontální linie s kontrastně vertikálním uspořádáním zadních světel.
LED přední světlomety poprvé s obvodovým světelným kruhem denního svícení.
Za nápadnou vizáž předních světlometů může jejich kruhový tvar, typický pro značku MINI. Zřetelný, mírně asymetrický tvar světlometů souzní s tvarem masky chladiče. Společně tyto prvky vytvářejí nezaměnitelný vzhled přední části. V sériové výbavě plní funkci denního svícení parkovací světlomety, umístěné v nasávacích otvorech v nárazníku. V případě výběru volitelných LED předních světlometů zajišťují denní svícení zmíněné světelné kroužky hlavních světlometů.
Více prostoru pro prémiovou atmosféru.
Mezigenerační pokrok v interiéru nového MINI Countryman reprezentuje hlavně větší prostornost, uhlazenější prémiová atmosféra, moderní displej a chytrý ovládací koncept. Řidič i spolujezdec získali více prostoru v oblasti hlavy a ramen, zatímco možnosti nastavení sedadel byly ještě rozšířeny. V rámci volitelné výbavy je nabízeno elektrické ovládání sedadel řidiče a spolujezdce, a to včetně paměťové funkce pro řidiče. Optimální výhled při manévrování zajišťují úzké sloupky karoserie a vyšší pozice za volantem. V zadní části nového MINI Countryman jsou připravena tři plnohodnotná sedadla. Vstupní otvor pátých dveří byl v porovnání s předchůdcem zvětšen a nyní umožňuje pohodlnější přístup. Kromě vnitřní šířky interiéru došlo i ke zlepšení v oblasti místa pro nohy. Vylepšenou variabilitu reprezentuje i větší množství odkládacích prostor. Kapsy v předních i zadních dveřních pojmou litrovou láhev s pitím. Čalouněná středová konzole, která navazuje až na přístrojový štít, pojme dva kelímky. Držáky jsou umístěny před řadicí pákou či voličem převodovky. Na středovém tunelu je také tlačítko elektrické parkovací brzdy a ovladač MINI. „Řešení vnitřního prostoru dokazuje, že nové MINI Countryman je vhodné i jako primární rodinný vůz. Hodně jsme zapracovali i na kvalitě interiéru,“ říká Julius Schluppkotten, projekt manažer MINI Countryman.
Osobitý design kokpitu.
Robustní charakter nového MINI Countryman je v interiéru vyjádřen jasně horizontální strukturou, plynulými liniemi a velkorysými plochami. Tvar výdechů ventilace navazuje na vnější vertikálně řešené designové prvky. K exkluzivní atmosféře v automobilu přispívají moderní, ergonomicky optimalizované ovladače společně s kvalitními použitými materiály a dokonalým zpracováním. Charakteristický centrální přístroj je integrovaný do palubní desky a je obklopen diodovým kruhem, který mění barvy v závislosti na jízdní situaci. Řidič tak dostává od MINI zpětnou vazbu. Světelný kruh je součástí paketu MINI Excitement, který obsahuje například LED ambientní osvětlení a projekci loga MINI do prostoru na zem vedle řidičových dveří.
Čtyři motory při uvedení na trh.
Nová generace MINI Countryman přichází s kompletně nově vyvinutými technologiemi pohonu. Při uvedení na trh budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory nejnovější generace, všechny využívající technologie MINI TwinPower Turbo.
MINI Cooper Countryman: zážehový 3válec, objem: 1499 cm³,
výkon: 100 kW/136 k, max. točivý moment: 220 Nm.
MINI Cooper S Countryman: zážehový 4válec, objem: 1998 cm³,
výkon: 141 kW/192 k, max. točivý moment: 280 Nm.
MINI Cooper D Countryman: vznětový 4válec, objem: 1995 cm³,
výkon: 110 kW/150 k, max. točivý moment: 330 Nm.
MINI Cooper SD Countryman: vznětový 4válec, objem: 1995 cm³, výkon: 140 kW/190 k, max. točivý moment: 400 Nm.
Nový systém pohonu všech kol ALL4: rychlý a přesný, kompaktní a efektivní.
Nové MINI Countryman dosahuje výjimečné hospodárnosti i ve spojení se systémem pohonu všech kol ALL4, který je volitelně nabízen ke všem motorům. Nová verze systému pohonu všech kol vyniká rychlými a přesnými reakcemi na změny jízdních situací, ale zároveň je kompaktní a má vysokou účinnost. Tvoří ho rozdělovací převodovka integrovaná do diferenciálu přední nápravy, spojovací hřídel vedoucí k zadní nápravě a spojka, která zajišťuje přesné dávkování točivého momentu na zadní kola. Elektronické ovládání je spojeno se stabilizačním systémem Dynamic Stability Control DSC, díky čemuž zaznamená potřebu změny distribuce točivého momentu s dostatečným předstihem. Pohon ALL4 proto optimalizuje trakci a stabilitu při jízdě v náročných podmínkách, ale současně zlepšuje agilitu při dynamických průjezdech zatáčkami.
Elektrické a elektrizující: MINI Cooper S E Countryman ALL4.
Nová generace MNI Countryman prošlapává cestu k radosti z jízdy bez lokálních emisí. Plug-in hybridní pohon nového MINI Cooper S E Countryman ALL4 dovoluje jízdu čistě na elektrickou energii až do rychlosti 125 km/h. Síla se z elektromotoru uvolňuje okamžitě, přísun je neutuchající a prakticky zcela tichý. To nabízí zcela nový, revoluční náhled na motokárové jízdní vlastnosti MINI. Neméně fascinující je v novém MINI Cooper S E Countryman ALL4 pečlivě řízená spolupráce elektrického a spalovacího motoru. Elektromotor o výkonu 65 kW/88 k předává svou sílu zadní nápravě pomocí jednostupňové převodovky, zatímco zážehový 3válec o výkonu 100 kW/136 k dodává přes 6stupňovou převodovku Steptronic točivý moment předním kolům. Díky této kombinaci vzniká elektrický pohon všech kol, který nabízí neustálou rovnováhu mezi radostí z jízdy a hospodárností. Spotřeba paliva modelu MINI Cooper S E Countryman ALL4 dosahuje dle testovacího cyklu EU pouze 2,1 litrů na 100 kilometrů, zatímco emise CO₂ činí pouze 49 gramů na kilometr.
Radost z jízdy na míru: Dynamic Damper Control a jízdní režimy MINI.
Vysoce kvalitní podvozek nového MINI Countryman tvoří specificky naladěná přední náprava typu McPherson a víceprvková zadní náprava, optimalizovaná pro vyšší tuhost a nižší hmotnost. Tím jsou položeny základy precizního chování a maximální možné agility. Celek doplňuje elektromechanické řízení s funkcí Servotronic, účinné brzdy a stabilizační systém Dynamic Stability Control (DSC). V základní výbavě modelů MINI Cooper Countryman a MINI Cooper D Countryman jsou 16palcová kola z lehkých slitin, zatímco ostatní verze jsou vybaveny koly s průměrem 17 palců. V rámci volitelné výbavy je možné vybírat kola až do velikosti 19 palců.
Volitelnou součástí nového MINI Countryman je i systém aktivních tlumičů Dynamic Damper Control. S pomocí možnosti volby jízdních režimů lze aktivovat jedno ze dvou nastavení elektronicky řízených tlumičů. Otočný ovladač umístěný vedle řadicí páky nebo voliče převodovky dovolují řidiči zvolit až tři nastavení: MID, SPORT a GREEN. Podle zvoleného režimu je ovlivněn chod pedálu plynu, účinnost posilovače řízení, provozní režim elektricky napájených komfortních prvků, zvuk motoru a charakteristika řazení převodovky Steptronic.
Premiéra: středový ovladač s dotekovým displejem.
Ve standardní výbavě nového MINI Countryman je připraveno rádio MINI Boost se čtyřřádkovým displejem na centrálním přístroji a Bluetooth hands-free. V rámci volitelné výbavy lze pořídit rádio MINI Visual Boost s barevným displejem o úhlopříčce 6,5 palce, audiosystém Harman Kardon, navigační systém MINI nebo navigační systém MINI Professional. Součástí paketu Wired, který obsahuje i navigační systém MINI Professional, je nejen ovladač s dotykovou horní plochou na středovém tunelu, ale také barevný displej s novým designem a úhlopříčkou 8,8 palce, umístěný v kruhovém centrálním přístroji. Nyní je nově dotykový, takže veškeré jeho funkce lze ovládat a upravovat i jednoduchým dotykem prstu.
« Chverolet Camaro ZL1 zajel excelentní čas na Nürburgringu – Porazil i Alfu Romeo Giulia QV nebo Mercedes-AMG GT S TEST Audi A3 1.6 TDI S Line »