Ferrari 599 GTB Fiorano vs. Ferrari F40 [video]

30. 9. 2011 • Novinky

Postavit vedle sebe na trať vozy, které mezi sebou dělí bezmála dvacet let? To se opravdu v Maranellu zbláznili? Ne tak docela.

Tímto videem chce italská automobilka celému světu ukázat, kam až došel vývoj techniky od 90.let po současnost. Nemalou měrou tomu také přispělo veleúspěšné tažení světem Formule 1. Nejde ovšem pouze o nějaké skotačení na závodním okruhu. Zkušenosti z Velkých cen Ferrari úspěšně převedlo především na běžné silnice, kde každý vůz stráví největší část svého životního cyklu.

Pojďme si v rychlosti oba zmíněné vozy představit. A začneme tím slavnějším. Ferrari F40. To se vyrábělo v letech 1988-1992, vzniklo v celkovém počtu 1311 kusů a dodnes se jedná o jedno z nejkrásnějších Ferrari všech dob.

Pod aerodynamickou karoserií, navrženou Pininfarinou se součinitelem odporu cx 0,34, se ukrývá třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o celkovém výkonu 351kW (478 koní) při 7000 otáčkách za minutu. Na dobu svého vzniku vskutku nevídaný výkon, který byl navíc okořeněn o extrémně nízkou hmotnost 1100kg. Nikoho pak nepřekvapí zrychlení z nuly na 100km/h za báječný čas 4,1 vteřiny a maximální rychlost přesahující hodnotu 324km/h.

To 599 GTB Fiorano je úplně z jiného těsta. Toto Gran Turismo se představilo 28.února roku 2006 a jeho hlavním cílem bylo nahradit stárnoucí 575M Maranello. Karoserie vozu byla rovněž navržena designovým studiem Pininfarina, tím ovšem veškerá souvislost s F40 končí.

Pod kapotou nehledejte žádný skromný osmiválec, nýbrž vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6,0litru s maximálním výkonem 456kW (620 koní) při 7600 otáčkách za minutu a 608Nm točivého momentu při 5600 otáčkách.

Přestože pohotovostní hmotnost narostla o neuvěřitelných 600 kilogramů, není ani 599 žádným loudou. Zrychlení z nuly na 100km/h zvládne za čas 3,7 vteřiny a uhánět dokáže rychlostí 330km/h.

YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz