Porsche uvádí na trh novou Panameru Hybrid
Porsche představí na veletrhu v Paříži již čtvrtý model řady Panamera: Panameru 4 E-Hybrid s řízeným pohonem všech kol a s jízdním dosahem v elektrickém režimu 50 km. Systémový výkon vozidla dosahuje 340 kW (462 HP) a spotřeba paliva podle nového evropského jízdního cyklu pro plug-in hybridní modely činí 2,5 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 v hodnotě 56 g/km. Panameru 4 E-Hybrid lze objednávat již nyní v Porsche Centru Praha, v cenové relaci od 3.001.882,95 CZK včetně DPH.
Jízdní dosah v čistě elektrickém režimu 50 kilometrů
Pojem hybrid je v Porsche nejen synonymem udržitelné mobility, ale i výkonu – o tom svědčí v neposlední řadě vítězství vozů 919 Hybrid v závodě 24 hodin Le Mans v letech 2015 a 2016. Tuto filozofii odráží i Panamera 4 E-Hybrid.
Nový plug-in hybrid startuje vždy v čistě elektrickém režimu a prvních 50 kilometrů jízdy při maximální rychlosti 140 km/h neprodukuje Panamera 4 E-Hybrid žádné emise. Přesto je i tato Panamera sportovním vozem v luxusních limuzínách: Porsche s pohonem všech kol dosahuje maximální rychlosti 278 km/h. Systémový točivý moment 700 Nm působí bez jakéhokoli zpomalení již od okamžiku rozjezdu. Rychlost čtyřdveřového hybridního sportovního modelu překročí hranici 100 km/h po 4,6 sekundách.
Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola. Optimální rovnováhu mezi komfortem a dynamikou zajišťuje tříkomorové vzduchové odpružení, které je součástí standardní výbavy.
Nová hybridní strategie vychází z Porsche 918 Spyder
Skvělého výkonu nedosahuje vůz pouhou náhodou, Porsche využívá v nové Panameře 4 E-Hybrid hybridní strategii, která vychází z modelu 918 Spyder a v tomto segmentu je zcela nová. 918 Spyder s výkonem 652 kW (887 HP) je nejrychlejším sériově vyráběným vozem, který kdy objel severní smyčku okruhu Nürburgring. Vůz dokázal zdolat jedno kolo za rekordních 6:57 minut mimo jiné díky posile dvou elektromotorů.
Stejně jako u 918 Spyder poskytuje elektromotor Panaremy výkon 100 kW (136 HP) a točivý moment 400 Nm – a to od prvního dotyku plynového pedálu. Zatímco u předchozí generace se elektrický pohon aktivoval až po sešlápnutí plynu alespoň na 80 procent, nyní pracuje elektromotor a benzínový motor společně v dokonalé harmonii od samého začátku. Elektromotor zajišťuje podobně jako u modelu 918 Spyder po celou dobu dodatečný výkon. Spolu s výkonovými parametry nového šestiválce biturbo o objemu 2,9 litrů (243 kW/330 HP/450 Nm) tak elektromotor a turbo nabíječky nabízí působivý zážitek z plného výkonu.
Panamera 4 E-Hybrid dále využívá elektrickou energii ke zvýšení maximální rychlosti. Tento nový druh „E-Performance“, který nabízí větší výkon, větší požitek z jízdy a zároveň nižší spotřebu, považuje Porsche za výkonnostní set budoucnosti.
Nejúspornější jízda v režimu Hybrid Auto
Do standardní výbavy Panamery 4 E-Hybrid patří balíček Sport Chrono s přepínačem jízdního režimu integrovaným do volantu. Prostřednictvím přepínače a systému Porsche Communication Management se aktivují různé jízdní režimy, jako například režim Sport a Sport Plus známé z jiných modelů Panamery vybavených balíčkem Sport Chrono. Pro hybridní verze je určen jízdní režim E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge.
Panamera 4 E-Hybrid startuje vždy v čistě elektrickém režimu E-Power. Zcela nově byl vyvinut režim Hybrid Auto, v němž Panamera automaticky střídá a kombinuje zdroje pohonu. Tento režim umožňuje nejúspornější provoz.
Režim E-Hold umožňuje zachování aktuálního stavu energie v akumulátoru, aby bylo například možné dojet v cíli v nízkoemisních zónách na elektrický pohon a tím bez emisí. Režim E-Charge umožňuje dobíjení baterie pomocí motoru V6 tím, že spalovací jednotka generuje vyšší výkon, než je nezbytné k samotné jízdě.
Nejvyššího výkonu lze dosáhnout v režimu Sport a Sport Plus, v nichž je motor V6 biturbo nepřetržitě v provozu. V modu Sport je vždy zachována minimální úroveň nabití baterie tak, aby byly zajištěny dostatečné rezervy pro elektrické zvýšení výkonu. Režim Sport Plus se zaměřuje na maximální výkon, proto také Panamera v tomto modu dosahuje maximální rychlosti 278 km/h. Mimoto se v tomto režimu co nejrychleji dobíjí baterie pomocí motoru V6 Biturbo.
« BMW M5 dostane v nové generaci pohon všech kol Zcela nové Audi Q2 již v předprodeji »