K mání je brutální BMW Z4 – Má desetiválec z Viperu a brzdy z Audi R8
První generace BMW Z4 E85 je náramně krásné auto, které v nejsilnějším provedení nabízí 343 koní a 365 Nm z atmosférického řadového šestiválce 3.2-litru. Hmotnost je 1466 kilogramů a stovku zvládá pod 5 sekund. Ve svojí, ale i v dnešní době se tak pořád jedná o pekelně rychlou raketu. Jeden Němec si však pořídil slabší 3.0si a ačkoliv je i tato verze velmi rychlá, nějak mu třílitrová atmosféra s 265 koni a 315 Nm nestačila. Holt pro někoho je 1408 kilogramů a rychlení z nuly na stovku za 6 sekund nedostačující hodnota. Proto svoje elegantní Coupé postavil mezi Dodge RAM SRT-10 a Audi R8. Z4 si z obou vzala to nejlepší, pohonné ústrojí z pick-upa RAM SRT-10 a brzdy z R8.
Jak je asi všem známo, RAM SRT-10 je jeden z nejúchylnějších pick-upů planety, a to především kvůli 8.3-litrovému desetiválci z Viperu. Motor s šestistupňovým manuálem Tremec T-56 se přestěhoval pod kapotu BMW a udělal z něho absolutní monstrum. Nyní jsou zadní kola smažena výkonem 550 koní a točivým momentem 750 Nm, který je z 90 % dostupný už od 1500 otáček za minutu. I navzdory většímu motoru byla hmotnost snížena na 1398 kilogramů a zachováno zůstalo i výborné rozložení hmotnosti 51 % přední a 49 % zadní náprava. Dosažené rychlosti musejí být extrémní a je potřeba se z nich nějak bezpečně dostat, přesně proto tu jsou brzdy s šestipístkovými třmeny z Audi R8. Samozřejmostí je i upravený podvozek.
Po vzhledové stránce se auto nijak výrazně nezměnilo, na první pohled zaujmou jen velké brzdy a lajky zmatou nárazníky a jiné doplňky převzaté z vrcholné verze M. Uvnitř se nachází bezpečnostní rám, sportovní volant a skořepiny. Vůz je registrovaný v Německu a není problém s ním legálně jezdit i u nás. Sám majitel potvrzuje, že by neměl být problém zvýšit výkon kompresorem až na 700 koní a hmotnost snížit k 1300 kilogramům, ale bylo by to na úkor legální registrace.
Pokud vás tento vůz zaujal, může být váš, a to za nijak přemrštěnou cenu 49 500 euro (1.33 milionu Kč), vezmeme-li v potaz, že se pravděpodobně jedná o nejvýkonnější a nejojedinělejší BMW Z4.
Inzerát ZDE.
« TEST Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris – Dobývání Německa Exkluzivní test – Jaguar F-Type SVR na Red Bull Ringu »