Ford Mondeo 2.0 Ecoboost nyní i s manuálem
Když Ford ve svém populárním modelu Mondeo vyměnil přeplňovaný dva a půl litrový pětiválec od Volva za čtyřválec Ecoboost vlastní produkce, změnilo se mnohem více, než by se mohlo zdát. Charakterní a zvučný severský agregát udělal místo silnějšímu, modernějšímu, úspornějšímu motoru s menší turbodírou, který však již nedokáže nabídnout ten úchvatný zvukový projev a podbarvit tak správně dojem z jízdy. Pádnou otázkou je, jestli je to v rodinném voze zapotřebí. Hlavní změnou se však kromě těchto vlastností stala převodovka.
Dvoulitrový Ecoboost byl od počátku prodejů spřažen jen s dvouspojkovým “automatem” zvaným Powershift, který je sice vhodný ke klidné jízdě, ale již hůře pracuje při ostřejším svezení. A ruku na srdce, všechna dosavadní nejsilnější Mondea byla rovněž skvělá řidičská auta, takže to není nepodstatná poznámka. Nyní však konečně došlo k nápravě, v nabídce se objevuje šestistupňový manuál k oběma výkonovým verzím (203 a 240 koní) přeplňovaného dvoulitru. Spolu s ním klesla rovněž cena vozu, v sousedním Německu o v přepočtu 50 tisíc kč, u nás cena vozu s manuálem ještě není známa. Tuto převodovku můžete očekávat rovněž v praktických přepravnících jako je Galaxy a S-max.
Co se týče parametrů vozu, spotřeba s manuálem klesla o jedno deci na 7,6 l/100km u obou verzí, maximální rychlost silnějšího modelu vzrostla na rovných 250 km/h a čas potřebný ke zdolání 100 km/h se zkrátil o dvě desetiny na 7,3 sekundy. Osobně návrat manuálního řazení do Mondea vítám, přecijen i ty nejmodernější automatické převodovky se stále tak úplně v některých momentech nedokáží vyrovnat logice řazení člověka a spojkový pedál se mnohdy rovněž hodí.
.« Nissan super Juke á la GT-R Dodge Charger Pursuit: Zloději, třeste se! »