hyundai-i30-new-generation-3-4-front

Nová Hyundai i30 je tady – Škoda Octavia a VW Golf mají problém

7. 9. 2016 • Novinky

Po dlouhé očekávání přichází nová generace modelu i30 od korejské automobilky Hyundai. Ta nyní nabídne více prostoru a velmi líbivý vzhled se spoustou ostrých hran. Agresivněji působí hlavně maska a LED technologie se dočkáme vpředu i vzadu.

Po nastoupení do nové generace modelu Hyundai i30 přivítá zákazníky čistý a intuitivní interiér s horizontálním uspořádáním, který zanechává dojem elegance a vytváří pocit prostornosti. Klidnou a sofistikovanou atmosféru završují chromované rámečky a velmi kvalitní materiály použité v interiéru. Do prostoru vyčnívající 8“ dotykový displej, na přání dodávaného navigačního systému na přístrojové desce, integruje veškeré funkce z oblasti navigace, médií a konektivity a díky své ergonomické poloze umožňuje řidiči nepřetržitě sledovat dění na vozovce. Nový multifunkční tříramenný volant umožňuje snadné a intuitivní ovládání všech funkcí prostřednictvím ergonomicky rozmístěných ovládacích prvků a s funkcí vyhřívání může poskytnout ještě vyšší úroveň komfortu. Ovládací prvky klimatizace a nastavení teploty jsou umístěny ve snadném dosahu na středové konzole a lze je snadno ovládat prostřednictvím otočných prvků, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče. Interiér lze čalounit dvěma barevnými provedení látky nebo kůží. Zavazadlový prostor nabízí 395 litrů nebo 1 301 litrů se sklopenými sedadly.

Pohon nové generace automobilů Hyundai i30 zajišťují přeplňované zážehové nebo vznětové motory s nižším zdvihovým objemem než doposud, které umožňují dynamický a zároveň hospodárný provoz. Na výběr jsou tři zážehové a jeden vznětový motor. Zákazníci si mohou zvolit nový přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-GDI – novinka v nabídce značky Hyundai – o výkonu 140 k, přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 120 k nebo čtyřválec 1.4 MPI o výkonu 100 k. Vznětový čtyřválec 1,6 litru je nabízen ve třech výkonových variantách: 95, 110 a 136 k. Hodnoty emisí CO2 začínají již od 89 g CO2/km (předběžné hodnoty). Motory jsou kombinovány buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT), nebo s hospodárnou a pohotově reagující sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Hyundai 7DCT.

Zbrusu nová čtrnáctistovka

Zážehový čtyřválec se zdvihovým objemem 1353 cm3, přeplňovaný turbodmychadlem, je výrazně lehčí než předchůdce, motor Gamma 1,4 litru. Základní hmotnost motoru byla snížena o 14 kg a může se také pochlubit vyšší hospodárností a výkonovými parametry, jejichž hodnoty činí 140 k a 242 N.m.

Nový motor je vybaven vysokotlakým turbodmychadlem s jedním kanálem pro přívod výfukových plynů, které je integrováno do sběrného potrubí, aby se zvýšila provozní účinnost. Nové umístění přepracovaného turbodmychadla zrychluje reakce motoru na pohyby pedálu plynu a zvyšuje hodnoty točivého momentu v nízkých otáčkách. V novém motoru je palivo vstřikování přímo do válců, což zlepšuje spalování, zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva.

Z pod kapoty se můžeme přesunout k další technice, která byla výrazně modifikována. Řízení je o 10 % přímější a 15 milisekund rychlejší. Vzadu už se standardně nachází multi-link, vpředu najdeme větší 288 milimetrové kotouče. Auto stojí na kompletně přepracované platformě, díky níž vzrostla tuhost vozu o 22 %. Rozměry jsou 4 340 milimetrů na délku, 1 795 milimetrů na šířku a 1 455 milimetrů na výšku. Hmotnost je 1 169 kg.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz