Audi_A5_S5_Sportback_2017_prvni_sada_14_800_600

Audi oficiálně odhaluje A5/S5 Sportback – Kufr má objem 480 litrů

7. 9. 2016 • Novinky

Audi konečně odhaluje praktičtější provedení modelu A5/S5, jmenuje se Sportback a nabídne kufr o objemu 480 litrů. Rozvor byl prodloužen z 2 764 na 2 824 milimetrů a kabina se protáhla o 17 milimetrů. VPředu je o 11 milimetrů více místa na ramena a vzadu o 24 milimetrů na kolena. Auto i navzdory delšímu rozvoru a vyšší střeše v zadní části neztratilo elegantně sportovní šmrnc.

Pod kapotou se objeví celkem sedm motorů, tři zážehové TFSI a tři vznětové TDI. K dispozici jsou dva benzinové dvoulitry TFSI (190 koní, 320 Nm a 252 koní a 370 Nm) a jeden dvoulitr TDI (190 koní, 400 Nm). Vznětové šestiválce zastupuje 3.0 TDI (218 koní, 400 Nm) a silnější provedení s výkonem 286 koní a točivým momentem 620 Nm. Vrcholná S5 ze svého nového šestiválce TFSI 3.0 l doluje 354 koní a stovku atakuje za 4.7 sekundy, čemuž napomáhá i dieta, která má za následek snížení hmotnosti o 60 kilogramů oproti minulé generaci. Sportback tak váží pouze 1470 kilogramů, za což z velké části vděčí nové platformě MLB Evo. Zapomenout nesmíme ani na nejlepší aerodynamiku ve třídě – součinitelem aerodynamického odporu vzduchu činí cx = 0,25. Celkový nárůst výkonů je o 17 % a spotřeba klesla o celých 22 %.

Novinkou je verze G-Tron, kde je dvoulitrový čtyřválec TFSI upraven na spalování zemního plynu. Výkon je 170 koní a točivý moment 270 Nm.

Šestistupňový manuál a sedmistupňový S Tronic je nabízen u čtyřválců a vznětového šestiválce 160 kW. Nejsilnější TDI a S5 budou k dostání s osmistupňovým automatem Tiptronic. Ty zároveň jako jediné motorizace dostanou pevnou čtyřkolku, slabší motory jsou v základu s předním náhonem nebo za příplatek se systémem připojování zadní nápravy Haldex.

Kromě klasického podvozku lze připlatit elektronicky řízené tlumiče, které se přizpůsobí každým podmínkám. Nově bylo vyvinuto elektromechanické řízení, které má nabídnout dostatek citu i zpětné vazby, za příplatek je k dispozici dynamické řízení s variabilním převodem v závislosti na rychlosti.

Vnitřek vozu je díky delšímu rozvoru prostornější a podle fotografií ještě kvalitnější a lépe zpracovaný, než u minulé generace. Hlavně u S5 budí dokonale sportovní atmosféru. Zavazadlový prostor narostl o 10 litrů a zadní sedadla (dělená v poměru 40:20:40), lze bez problému sklopit a převážet větší náklad. Nově A5 nabízí elektricky výsuvné tažné zařízení nebo otevírání zavazadlového prostoru mávnutím nohou pod nárazníkem.

A5 je nyní poprvé nabízeno s digitálním panelem přístrojů Audi virtualcockpit. Tento prvek výbavy na přání je tvořen 12,3“ displejem TFT s rozlišením 1440 x 540 pixelů a společně se systémem MMI navigation plus včetně 8,3“ monitoru na středové konzole tvoří centrální informační jednotku. K tomuto systému je automaticky dodávána SIM karta s nejrychlejší LTE internetem, takže můžete být pořád připojeni k síti.

Mezi asistenčními systémy najdeme klasicky hlídání mrtvého úhlu, držení v jízdních pruzích, dobržďování před nehodou, adaptivní tempomat nebo pomocníka pro šetření paliva.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz