BMW M5 E34 s dvanáctiválcem je na prodej za velmi skromnou sumu
Občas si ukážeme nějaké zajímavé auto, které je zrovna na prodej. Většinou se ale jedná o nějaké upravené klasiky, které někomu smysl dávají a ostatním nikoli. Dnes tu však máme něco extra, velmi vzácné auto s ještě vzácnějším srdcem, které zde bylo před několika lety transplantováno.
Samotné BMW M5 E34 se vyrábělo mezi lety 1989 a 1995, kdy z fabriky vyjelo jen 12 254 kusů, z nichž už spousta dávno neexistuje. Pod kapotou tohoto exempláře, který byl vyroben v roce 1993 však už chvíli není sériový řadový šestiválec S38B38 s výkonem 340 koní, ale něco mnohem většího a hlavně exkluzivnějšího. S šestiválcem auto najelo 117 548 kilometrů. Poté se nad předními koly usídlil dvanáctiválec, který má za sebou jen 10 887 kilometrů.
G-POWER BMW M6 CABRIO NA PRODEJ – MÁ 700 KONÍ A JEDE 360 KM/H
A co, že to v sobě ukrývá za skvost? 5.6 litrový dvanáctiválec z BMW 850 CSi. Ale teď pozor, motorů totiž bylo vyrobeno pouze okolo 1500 kusů, takže se jedná o opravdu raritní záležitost. Výkon tak činí 420 koní a putuje přes novou manuální šestistupňovou převodovku Getrag 560G a samosvorný diferenciál Quaife na zadní 17 palcová kola. O symfonii dvanácti hrnků se stará výfuk Eisenman a při brzdění se nažhaví kotouče o rozměru 355 milimetrů vpředu a 328 milimetrů vzadu, přičemž se do nich zakusují čtyřpístkové třmeny. Přilnavost mají na starost samovyrovnávací tlumiče EDCIII a pružiny HR.
Auto je ve skvělém stavu, bez jakýchkoli technických závad či koroze a zašlý lak je jen na střeše. V interiéru je opotřebení minimální a nefunguje akorát rádio. A cena za tuto extrémní raritu? Skromných 403 500 korun a ačkoliv se jedná o evropskou verzi, tak je na prodej v americkém Rochesteru. Přičtěte si tak něco za clo a převoz a vaše může být za kolik? Půl milionu korun? To je příjemná ceny, nemyslíte?
« TEST ojetiny Mercedes-Benz CLS – Sexy dáma středního věku Noble M600 Speedster má 659 koní – Když nechcete jít s davem »